لذت وبگردی خصوصی با استفاده از Browzar

  • 1389/2/8
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0


یکی از چیزهایی که در تمام مرورگرهای برجسته و مجهز وب مرا اذیت می کند این است که شما هر چقدر شما تلاش به خذف کردن مواردی از جمله history،حافظه نهان،کوکی ها و مسائلی از این قبیل نمایید،همواره ردی به جا می ماند که به کاربران دیگر آن رایانه می گوید شما از چه سایتهایی دیدن کردید یا جزئیاتی از اطلاعات ورود شما به یک سایت یا پیام های خصوصی و غیره را برای دیگر کاربران آن رایانه کم و بیش آشکار می سازد.
کاربران اغلب تمایل به داشتن مرورگر وب خصوصی دارند ،مرورگری بدون بر جای گذاشتن رد وبگردی
در حالی که بیشتر مردم که چیز محرمانه ای روی کامپیوتر خانگی خود ندارند تا ان را پنهان کنند و معمولا اعضای خانواده به طور مشترک از یک رایانه استفاده می کنند ، همیشه مسئله استفاده از کامپیوتر عمومی برای مثال در کافی نت ها یا کتابخانه ها برای نوشتن ایمیل ، داشتن جلسات چت و یا حتی انجام معاملات مالی بر وب چالش برانگیز بوده است. متاسفانه ، استفاده از مرورگری که در کامپیوتر های عمومی نصب شده است مانند استفاده از لیوان آب آبخوری عمومی است. شما می دانید که لیوان پر از میکروب و آلوده است، اما اگر به شدت تشنه باشید راه دیگری هم جز خوردن آب از آن لیوان دارید؟!
آیا نیاز شما به دسترسی به اینترنت آنقدر فوری و ضروری است که شما مایل به پذیرفتن خطرو ریسک کردن هستید ؟ اگر شما مقاله تینا در مورد آنچه که اینترنت در مورد شما می داند بخوانید — ممکن است به سوال بالا عمیق تر فکر کنید.
خب ، حالا دیگه نگرانی لازم نیست! من می خواهم برای شما Browzar را معرفی کنم ، Browzar مرورگر کم حجم و خصوصی است که شما برای استفاده از آن مجبور به نصبش نبوده و پس از استفاده از آن در هر کامپیوتری کوچکترین ردی از وبگردی شما در آن رایانه بر جای نمی گذارد!
نصب مرورگر وب Browzar آسان است ،چون اصلا نیازی به نصب ندارد!
شما همیشه می توانید پلاگینهای حریم خصوصی برای مرورگرهای وب نصب کنید، مانند افزونه Close N’ Forget برای فایرفاکس. با این حال ، با توجه به حجم برنامه و ویژگی های فایرفاکس (به خصوص اگر شما تعداد زیادی پلاگین ها نصب کرده باشید) ، آیا می توان کاملا اطمینان داشت که هیچ اثری از وبگردی در رایانه به جای نمی ماند؟ تا زمانی که شما از نصب نرم افزار نصب شده بر روی رایانه استفاده می کنید ، نوعی ا logfiles (فایلهای ثبت وقایع)، کش (حافظه نهان) و فایلهای موقت در رایانه باقی می ماند که می تواند ردیابی کوچکی از فعالیت های شما را نگه دارد.
در عوض ، چرا از برنامه های مستقل که حتی نیازی به نصب روی کامپیوتر ندارند استفاده نمی کنید؟ حجم کم فقط یکی از ویژگی های Browzar است. حجم آن در فقط در 222 کیلو بایت است، بنابراین جزء برنامه های قابل حمل عالی است. فقط برنامه را دانلود کرده هر جا راحت ترید از آن استفاده کنید چه کامپیوتر تان ، چه فلش مموری تان. دفعه بعد که شما در کتابخانه یا کافی نت هستید و می خواهید حساب بانکی خود را چک کنید، تنها این مرورگر وب خصوصی را اجرا کرده و با خیال راحت به این کار و دیگر وبگردی ها بپردازید ردی از شما بر جای نمی ماند.


البته صادقانه بگویم ، این مرورگر بسیار کم حجم دارای بسیاری از ویژگی های لازم برای انجام بسیاری از فعالیت های آنلاین شما در حالتی که بر روی رایانه دیگری کار می کنید می باشد. این محصول حتی دکمه جالب “رئیس ” (“Boss Button,” )دارد که ظاهرا برای کاربرانی هست که در محل کار هنگامی که مشغول استفاده هستند اگر رئیس سر وکله اش پیدا شود به سرعت برنامه را می بندد!. دلیل جالب بودن این دکمه این است که اگر کسی سعی در استفاده از Browzar در محل کار داشته باشد،ترافیک اینترنت به وسیله فایروال های شبکه پایین آمده و در نتیجه کاربران دیگر در دسترسی به ترافیک لازم برای انجام کارهایشان با مشکل روبه رو می شوند(اگر قصد استفاده از برنامه در محل کار خود دارید این نکته را در ذهن داشته باشید.)


البته باید گفت که، Browzar بر مبنای اینترنت اکسپلورر طراحی شده و اجرای آن مستلزم آن است که اینترنت اکسپلورر در کامپیوتر هدف نصب شده باشد – به همین دلیل هم فایل اجرایی برنامه بسیار کوچک است. با این حال ، بر خلاف اینترنت اکسپلورر، Browzar از تاریخ(history) یا ذخیره اطلاعات ورود به سایت ها استفاده نمی کند (مگر اینکه شما بخواهید تا اطلاعات شما را ذخیره کند) ، و پس از خروج از برنامه ، برنامه اطمینان حاصل میکند که هر فایل یا پوشه ای که تولید شده راحال کاملا تمیز پاک سازی می کند.
صرف نظر از چگونگی خروج شما ، عملیات پاکسازی کمی طول می کشد، اگر حین این عملیات برنامه هنگ کرد یا عملیات شکست خورد، دوباره وارد Browzar شده و از آن خارج شوید، و روال پاکسازی این بار موفقیت آمیز خواهد بود. خب، اما اگر شما هنوز هم نگرانید که با یک حذف کردن ساده واقعا اطلاعات حذف نمیشوند ، و با اسکن حرفه ای فایلهای کامپیوتر کسی می تواند به فایلهایی که قبلا “حذف” شده دسترسی یابد راه حل ما این است که در برنامه گزینه حذف امن یا“secure delete” را فعال کنید.


حذف امن به معنی نوشتن اطلاعات بر روی اطلاعات حذف شده به صورت تصادفی است ، و برنامه این کار را برای فایلهای حذف شده تا چندین بار انجام میدهد،و همچنین تکنینک دیگر این روش تغییر نام فایل های حذف شده است. شما نمی توانید پروسه ای بهتر از روش این برنامه در حذف دائمی فایلهای اضافی خود پیدا کنید. خود محیط برنامه به سادگی دریافت برنامه است:.نه تنظیماتی،نه گزینه های مختلفی! برنامه در واقع از تنظیماتی که برای اینترنت اکسپلورر خود انجام داده اید استفاده می کند..


تنها ابزار موجود در برنامه به امنیت وبگردی و توانایی مرورگر در پاک کردن ردپا بر می گردد. اگر شما می خواهید رد خود را حتی قبل از خروج پاک کنید ، به منوی Tools رفته و با کلیک بر روی“Force Cleanup” برنامه عملیات پاک سازی فایلها و حذف رد پا را انجام خواهد داد.
نرم افزار به طرز عجبیب کم حجم است و شما واقعا می توانید هر جایی از آن استفاده کنید. می توانید آن را به شکل یک فایل زیپ در آورده سپس آن را به ایمیل خودتان بفرستید تا اگر در حال مسافرت بودید بتوانید در هر زمان از حساب پست الکترونیک خود به برنامه دسترسی داشته باشید. کافیست آن را در کامپیوتر مورد استفاده دانلود کرده ، زیپ را دوباره به فرمت اجرایی “EXE” درآورده و آن را اجرا کنید. اگر شما از آن در حافظه یواس بی قابل حمل استفاده می کنید، این برنامه به سختی ربع مگا بایت جا خواهد گرفت، سازنده ، و شما می توانید برنامه را مستقیما از آن حافظه بر روی رایانه اجرا کنید.
هر کجا که باشید چه در خانه یک دوست یا در محل کار یا در یک کافی نت در طول مسافرت خود، برنامه Browzar به شما آرامش خاطر می دهد که واقعا در حال وبگردی کاملا خصوصی و بدون مزاحمت هستید. توجه کنید همیشه اینترنت می تواند توسط سیستم فایروال نصب بر روی یک شیکه نظارت شود ، اما با استفاده از Browzar که در واقع ردی از وبگردی شما به جای نمی گذارد این نظارت را دور می زنید.در انتخاب کردن برنامه هم شک نکنید هر چه باشد رایگان است!
آیا برای گشت و گذار در وب از Browzar استفاده میکنید ؟ آیا شما راه حل وبگردی خصوصی خاص خود دارید؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *