روش هاي استفاده از اينترنت به صورت Offline

  • 1389/4/19
  • زهرا معبودی
  • 7

مادر نحوه اتصال با نت با دو حالت مواجه هستيمحالت اول را Offline مي ناميم و آن زماني است كه ازداده هاي نت بدون اتصال به نت استفاده ميكنيم(مثل خواندن صفحات وبي كه از قبل ذخيره كرده ايم) و حالت دوم onlineاست كه همان استفاده از نت در صورت اتصال است(بر روي خط بودن)
براي اينكه بتوانيم در هزينه هاي اتصال صرفه جويي كنيم ميتوانيم از اينترنت به صورت Offline استفاده كنيم.
چگونه از حالت Offline استفاده كنيم؟

1. يكي از ساده ترين كارهايي كه مي توانيم در حالت Offline انجام دهيم نوشتن نامه ها و آماده كردن متني است كه قرار است در سايت يا بلاگ خود آپ كنيم.
2. دومين روش اينست كه صفحات مورد نظرخود را به صورت آنلاين ذخيره كنيم و در حالت Offline مطالعه كنيم.(نهايت صرفه جويي)در توضيح اين گزينه قابل ذكر است كه شما باذخيره صفحه مورد نظر لازم نيست در هر بار آن را به روز كنيد بلكه Internet Explorer امكاناتي در نظر گرفته كه با هر بار اتصال به اينترنت عمل به روز رساني بدون دخالت شما به طور اتو ماتيك صورت ميگيرد.البته براي اينكار دستورات زير را اجرا كنيد:
از منوي favorites گزينه Add To Favoritesرا براي باز شدن كادر محاوره اي Add Favorites را انتخاب كنيد .(مطابق شكل)

بعد گزينه Make Available Oflineرا در پنجره بازشده تيك دار كنيد و سپس OK را بزنيد.پس از چند لحظه عمل Downloadشروع ميشود و پس از اتمام آن ميتوانيد مطلب را بخوانيد.
براي خواندن صفحه ذخيره شده در حالت Offlineمرور گر خود را باز كنيد بعد در كادر محاوره اي Conect گزينه Work Offline و يا كليد Cancelرا انتخاب نماييد.

چگونه صفحات Download شده را بطور مداوم به روز كنيم؟
پس از Download صفحه مورد نظر و استفاده به صورت Offlineميتوانيم اين عمل را به راحتي انجام دهيم كه به ان كار Synchronize گفته مي شود.
براي اينكا ر در حالت Online از منوي toolsگزينه Synchronize را انتخاب كنيد تا كادر محاوره اي Item to Synchronize باز شود (مطابق شكل زير):

براي به روز رساني در حالت آن لاين گزينه Synchronize را انتخاب كنيد تا كليه صفحات دانلود شده همراه با هم به روز شوند.

چگونگي اعمال تنظيمات دقبق به روز رساني صفحات وب:

يكي از تنظيماتي كه در به روز رساني مي توانيد انجام دهيد ارائه يك زمان بندي خاص براب به روز سازي است كه يا براي تمام صفحات دانلود شده صورت مي گيرد يا فقط براي بعضي از آن ها با توجه به انتخاب شما!
براي اينكار در كادر محاوره اي Item to Synchronize بر روي كليد Setup كليك كنسد و يك برنامه زمان بندي روزانه ،ماهانه و….را براي تمام صفحات انتخاب كنيد.اما اگر مي خواهيد فقط براي يك سايت خاص اين كار را انجام دهيد بعد از زدن گزينه اي Item to Synchronize و انتخاب سايت موردنظر از اين پنجرا بر روي Properties كليك كنيد تا كادر محاوره اي My Curent Home Page Properties را در صفحه مشاهده كنيد. در كادر محاوره اي مورد نظر بر روي دانلود كليك كرده تاتنظيمات مربوط به آن بر صفحه نمايش ظاهر شود در قسمت Download Page شما مي توانيد تعداد صفحات لينك شده به صفحه downloadشده را اضافه كنيد.(اين اعداد تاثير زيادي بر تعداد صفحات لينك دارد براي مثال اگر عدد 2 وارد كنيد تمام لينك ها ي كليه صفحات دانلود شده دانلود مي شوند و اگر 3 انتخاب كنيد تمام لينك هاي لينك هاي صفحات دانلود شده نيز دانلود مي شود (به عبارتي دانلود هاي تو در تو ))

ارسال و دريافت ايميل ها به صورت Offline
يكي از مفيد ترين راه هاي استفاده از پديده Offline ارسال و دريافت ايميل است كه دوراه دارد:
1. اولين راه پيشنهادي باز كردن برنامه Outlook Express را در حالت offline و انتخاب گزينه Option براي بازشدن كادر Optionاست .
براي اينكار در كادر ظاهر شده بر روي sendكليك كرده و گزينه sens messege Immediately را فعال سازي كنيد.حالا متن نامه خود را بنويسيد و بر روي send كليك كنيد. ب يكبار اتصال به نت تمامي نامه ها با هم ارسال مي شوند.
2. روش دوم روش بهتري است در اين روش شما با كادر محاوره اي option شروع بقه كار ميكنيد با اين تفاوت كه به جاي انتخاب send بر روي عنوان connection كليك كرده و گزينه High Up After Sending And Resaving را فعال سازيد.بزرگترين مزيت اين روش اين است كه با هربار اتصال كليه ايميل هاي ئدر يافتي در يافت و كليه ايميل هاي ارسالي ارسال و پس از اتمام كار اتوماتيك ارتباط اينترنتي قطع مي شود

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 7 دیدگاه
  1. سال 2010 هست و واقعا متاسفم که هنوز ریخت نحس این IE6 رو دارم توی “سایت شما” می بینم !!!

  2. سلام اینترنت اکسپلوره من گزینه add favorits را دارد اما Make Available Ofline را ندارد ولی من از آخرین نسخه اینترنت اکسپلوره استفاده می کنم چی کار کنم راهنمایی های لازم را به من بکنید ممنون میشم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *