برنامه DuckCapture:نرم افزار رایگان عکس برداری از صفحه نمایش(Screenshot)

  • 1389/2/15
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0


سیستم عامل:تنها  ویندوز

اگر فقط بخواهم یک کاری را که هر روز کارهای زیادی را براساس آن انجام می دهم نام ببرم بدون شک عکس برداری از صفحه نمایش برای آموزش است. در مقالات پیشین برنامه های مختلفی را تحت پوشش قرار دادیم که همه قادر به گرفتن تصاویر از صفحه نمایش هستندکه برخی از آنها پیچیده تر از دیگران است ، اما به نظر من DuckCapture تمیزترین و سریعترین راه برای انجام این کار است.

اما چه چیزی سبب شده این برنامه متفاوت از دیگران باشد؟ خوب ، برای کاربران آماتور می گویم آیکون فعال برنامه در  System Tray (تصویر بالا) یکی از تفاوت های اصلی این برنامه با دیگر همتایانش است که در دسترس کاربر بوده و کاربر به راحتی می تواند در هر زمان با استفاده از این آیکون به سرعت اسکرین شات را تهیه کند. سه حالت متفاوت ضبط تصویر صفحه نمایش (منطقه ای ، پنجره ای ، و تمام صفحه) می تواند با بردن نشانگر ماوس روی آیکن برنامه در نوار سیتم به سرعت انتخاب شود. اگر نوع گرفتن اسکرین شات به صورت منطقه ای یا پنجره ای را انتخاب کنید باید منطقه ای از صفحه را کا می خواهید از آن برنامه اسکرین شات تهیه کند را مشخص کنید و قبل از تایید برنامه برای اسکرین شات گرفتن قادر خواهید بود که منطقه انتخابی را بزرگ نمایی یا کوچک نمایی کنید.

با این حال بزرگترین مزیت برنامه، را می توان پیکربندی بدون سر و صدا و ساده برنامه برای راه اندازی دانست. منظورم اینه که شما می توانید خیلی ساده یک پوشه را که می خواهید تمام اسکرین شات ها در آن ذخیره و  نگاهداری شود را انتخاب کنید. هنگامی که شما از یک تصویر اسکرین شات می گیرید فایل  با پسوند(BMP ، JPG و یا PNG) بلافاصله و بدون هیچ گونه پنجره محاوره ای ذخیره می شود. به این ترتیب، انجام اسکرین شات تمام صفحه به معنای واقعی کلمه فوری بوده و تنها با یک کلیک انجام می شود : تصویری را که می خواهید از آن اسکرین شات بیاورید آورده، نشانگر ماوس را بر روی آیکون آورده و با انتخاب گزینه fullscreen برنامه از تمام تصویر یک اسکرین شات گرفته و در پوشه ای که شما تعیین کرده اید ذخیره می سازد. به همین سادگی!

آیا شما برای انجام برنامه ها زیاد از دکمه های صفحه کلید استفاده می کنید ؟ مشکلی نیست  DuckCapture به شما اجازه سفارشی  سازی کلید های صفحه کلید برای هر یک از روش های مختلف اسکرین شات گیری را خواهد داد. به عنوان مثال ، شما می توانید از دکمه معمول Print Screen و یا استفاده از ترکیب دیگری برای اسکرین شات بهره بگیرید.به خودتان بستگی دارد.

تنها چیزی که من فراموش کردم در مورد پنجره پیمایش تصاویر است که ظاهرا در نسخه های قبلی بود نمی دانم چرا در این نسخه طراحان آن را حذف کرده اند ، اما مطمئنا این صفحه در هنگامی که می خواستیم از صفحات طولانی اسکرین شات بگیریم مفید بود.امیدوارم که آن را در نسخه های بعدی دوباره به برنامه بیافزایند، اما حتی بدون این قابلیت هم فکر می کنم می خواهم برنامه مفیدی برای هر نوع ویندوز باشد.

برای دریافت برنامه به لینک زیر مراجعه کنید

صفحه آغازین  DuckCapture (تنها ویندوز ؛ برنامه رایگان)

منبع: cybernetnews

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *