انگیزه ای برای هرج و مرج(بازی رایانه)

  • 1389/1/26
  • ميثاق جراحي
  • 0

انگیزه ای برای هرج و مرج

Just Cause 2

با غروب‌هاى آفتاب  ,شعاعى نوك‌ دار روی كوه‌های پوشیده از برف دیده می شود  و اقيانوسی بلورين سراسر جزیره را پوشانده .  ولی وجود گرو ه ها و سردسته های  فاسد انها باعث تیره کردن این تکه از بهشت که Panau نام دارد شده است

وظیفه ی شما خذف  کردن این سردست ها از لیست ساکنان این جزیره است.

ريكو رودريگز شخصیت اصلی و بسیار جدی بازی که در هر مکانی به صورت بهمن فرود می اید و  با انواع اسلحه ها و ابزار مرگبار خود پذیرای تمامی دشمنان خواهد بود.

تجربه از اشتباهات پیشین و درس گرفتن از موقعیت های از دست رفته بهترین راه برای بهتر پیشرفت کردن در بازی است.

داستان بازى به روشنى افتاب و به تیرگی شب  است نه نقطه كانونى درستی دارد و نه اینکه شما می توانید بفهمید در ادامه قرار است چه بلای سر شما بیاورند.

شورشیان دست به کار های بیهوده زده اند و جان خود را در دست گرفته و از مکانی به مکا ن دیگر در حال حرکت و جابه جایی هستند و وجود سه گروهک مخالف و همکاری رودریگز با انها کل داستان بازی را روایت می کند.

مأموريت‌ها شامل ترورها /بمب گذاری ها و حمل نقل افراد مهم می شوند که با انجام انها پول دریافت می کنید . با داشتن پول می توانید خرید کنید سلاح بخرید و از وسایل نقلیه جنگی متنوعی استفاده کنید.

ریگز دارای مهارتها و  خلاقيتهای زیاد و در عین حال غیر واقعی است  که تنها   برای بوجود اوردن هرج و مرج در بازی به درد می خورند.بازی خسته کننده نیست ولی شاید بعد ها ماموریت ها خیلی پیش پا افتاده و تکراری شوند.

ماموریت ها سیر سلسله ای و تکاملی دارند و به مرور زمان مشکل تر و از طرفی بسیار هیجان انگیز تر می شوند.

چنگال چند شاخه  که جزو یکی از نوع اوری های بازی محسوب می شود شما  را  تشويق می كند که از هر جایی که خواستید اویزان شوید به هر مکانی که میخواهید با سرعت بسیار زیاد بروید و حتی دشمنان را به  طرف خود بكشيد. و اگر از خود خلاقیت به خرج دهید می توانید کار های جالبی نیز با ان انجام دهید.

چتر نجات بهترین وسیله برای شيرين ‌كارى های ريكو است که در هر جا حتی ارتفاعات کم نیز باز می شود . در هنگام سقوط آزاد اين چتر نجات به ريكو این آزادى را می دهد كه بی طرفانه به طور خودكار به هر طرفی که می خواهد سرک بکشد.

برای کنترل((در حالت پیاده و عادی)) سازندگان از یک سیستم ساده و راحت استفاده کرده اند اگر چه کنترل از دو بخش کنترل در حالت عادی و کنترل وسایل نقلیه تقسیم شده است ولی باید بگم که بر خلاف بخش اول بخش دوم بسیار ضعیف کار شده بالانس و کنترل وسایل نقلیه مخصوصا ماشین های اسپورت شده و سریع اصلا جالب نیستند و نتیجه یا اتش گرفتن ماشین یا افتادن در دره و یا گیر کردن در موانع طبیعی خواهد بود.

یک سیستم استخراج دیگر نیز وجود دارد که شما را به هر نقطه ی دلخواه در نقشه می برد زیرا که نقشه بسیار وسیع است و ممکن است رفتن از نقطه ای به مختصات مورد نظر ساعت ها به طول انجامد.

سلا ها تنوع ندارند و کمبود مهمات در بازی یکی از پوئن های منفی بازی است . بازی ایراد های بسیار زیادی دارد /دشمنان همه شبیه هم هستند و برخی از این ایراد ها در بازی باعث بوجود امدن مشکل های بنیادی در بازی می شود.

سلاح ها شامل نارنجک /کلت /مسلسل و تک تیر انداز میشوند ولی با انواع و اشکال مختلف که این گروه از تفنگ ها را در تمام بازی های این نوع سبک دیده ایم.

این بازی جزو بازی های open-world محسوب می شود و تشابه بسیار زیادی با سری بازی های GTA دارد و تمام استاندارد ها ی یک بازی open world را کم و بیش رعایت کرده است.

شما می توانید وسایل مورد نیاز خود را در هر زمان و مکانی توسط بازار سیاه و واسطه های دیگر تهیه کنید ولی این سرویس مانند سرویس دیگر رایگان نیست و باید بهای برای ان بپردازید.

با انجم ماموریت های فرعی ماموریتهای اصلی برای شما فعال می شود و با انجام ماموریت های اصلی درصد پیشرفت در ان افزایش می یابد.

مناظر واقعا زیبا و دیدینی   هستند وقتی سوار بر یک هواپیما یا بالگرد هستید به خود این اجازه را نمی دهید که از دیدن این مناظر بسیار زیبا با طراحی باور نکردنی دل بکنید و به ادامه ی کار و یا ماموریت اصلی خود مشغول شوید.

هوش مصنوعی ابتدایی کار شده و اصلا جالب نیست و باگ های زیادی را می توان از ان استخراج کرد. تعامل بین سلاح ها و تخریب مکان ها و ساختمانهای تخریب پذیر خوب نیستند و کاهی اوقات مثلا یک رادار با 10 ها نارنجک از بین نمی رود ولی با تعدادی تیر یک بالگرد به هزاران تکه تقسیم می شود.

در بازی بیش از 105 نوع وسیله ی نقلیه سنگین و سبک وجود دارد که فقط 30 الی 40 عدد از انها مفید و سریع هستند.

شما هیچ گونه محدودیتی ندارید و برای خود در این جزیره به نوعی پادشاهای می کنید ولی اسیب رساندن  به اموال عمومی و کشتن انسانهای بی گناه برای شما پیا مدهای سنگینی راا به همراه خواهد داشت.

بازی با القای حس ازادی مطلق و استفاده از هر ابزار و وسیله ای باعث اعتیاد اور بودن ان  می شود و بازی بسیار جذاب و زیبا تر می شد اگر یک سری ایراد های جزئی را دارا نبود.

مشخصات بازی :

سازندگان : Square Enix

توسعه دهنده : Avalanche Studios/Eidos inter active

حالت بازی : Single-player

سبک : Action, third-person shooter/open world

پلاتفرم ها :Xbox360/pc/ps3

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *