آموزش و برخی از نکات نرم افزار فشرده سازی KGB

  • 1389/2/25
  • سپهر خيري
  • 23

آموزش و برخی از نکات نرم افزار فشرده سازی KGB

احتمالا شما هم اسم نرم افزار KGB را شنیده اید ، این نرم افزار که در همین چند ساله اخیر یعنی از سال 2005 به بعد جای خود را بین دیگر نرم افزار ها پیدا کرده ، یک برنامه فشرده سازی به حساب می آید. در اکثر جاهای که این نرم افزار را معرفی کردند به قدرت بسیار بالای آن اشاره کردن که شاید کمی زیاده روی کردند و نتوان گفت این قویترین نرم افزار فشرده سازی جهان است!

این نرم افزار رایگان را میتوان از این لینک دانلود کنید:
http://www.2shared.com/file/E0w-Gdd4/kgb_arch_win_gui_v12124_697.html

ما در این مقاله میخواهیم به معرفی مختصر و نکاتی در مورد فشرده سازی این نرم افزار بپردازیم.

ابتدا نرم افزار را نصب و اجرا کنید. سپس یک پنجره باز میشود که 3 گزینه دارد. اولین گزینه Compress files نام دارد که با آن میتوانید فایل خود را فشرده کنید. دومین گزینه Decompress archive نام دارد که با آن میتوانید فایل های فشرده را استخراج کنید یا از حالت فشردگی در بیاورید. سومین گزینه Customize options نام دارد که به عبارتی دیگر قسمت تنظیمات نرم افزار هست.

فشرده سازی

برای فشرده سازی فایل خود ابتدا گزینه Compress files را انتخاب کنید و روی دکمه Next کلیک کنید. حال به صفحه ای دیگر منتقل میشوید که در آنجا میتوان تنظیمات مربوط به فشرده سازی را قبل از فشرده کردن اعمال کنید.

1-در قسمت Archive روی دکمه … کلیک کنید و محلی که میخواهید فایل فشرده در آنجا ذخیره شود را انتخاب کنید.

2- در قسمت Archive format نوع فرمت فشرده سازی را انتخاب کنید که ما پیشنهاد میکنیم KGB را انتخاب کنید.

3- در قسمت Password میتوانید رمز عبور برای فایل خود بگزارید و اگر نمیخواهید میتوانید آنرا خالی بگزارید.

4-در قسمت  Compression level میتوانید میزان فشردگی فایل خود را انتخاب کنید که بستگی به قدرت کامپیوتر شما دارد. اگر میخواهید روی درجه Maximum فایل خود را فشرده کنید ، میبایست حداقل 2.5 گیگ رم داشته باشید ، در غیر اینصورت یا خیلی زمان میبرد یا اصلا فشرده سازی صورت نمیگیرد.

5- در قسمت File to compress  باید فایل مورد نظر خود را انتخاب  کنید ، برای این کار روی  دکمه Add File کلیک کنید. هر چقدر  حجم آن بیشتر باشد  زمان فشرده سازی بیشتر  میشود. البته بستگی  به قدرت  کامپیوتر شما دارد. به طور مثال  یک فایل 100 مگابایتی در یک  کامپیوتر معمولی  حدود 10 دقیقه طول  میکشد تا فشرده شود.

6-قسمت های دیگر لازم به انجام تغییرات نیست و میتوانید برای فشرده سازی روی دکمه Next کلیک کنید تا فشرده سازی صورت بگیرد.

سپس نرم افزار بعد از کلیک روی Next شروع به فشرده سازی میکند ، ممکنه قبل از فشرده سازی سوالی از شما پرسیده شود که باید روی دکمه OK یا Yes کلیک کنید.

بعد از اتمام فشرده سازی میتوانید به محل قرار گرفتن آن بروید و آن را پیدا کنید.

استخراج فایل های فشرده

بر میگردیم به صفحه قبل یعنی همان سه گزینه. برای استخراج یا از فشردگی در آوردن فایل های فشرده باید گزینه Decompress archive را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.

سپس به پنجره ای منتقل میشوید که باید اطلاعات لازم را پر کنید:

1-در قسمت Archive name باید فایل فشرده مورد نظر خود را انتخاب کنید ، برای اینکار روی دکمه … کلیک کنید و بعد به محل فایل فشرده بروید و آن را انتخاب کنید.

2- در قسمت Extract to باید محل استخراج فایل خود را انتخاب کنید ، یعنی محلی که میخواهید فایل های داخل فایل فشرده خارج شوند. برای اینکار روی دکمه … کلیک کنید و یک محل برای آن انتخاب کنید.

3- و در آخر روی دکمه Next کلیک کنید تا فایل فشرده از فشردگی خارج شود. پس از کلیک نرم افزار شروع به استخراج میکند که ممکن است کمی طول بکشد و اگر فایل شما حجیم باشد ممکن است ساعت ها طول بکشد. پس از اتمام کار به محلی که در قبل برای استخراج فایل انتخاب کردید بروید و فایل خود را پیدا کنید.

تمام عملیات را مطابق شکل بالا انجام دهید

تنظیمات نرم افزار

باز بر میگردیم  به صفحه ی قبل  یعنی همان  3 گزینه.  آخرین گزینه  Customize options   نام دارد  که همانطور  در قبل  گفتیم  تنظیمات  کلی  این  نرم افزار  در آنجا  قرار  دارد. در Customize options    میتوانید  تنظیمات مربوط  به آپدیت و زبان  و غیره را اعمال  کنید و چیز خاصی  ندارد که بخواهیم  اینجا توضیح دهیم.

فکر کنم مفید باشد که کمی در مورد دیگر قسمت های نرم افزار مانند برنامه نویسی و چیز های که در آن استفاده شده اطلاعات داشته باشید.

این نرم افزار آنچنان که میگویند قدرتمند هست ، نیست حتی در بعضی موارد مقدار فشرده سازی  آن کمتر از winrar میشود و در بعضی وقت ها و بعضی فایل ها مقدار فشرده سازی بیشتر از winrar میشود که خیلی تفاوت ندارند و در حد کیلوبایت هست.

همچنین حداقل سیستم مورد نیاز برای استفاده از این نرم افزار را میتوان در زیر دید:

Prozessor         1,5 GHz (32-bit)

RAM   256 MB

Verfügbare Speicherkapazität 4 MB

Betriebssystem            Windows NT/2000/XP/2003

Empfehlung

Prozessor         3,0 GHz (64-bit)

RAM   1,5 GB

Verfügbare Speicherkapazität 4 MB

Betriebssystem            Windows XP x64 SP1/2003 x64 SP1

این نرم افزار متاسفانه از زبان فارسی پشتیبانی نمیکند و احتمالا این امکان در ورژن های بعدی اضافه میشود یا اینکه تیم های ایرانی برنامه ساز زبان فارسی را به آن اضافه میکنند.

این نرم افزار حجم بسیار پایینی دارد و از فایل های zip , 7zip , rar  و .. پشتیبانی میکند ، همچنین این نرم افزار با ویندوز های ویستا ، 7 و XP سازگار هست و البته میتوان روی لینوکس هم نصب کرد. البته پایه این نرم افزار بر روی ویندوز نیست و ابتدا آن را برای لینوکس ساخته شد و به خاطر همین سرعت آن نصب به برنامه های دیگر مانند winrar پایین تر هست و ما پیشنهاد میکنیم آن را روی لینوکس نصب کنید و در لینوکس از آن استفاده کنید تا بهتر جواب بگیرید.

این بود معرفی و آموزش کار با نرم افزار KGB که خواندید. شما میتوانید نظرات خود را در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 23 دیدگاه
  1. من یه بار ازش استفاده کردم خیلی طول میکشه یه ترفندی برای این برنامه ارائه بدید تا خیلی طول نکشه؟
    ممنون

  2. سلام خسته نباشید . من چرا روی add fileکلیک میکنم errorمیده؟
    لطفا جواب را به ایمیلم بفرستید
    باتشکر

    1. روی فایلت راست کلیک کن و گزینه Compress to KGB رو انتخاب کن.

  3. سلام

    من شنیده بودم که با این نرم افزار فایل ها را زیاد فشرده میکند

    مثلا 200 مگابایت به 1.5 مگابایت

    لطفا جوابش رو به ایمیلم ارسال کنید

    ممنونم

    1. من فایل هایی رو که با این برنامه فشرده شدن دیدم که حجمشون از گیگابایت به مگابایت یا حتی کیلو بایت میرسه اما خودم هیچوقت امتحانش نکردم چون خیلی طول میکشه

  4. سلام چرا وقتی میخوام مثلا یک فایل 1 گیگابایتی را فشرده کنم به جای اینکه حجم آن کمتر شود همان 1 گیگ می شود مشکل کجاست
    با تشکر

  5. سلام من وقتی می خواهم مثلا یک فایل 1 گیگابایتی را فشرده کنم به جای اینکه با حجم کمتری فشرده شود با همان 1 گیگابایت فشرده می شود مشکل کجاست
    متشکرم

  6. سلام
    دستتون درد نکنه .

    هر چی گشتم سایتی رو پیدا نکردم که اینقدر ساده اما کامل توضیح داده باشه .

    بازم ممنونم .

  7. من یه فایل 4 گیگابایتی رو روی maximum فشرده کردم حجمش به 3 مگابایت رسیده ولی برای خارج کردنش خیلی زمان می خواهد نمی دونم چی کار کنم

  8. سلام مثلا من یه فایلی رو فشرده کردم بعد برای دانلود گذاشتم کسی که این نرم افزار رو نداشته باشه نمیتونه از فایل استفاده کنه

    1. نـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه

  9. سلام.چرا این نرم افزار روی فایلهای یالای 4گیگابایت کا نمیکنه؟لطفا جواب رو به ایمیلم بفرستید.با تشکر

  10. با سلام وقتی فایلی رو با این نرم افزار فشرده می کنم حجمش تغییر نمی کنه .لطفا راهنمایی کنید

  11. دوستان ايشون جوابه سوالاتتون رو بلد نيست…اين همه سوال كرديد فقط ي نه جواب دادن…اونم كه بچه كوچيكه همسايون بلده……دوستان اين نرم افزار فقط بدرده سيستم هاي فوق العاده قوي ميخوره…زحمته دانلود رو نكشيد..من با ي سيستمه قوي امتحان كردم…خيلي طول ميكشه.. حضرته ايوب هم كم مياره…باسيستمه معمولي جواب نميده و فايلهاتون بدونه تغيير حجم باقي ميمونه….كلا براي فايلهاي حساس جالب نيست…نميشه بهش اعتماد كرد…حساب كنيد چند ساعت منتظر موندي بعد؟؟؟؟؟؟ در ضمن فشاره فوق العاده زيادي به سيستم مياره…

    1. سلام داداش این یعنی حافظه کافی نداری

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *