اژدها وارد می شود !

  • 1388/12/24
  • ميثاق جراحي
  • 0

به جرات میتونم بگم که این بازی یکی از بدترینها در سبک خودش است و واقعی بودن بیش از حد ان باعث شده که بازی خیلی سخت و خسته کننده به نظر برسد.

بازی توسط شرکت Codemaster ساخته شده و سازندگان از موتور گرافیکی Ego برای طراحی مراحل استفاده کردند گرافیک زیبا و چشم گیر است جلوه های تصویری و نور پردازی ها به خصوص در شب از نقاط قوت بازی به حساب می ایند.از Direct x 9 در این بازی استفاده شده و برای پردازش کردن محیط های بزرگ در بازی نیاز به یک سیستم سخت افزاری قوی دارید.

بازی 12 مرحله دارد و در هر مرحله تعدادی ماموریت تکراری و خسته کننده به شما محول می شود ماموریتهای از قبیل از بین بردن منابع سوختی , هدایت هم تیمی های شما از نقطه ای به نقطه ی دیگر و از بین بردن برق منطقه ی دشمن و از این نوع ماموریتهایی, که مشابه ان را در بسیاری از بازی های دیگر دیده ایم .

بازی از سبک Real time-Tactical Shooter  پیروی می کند و اصلا با بازی های بزرگی از جمله GRAW  و MW 2 قابل قیاس نیست .

بازی دارای باگهای بسیار زیاد و ازار دهنده است هوش مصنوعی به نوعی افتضاح است مهمات سریع تمام می شوند تنوع سلاح در بازی کم است و شما قدرت ان را ندارید که قبل از شروع هر مرحله اسلحه ی دلخواه خود را انتخاب کنید .

نقشه ها عریض هستند و شما می توانید از هر راهی که خواستید به هدفتان برسید از این رو برای رسیدن به هدف باید مسافت زیادی را طی کنید .

در بعضی از مراحل برای رسیدن به هدف وسایل نقلیه متفاوتی تعبیه شده است که کار شما را اسان تر می کند . اگر بخواهم در مورد کنترل بازی صحبت کنم می توانم بگم که این بازی در شاخص کنترل و هدایت بازیکن و هم چنین وسایل نقلیه هم زیاد موفق نبوده است .کنترل خشک و مصنوعی است در بازی بسیاری از Optionها بی استفاده و اضافی اند به طور مثال می توان گفت که بسیاری از دستورها و فرمانهای که شما به هم تیمی های خود می دهید بدون استفاده  هستند و فقط چند نمونه از انها مانند : Suppress fire/Follow/Hold position/Move fast  به شما کمک می کنند که بازی را پیش ببرید .

بازی سخت است در هر مرحله حداقل بیش از 5 یا 6 بار Game over می شوید که این باعث می شود بازی کن احساس خستگی کند و از ادامه دلسرد شود .

بازی بشدت و اقعی است شما تنها با یک یا دو ضربه از پای در می ایید در بعضی موارد هم وجود دکتر((Medic))  به شما این امکان را می دهد که بعد از مدت اندکی به  میدان جنگ بازگردید البته لازم به ذکر است که شما هم خود می توانید نقش دکتر را بر عهده گیرید و به معالجه ی خود و هم تیمی هایتان بپردازید .

بازی کوتاه است مراحل کم هستند صدا گذاری نسبتا خوب است ولی در هر مرحله چیزی جز صدای تفنگ و تیر و از این موارد به گوش نمی خورد و خبری از موسیقی متن ((Music theme )) در هر مرحله نیست ولی جلوه های صوتی در بازی بسیار زیبا و واقعی طراحی شده و بازی کن حس می کند خود در میدان جنگ است.

از موارد مثبتی که می توانم به ان اشاره کنم این است که بازی بشدت تاکتیکی است و شما با استفاده از عنصر فکر و برنامه ریزی دقیق باید هم تیمی های خود را به محل مربوطه  راهنمایی کنید .هوش مصنوعی هم تیمی هایتان خوب است و در بعضی شرایط حساس بسیار مفید هستند ولی بر عکس هوش مصنوعی دشمنان یک افتضاح در بازی های رایانه ای است و از طرفی با این هوش مصنوعی باز هم بازی سخت و مشکل می شود  که این یکی از ضعفهای بازی به شمار می اید .

شما می توانید در بعضی از مراحل از امکانات مختلفی استفاده کنید این امکانات شامل هدف قرار دادن دشمنان و پایگاه انها توسط هواپیماهای جنگی و هم چنین موشکهای دور- زن است که البته این امکان همیشه در دسترس نیست و فقط در بعضی مراحل و ان هم به صورت اندک ((فقط 1 بار))قابل استفاده است .

سازندگان برای از بین بردن یکنواختی در بازی و در هر مرحله  به جز ماموریتهای اصلی یک سری ماموریتهای فرعی به شما داده اند که به صورت دلخواه می توانید ان ها را انجام دهید که با انجام این ماموریتها به شما امتیاز ها یی((Achievements))  داده می شود .

این بازی برای کنسولهای : PC/Xbox360/Ps3 قابل دسترسی است و به کسانی که اهل بازی های تاکتیکی هستند توصیه می شود .

سازنده و ناشر : Codemaster

سبک : Real time-Tactical Shooter

پلاتفرم : Xbox360/Pc/Ps3

ESRB    :+18

تاريخ انتشار :  October 6, 2009

Mixi360 Info

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *