قلمرو تاریکی(نگاهی به بازی Kingdoms of Amular: Reckoning )

قلمرو تاریکی(نگاهی به بازی Kingdoms of Amular: Reckoning )
  • 1390/12/1
  • ميثاق جراحي
  • 1

بالاخره پس از تبلیغ های فراوانی که از بازی نقش آفرینی- سوم شخص  Kingdoms of Amular: Reckoning به نمایش در آمد، این اثر نسبتا جنجالی منتشر شد و  با تمامیحرف و حدیث هایش توانست به یک عنوان متوسط رو به خوب تبدیل شود. شرکت بازی سازی EA که انتشار این بازی را بر عهده داشت، روی فروش این بازی حساب ویژه ای باز کرده بود و فعلا باید صبر کرد و دید این بازی می تواند آنقدر که سازنده گان انتظار داشتند فروش کند یا خیر؟!

مطلب زیر ترجمه ای مختصر از مقاله ای در سایت گیم اسپات در رابطه با این بازی است که با هم می بینیم.

“بازی  Kingdoms of Amular: Reckoning شخصیت محور است و در داستان بازی چیزه جدیدی نخواهید یافت. این بازی نقش آفرینی، با گرافیکی هنری و مکانیکی قوی در مبارزه ها خلاقیت های جدید و تازه ای را وارد عرصه ی Role Playing Games کرده است.

پیشرفت شخصیت اصلی یکی از جنبه های جالب تر از بازی است. به طوری  که ما  به راحتی قادر به چشیدن طعم و مزه ی عناصر قابل تغییر در شخصیت اصلی بازی خواهیم بود، ما هزاران گزینه برای ساخت شخصیت خود در  Kingdoms of Amular: Reckoning داریم و  برای دیده شدن های متوالی، دچار وسواسی عجیب در طول بازی هستیم. پس از خط تلاش اولیه جهت ساخت شخصیت، شما قادر به  انتخاب کارت سرنوشت خود، که اساسا همان انتخاب کلاس  مور نظر در بازی های نقش آفرینی است، خواهید بود.

شما می توانید بر روی  صفت  های قدرتمند، قدرت فوق بشری سحر و جادو یا تمرکز کردن بر روی یک شخصیت با ظرافت دو تیغه ی شمشیر و یا در محدوده سلاح های مختلف، کلاس خود را انتخاب کنید. همانطور که می دانید سطح تجربه ی بالا، ردیف های مختلف از این کارت های سرنوشت را برای شما باز و فعال می کند و شخصیت اصلی را به تدریج قوی تر می سازد.،  به طور نمونه کلاس جادوگری یا Mage با بالا رفتن سطح تجربه به  یک Archmage تبدیل می شود.


به جز هر سطح اصلی در یک نقطه و در پنجره ی مهارت،  مهارت های ثانویه دیگری مانند خفا، باز کردن قفل ها، آهنگری و غیره وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. قسمت پس از این کلاس ها، مهارت های رزمی است که در آن یک بار دیگر شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید این مهارت ها را بهبود یا تغییر دهید. شما می توانید درس های جدیدی در مبارزه ها یاد بگیرید. شما می توانید قدرت های مختلفی را خریداری کنید و حتی بدون خشونت و درگیری با مهارت های مخفی کاری، دشمنان را از پای در بیاورید.

شما در حالت عادی و در اصل، دو سلاح در دستان خود دارید. که هر دو کارایی مجزایی دارند. شما می توانید به واسطه ی این دو سلاح حرکت های زیادی را خلق کنید و یاد بگیرید. هر دکمه شامل یک ضربه از سلاح چپ یا راست می شود. مانند زدن دکمه های Y و X در کنسول Xbox360. سلاح های سنگین یا سبک می توانند در دو طرف دستان شخصیت بازی قرار گیرند. حتی سپر دفاعی نیز می تواند جایگزینی از این سلاح ها باشد.

بازی در حومه ی یک شهر یا در درون آن، جریان دارد. در کنار ماموریت های اصلی، ماموریت های جانبی برای بالا بردن درجه ی مهارت شما وجود دارند. با این حال این خواسته های جانبی نشانه ای بزرگ و سنتی قدیمی در بازی های نقش آفرینی هستن(البته در کنار داستان و خط مش اصلی بازی). در این نوع از بازی های RPG جهان باز یا Open World،اگر  ماموریت های اضافی زیادی برای انجام وجود داشته باشند،  خستگی و دوری از هدف اصلی را به همراه خواهند داشت. گشت و گذار در تونل ها، غار ها، سیاه چال ها و کشتن هیولاهای مختلف و کمک به افراد دیگر، می توانند تنها بخشی از Kingdoms of Amular: Reckoning باشند.

تنوع در طراحی شخصیت های خیالی و هیولاهای افسانه ای بسیار زیاد هستند. گرافیک بازی مصنوعی است و رنگ بندی های نیز به همین ترتیب. ولی باز هم می توان روی آن حساب کرد و از آن لذت برد. متاسفانه این بازی و بازی های بعدی که در آینده منتشر می شوند، روی آپدیت جدید LT+3.0 اجرا خواهند شد(در کنسول Xbox360) و برای اجرای این بازی به این آپدیت نیاز دارید. بازی Kingdoms of Amular: Reckoning  توسط شرکت   EA برای پلاتفرم های Xbox360  ، Ps3 و کامپیوتر های خانگی عرضه شد. 

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. لطفا کمک کنید این بازی ابدا سیو نداره
    و هر دفه می آم بیرون بازی از اول شروع می شه
    خواهش میکنم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *