نقد و بررسی بازی زیبا و متفاوت The Inner World برای اندروید و ios

نقد و بررسی بازی زیبا و متفاوت The Inner World برای اندروید و ios
  • 1393/5/14
  • پرهام مارزلو
  • 1

بازی‌های بسیاری پس از انتشار برای نسخه‌ی PC و یا کنسول‌ها نهایتا نسخه های خود را برای ویندوزفون، اندروید و ios ارائه داده اند. امروز نیز قصد داریم شما را با یکی از جدیدترین بازی‌های مربوط به اندروید و ios آشنا کنیم. نام این بازی The Inner World می‌باشد و به تازگی برای کاربران در فروشگاه قرار گرفته است. البته نسخه‌ی مربوط به ios این بازی یک سالی است که منتشر شده اما به تازگی برای کاربران اندرویدی نیز قابل استفاده می باشد. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و گیم‌پلی بازی می‌پردازیم.

gsmarena_001این بازی در سبک پرطرفدار Point & Click و در یک فضای دو بعدی طراحی شده است و دیالوگ‌های زیبای آن نیز بازی را بسیار جالب و دنبال‌کردنی کرده است. اگرچه این سبک آشنا و قدیمی به نظر می‌آید اما بازی داستان خاص و متفاوت خود را دارد و کاربر را به خود جذب می‌کند. در ادامه با داستان بازی بیشتر آشنا خواهیم شد.

گیم‌پلی

همانطور که گفتیم، سبک بازی اشاره و کلیک (Point & Click) می‌باشد، چیزی که در بازی‌هایی همچون Botanicula و Machinarium نیز بسیار جالب به نظر می‌رسید. تجربه ثابت کرده است که پرداختن به این نوع بازی‌ها در صفحه های تاچ به مراتب بهتر و لذت‌بخش‌تر از پی‌سی می‌باشد.

gsmarena_002در بازی The Inner World شما شخصیتی به نام رابرت را کنترل می‌کنید. بازی دارای 5 مرحله‌ی اصلی و کامل می‌باشد و مراحل کوچکی نیز در دل آن‌ها گنجانده شده است. این بازی در اصل یک بازی معمایی می‌باشد و شما باید بیشتر وقت‌ها بر روی اجسام مختلف کلیک کرده و اشیائی را جمع‌آوری کنید و همچنین به گفت‌وگو با شخصیت‌های مختلف بپردازید. معمولا از این افراد تقاضای راهنمایی و کمک می‌کنید و گاهی اوقات شی‌ء خاصی را دریافت می‌کنید.

003همیشه اشیاء مهم و اصلی در مراحل وجود دارند اما برای اینکه به آن‌ها برسید باید مراحل ریز و درشت بسیاری را طی کنید و در نهایت به هدف اصلی خود برسید. شما وظیفه دارید محیط اطراف خود را به دقت بررسی کنید و تمام اشیائی را که به نظرتان کاربردی و مهم می‌باشند را جمع‌آوری کنید. خوشبختانه بازی به شما راهنمایی می‌کند که چه اجسامی قابل برداشتن و استفاده می‌باشند و عملا وقت شما صرف کلیک کردن بر روی تمام اجسام هدر نمی‌رود.

004همانطور که گفتیم، بازی دارای معماهای بسیاری می‌باشد، از معماهای راحت و پیش‌پا افتاده گرفته تا معماهای سخت و درگیر کننده! به نظر ما معماهای سخت بازی واقعا جالب هستند و ارزش وقت گذاشتن را دارند. حل این معماها در جریان بازی به شما کمک بسیاری می‌کند و گاهی اوقات رجوع به آن‌ها اختیاری نیست. گاهی اوقات اگر در یکی از این معماها گیر کردید باید به عقب برگشته و اگر شیء یا مطلبی را ناتمام باقی گذاشته‌اید را کامل کنید و دوباره به حل معما مشغول شوید. همچنین می‌توانید اشیاء خود را با هم ترکیب کنید.

005اگر هیچ‌کدام از این راه حل‌ها جواب نداند باید به سیستم راهنمای بازی دل‌ ببندید تا با راهنمایی‌های خود شما را به جلو ببرد. بخش راهنمای بازی بسیار هوشمندو حرفه‌ای طراحی شده است و از راهنمایی های پیش‌پا افتاده گرفته، تا عبور شما از مرحله مربوطه را شامل می‌شود، پس نگران گیر کردن در یک مرحله و عدم امکان پیش‌روی در بازی نباشید. این راهنمایی‌ها بر اساس اشیائی که به دست آورده‌اید به شما ارائه می‌شوند و بازی از شما درخواستی برای بازگشت و جمع‌آوری دیگر اشیاء نخواهد داشت. اما در مجموع سعی کنید خودتان معماها را حل کنید.

006همچنین لازم به ذکر است که بازی شامل مکالمه شما با دیگر اشخاص نیز می‌باشد اما همه‌ی این مکالمات سودمند و کاربردی نیستند و گاهی اوقات آلبرت عملا در حال چرند گفتن است. اما نباید از کنار ‌آن‌ها به راحتی گذشت.

گرافیک و صدا

بازی The Inner World به صورت دو بعدی و انیمیشنی نقاشی شده طراحی شده است و یکی از نکات جالب و قابل توجه بازی نیز نقاشی جالب و متفاوت بخش‌های مختلف می‌باشد. بسیاری از کاربران ممکن است ازبازی‌های سه بعدی پر زرق و برق خسته شده باشند و مطمئنا پرداختن به این گونه بازی‌ها برایشان بسیار جذاب و متفاوت خواهد بود. به دلایل نامعلومی، نسخه‌ی اندرویدی بازی در زمینه‌ی Framerate از نسخه‌ی ios برتری دارد اما در مجموع بازی در هر دو پلتفرم عالی اجرا می‌شود.

007بخش صداها و موزیک بازی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با موزیک‌های مخصوص هر مرحله که متناسب با موقعیت‌های مراحل طراحی شده‌اند، بازی در این بخش عملکرد خوبی داشته است و به کمک این صدا‌ها و موزیک بازی دل‌چسب‌تر خواهد بود. همچنین دیالوگ‌های جالب بازی به همراه صدای شخصیت‌ها نیز ما را غافلگیر نمود. با توجه که در جریان بازی مکالمات بسیاری خواهید داشت، این بخش واقعا خوب و حرفه‌ای طراحی شده است.

بازی در مجموع متفاوت و جذاب به نظر می‌رسد و برای کاربران یک طعم جدید از بازی‌های اندوریدی و ios را فراهم کرده است. در بخش‌های مختلف کمتر مشکل و کمبودی دز بازی حس می‌شود. امیدواریم از این بررسی کلی رضایت داشته باشید.

نمره فروشگاه:8/10

لینک برنامه برای اندرویدلینک برنامه برای ios

لینک منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام ببخشید من این بازی رو دانلود کردم اما نمیدونم راهنماش کجاس اصلا نمیدونم باید چیکار کنم انگلیسیمم خوب نیس.خیلی مبهمه میشه کمکم کنید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *