چگونه می توانید آی فون خود را به یک PDF خوان و نشان دهنده ی پوشه های متنی تبدیل کنید

  • 1389/4/21
  • مهرداد ارجمندی
  • 4

بعد از سالها تلاش و کوشش و ذخیره کردن من هم بالاخره موفق شدم به استطاعت خرید یک آی فون همان چیزی که می خواستم برسم. و از آنجایی که من حسابی عاشق کتاب و مطالعه هستم یکی از اولین چیزهایی که سعی کردم آن را بر روی آیوفون خودم راه اندازی کنم چیزی بود تا به کمک آن بتوانم فایلهای PDF خود را مطالعه کنم. با اینکه آی فون نسبت به صفحه مانیتور کوچک است ولی خیلی زیباست و من می توانم به کمک آن فایلهایم را هرجا که خواستم ببرم.

بنابراین من شروع کردم به گشتن در اینترنت و بعد از مدتی راههایی را برای این هدف پیدا کردم. یکی از آسان ترین این راه ها استفاده از  آیفون پی در اف ریدری به اسم GoodReader Lite بود. این نسخه ی رایگان از نسخه ی کامل GoodReader است . ولی برای کاربرانی که هر روز از آن استفاده می کنند. امکانات این برنامه خوب و کافی است.

در کنار PDF این برنامه توانایی نشان دادن فایلهای متنی را نظیر .txt   پرونده های آفیس نظیر .doc  .Xls  .Ppt  را هم دارا می باشد. همچینین عکس و فایلهای HTML و حتی موسیقی و ویدویو را هم می تواند نمایش دهد .

کتاب ها را در قفسه ی کتاب قرار دهید

شما می توانید این برنامه ی کاربردی را از  iTunes Store دانلود کنید و از دستور العمل های معمولی که برای این کار در نظر گرفته شده است پیروی کنید تا برنامه ی مورد نظر خود را بر روی آیفون یا آی پد تاچ خود نصب کنید . برای خلاصه نویسی من آی فون و آی پد را به طور خلاصه آی فون ذکر می کنم  و همچنین Ebooks  و  PDF را هم. چون برای برنامه ای چون GoodReader این ها و برنامه هایی شبیه به این خیلی فرقی با هم ندارند.

اولین کاری را که باید بعد از نصب GoodReader بر روی آی فون خود انجام دهید این است که کتاب های الکترونیکی خود را به آی فون خود منتقل کنید . این کار همچین هم که ظاهرش نشا ن می دهد آسان نیست زیرا بر اساس تنظیمات اولیه  شما نمی توانید به راحتی فایل های خود را بکشید و در آی فون خود در جایی که مد نظرتون است بگذارید .

خوشبختانه برنامه ی  GoodReader راه های گوناگونی را برای اینکه شما به این هدف دست پیدا کنید در نظر گرفته است . مانند جابجایی فایلها بوسیله ی Wi-Fi یا اینکه فایلهای خود را به طور مستقیم از اینترنت دانلود کنید. ولی ساده ترین راه استفاده از پروت USB بر روی دسکتاپ است. این کلاینت کامپیوتر  شما را قادر می سازد تا فولدر GoodReader را بر روی آیفون شما به صورت مکانی برای ذخیره سازی شناسایی کند .

دو تا کلاینت دسکتاپ در این جا برای  یو اس بی GoodReader  داریم . نسخه ی ویندوز و   نسخه ی مکینتاش. . بر اساس سیستم عامل خودتان یکی از این دو تا را انتخاب کنید و آن را دانلود  و نصب کنید. نسخه ای که در ادامه آمده بر اساس سیستم عامل مکینتاش است ولی راه  و روش کار با آن مثل همان نسخه ی ویندوز است با کمی جابجایی در مرحله ها و کم و زیاد کردن آنها .

بعد از نصب آی فون خود را به کامپیوتر متصل کنید و کلاینت دسکتاپ آن را باز کنید. همان طور که ملاحظه می کنید 3 قسمت در اینجا داریم : لیست دستگاه، لیست نرم افزار کار بردی GoodReader ، و مکان ذخیره سازی.

شما مستقیما می توانید فایل مورد نظر خودتون را بکشید و در مکان ذخیره سازی در پنجره ی مربوطه رها کنید. یا همچنین می توانید فولدرهای جدیدی برای مدیرت کتاب های الکترونیکی خود ایجاد کنید .

چون ماهیت و اصل کتاب های الکترونیکی عکس و متن است بنابر این جابجایی در کسری از ثانیه انجام می شود.

کلاینت را ببندید و آی فون را جدا کنید

شروع کنید به خواندن

حالا به سراغ قسمت جالب کار می رویم : خواندن

برنامه ی GoodReader را بر روی آی فون خود باز کنید

و مکانی را که فایلهای خود را در آنجا گذاشته اید آدرس بدهید.

محدودیتی که در نسخه ی رایگان برنامه ی GoodReader وجود دارد این است که در هر فولدر فقط می توانید 5 فایل ذخیره کنید .

اگر احتیاج داشتید تا مقدار زیادی کتاب الکترونیکی یا پرونده را بر روی برنامه ی GoodReader  بار گذاری کنید یا بخوانید باید آن را آپگرید کنید. ولی من خودم شخصا فکر می کنم آپگرید کردن لازم نیست (حداقل برای من ) برای اینکه تغییر محتوای پوشه ی  برنامه ی GoodReader یک کار عجلولانه است و خواندن کتاب ها زمان می برد . ثانیه هایی طول می کشد تا پوشه دوباره پر شود و 5 کتاب کافی است تا یک هفته زمان بگیرد.

اولین باری که شما با استفاده از برنامه ی GoodReader  پوشه را باز می کنید  شما یک صفحه نمایش را به منو هایی می بینید .

ولی نگران نباشید آنها خود به خود محو می شوند و یک صفحه ی کاربری پاک و تمیز را برای شما به جا می گذارند. برای اینکه منو را برگردانید یک ضربه به وسط صفحه نمایش بزنید.

شما می توانید از قسمت معروف مولتی تاچ آی فون خود برای خواندن استفاده کنید. دو انگشت را به صورت نیشگون گرفتن روی صفحه بکشید تا بر روی صفحه زوم کند. یک ضربه به صفحه بزنید و انگشت خود را بر روی آن بکشید تا بتوانید در متن حرکت کنید و  به راحتی مطالعه کنید .

اگر می خواهید فقط قسمت متنی پوشه ی خود را مطالعه کنید ، شما می توانید از ویژگی  PDF Reflow استفاده کنید که در پایین منو در جعبه آیکون ها قرار دارد. این ویژگی که بیشتر تجربی است بسیار شبیه به سرویس اینترنتی Readable  که همچنین در برنامه ی سافاری ریدر نیز وجود دارد.

یکی از نکات مثبت این ویژگی توانایی کپی کردن متن از بقیه ی صفحه در کلیپ بردی است که در برنامه ی دیگر در حال استفاده شدن است.

همچنین شما هر وقت که بخواهید می توانید با ضربه زدن بر روی دکمه ی Back  به حالت نمایش معمولی برگردید .

شما همچنین می توانید تنظمیمات متنی را با ضربه زدن بر روی اطراف دکمه ی Settings در پایین منو انجام دهید.

و همچنین این طوری است که شما با ضربه زدن بر روی هر قسمتی نتایجی خاصی را به دست می آورید. برای اینکه این  کار ها را یاد بگیرید می توانید به منوی Help بروید و  بر روی گزینه ی Show Tap Zones ضربه بزنید .

با این کار قسمت Cheat screen نمایان می شود

یکی دیگر از روش ها

روش دیگری برای اینکه کتاب های الکترونیکی خود را بر روی آی فون خود بار گذاری کنید و بتوانید آن را حمل کنید این است که از برنامه  ی Dropbox که در اینجا توضیح داده می شود استفاده کنید. و فایلهایی را که می خواهید بر روی آیفون خود نگه دارید با استفاده از گزینه ی Favorites اضافه کنید. هیچ محدودیتی برای تعداد فایلهایی که می توانید جابجا کنید وجود ندارد. با این وجود تجربه ی من نشان می دهد که فایلهای بزرگ Pdf  که بر روی اینترنت است می تواند زمان بر باشد .

یا شاید هم می توانید هر دو برنامه ی Dropbox و GoodReader را با هم ترکیب کنید. از Dropbox برای ذخیره کردن فایلهای کوچک پی دی اف و پوشه ها استفاده کنید و از GoodReader برای جابجایی سریع فایلهای بزرگ و مهم مانند کتاب های الکترونیکی می توانید استفاده کنید .

برنامه ی GoodReader برای آی پاد نیز موجود می باشد(  ولی نه نسخه ی Lite ) و اگر شما یک آی پاد دارید من مطمئنم که با این می توانید خواندن راحت تری را تجربه کنید.  ولی برای آی فون یا آی پاد  تاچ برنامه ی GoodReader Lite می تواند به عنوان یک کمک دهنده ی خیلی عالی برای خواندن کتاب های الکترونیکی یا نمایش دهنده ی پوشه ها باشد.

منبع : Makeuseof.com

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. http://www.appscene.org/download/d1dwon7Lv69c2057beb4
    ورژن کامل برنامه بدون محدودیت
    نسخه :
    2.7.3
    mirror:
    http://www.filedude.com/download/mkYGs1l6lN095986fb81
    http://www.zshare.net/download/74732706b656926c

    1. سلام و خسته نباشيد ممنون بابت معرفي كردن … متشكر … .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *