معرفی۱۰ سایت رایگان برای پشتیبانی و عیب یابی رایانه شما

معرفی۱۰ سایت رایگان برای پشتیبانی و عیب یابی رایانه شما
  • 1389/6/13
  • محمدرضا ارجمندی
  • 315

همیشه تلاش ما  این بوده که به قدر دانش و اطلاعات خود به سولات و اشکالات خوانندگان عزیر که در قسمت نظرات مطرح می کنند کمک کنیم. البته ، مدعی نیستیم که  تمام سوالات را پاسخ داده ایم یا همه چیز می دانیم. «همه چیز را همه کس می دانند». در حالت کلی، هر کاربر می تواند در بعضی سایت ها درخواست کمک رایگان کند و امیدوار باشد در سراسر شبکه جهانی وب درخواست کمکش انعکاس یافته و کسی با مهارت عیب یابی موردنظر او  برای کمک پیدا شود!

معمولا رسم است که کاربر دچار مشکل شده از موتور جستجو کمک گرفته و نوع خطا یا مشکل خود را در کادر جستجو تایپ می کند و به دنبال نتایج می گردد. نتایج جستجو  وی را  به بسیاری از سایت های پشتیبانی فنی و انجمن های مباحثه ای یا  پرسش و پاسخ عیب یابی کامپیوتر  برای پیدا کردن مشکل مشابه سوق می دهند.

به جای فراموش کردن وب سایت هایی که توانسته اند حل مشکلاتمان را برایمان به سادگی آب خوردن کرده و به ما احساس حرفه ای شدن را ببخشند!  بد نیست نشانی انها را در مرورگر خود بوک مارک کرده ، چرا که خطاها و مشکلات رایانه همیشه در کمین کاربر می باشند.

برخی از شما ممکن است نوشته قبلی ما در زمینه معرفی  سایت های مشاوره عیب یابی کامپیوتر را خوانده و از بعضی از این مراجع استفاده می کنید. در ادامه بحث های پیشین در این مقاله به معرفی ۱۰ مرجع رایگان دیگر در زمینه  پشتیبانی فنی از رایانه می پردازیم که در مواقع بحرانی و وقتی که از دانش رایانه ای خود برای حل مشکل ناامید شدید می توانند به خوبی عصای دستتان باشند!

انجمن ویندوز هفت (Windows Seven Forums)

وقتی که به این سایت رفته و به تعداد اعضای فعال نگاه می اندازید، با بیش از ۵،۰۰۰  عضو می شود فهمید که پا به فروم شلوغ و پرهیاهویی گام نهادید! کلیه بحث ها در مورد ویندوز ۷ است. فروم ویندوز ۷ در واقع یک مرجع غیر رسمی برای درمیان گذاشتن مشکلاتی که شما ممکن است با آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت داشته باشید. از مشکلات سازگاری درایور با ویندوز گرفته، تا موارد هنگ کردن و اشکال زدائی، و کلی مسائل دیگر .در هر حال اگر از سیستم عامل جدید استفاده می کنید، این انجمن یک باید است و حتما آدرس این سایت را بوک مارک کرده تا از  کمک و حمایت دوستان برای ویندوز ۷  استفاده نمایید.

Annoyances

فکر کنم طراحان این سایت باید به نام بهتری برای وب سایت عیب یابی ویندوز خود می اندیشیدند . به هر حال گویا خیلی به این مورد فکر نکرده اند. در این سایت بخش مقالات محدود است، اما بخش خوب این سایت که باید از ان بازدید کنید انجمن بحث و گفتگو است که اگر به دنبال راه حلی برای هر خطا هستید از آن استفاده کنید.

تابلوهای بحث و گفتگو  تحت نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز گروه بندی شده اند. از ابزار جستجو برای یافتن  مشکل خاص و راه حل مربوطه  استفاده کنید.

Server Fault

Server Faultیک سایت پرسش و پاسخ رایگان برای مدیران سیستم و حرفه ای های فناوری اطلاعات می باشد. سایت خیلی تر و تمیز است و به شیوه ای منظم سازمان یافته است. طراحان سایت در این زمینه می گویند که هدف از ایجاد چنین مرجعی  فراهم اوردن مکانی مجازی بوده که بهترین های ویکی (مطالب گوناگون آی تی)، وبلاگ ها ، انجمن ها ، سایت ها و غیره را برای کاربر به ارمغان می آورد. پرسش و پاسخ ها به طور مشارکتی توسط شرکت کنندگان ویرایش شده و هر زمان توسط کاربران قابل ویرایش است.

برای کمی تقویت وجهه حرفه ای خود ، می توانید با پرسیدن سئوالات چالش برانگیز یا حل مشکلات و جواب به سوالات دیگر کاربران نشان طلا ، نقره ، برنز  به صورت مجازی در پروفایل خود دریافت کنید. اعضا با این مدال ها سطح حرفه ای بودن یکدیگر را می فهمند!

Bleeping Computer

با ۳۹۰٫۰۰۰ کاربر ثبت نام شده و عضو ، انجمن این وب سایت مکانی مناسب برای بحث با کاربران مختلف  و با سطوح مختلف دانش رایانه ای در مورد مسائل کامپیوتر است. جالب است بدانید حدود دو میلیون نوشته در طیف گسترده ای از تاپیک ها به پوشش موضوعات مختلف از ویندوز ۹۵ گرفته تا آخرین به روز رسانی فرم ور iPad. می پردازند؛ هر جنبه ای از مسائل مختلف از نرم افزار تا سخت افزارهای خارجی این انجمن فعال  مورد بحث و گفتگوی اعضاء قرار می گیرد.

لینک های زبانه ای در بالا برای هدایت کاربران به بخش های مختلف وب سایت ازجمله بخش های آموزشی و فرهنگ لغت اصلاحات رایانه ای می باشد.

Cybertech Help

«انجمن پشتیبانی راهنمای سایبرتک» تنها بخشی از جامعه آنلاین عطیمی است که این سایت برای کمک به ما کرابران در فضای مجازی به راه انداخته. شما می توانید به جامعه کاربران این سایت بپیوندید تا از راه حل های ارائه شده برای حل مشکلات نرم افزاری سخت افزاری، یا شبکه ای خود بهره بگیرید، خبر خوب دیگر این است که مسائل مربوط به سیستم عامل های مکینتاش و لینوکس نیز  مورد بررسی قرار گرفته است.

از لئو بپرسید! (Ask Leo)

لئو همان شخصی است که اجرا می شود این سایت ساده اما پرمحتوای پرسش و پاسخ حل مشکلات فنی را راه انداخته. این فرد فداکار برای پشتیبانی فنی کامپیوتر شما حتی یک پنی به عنوان شارژ ماهیانه یا حق المشاوره و از این جور چیزها نمی گیرد و لذت مشاوره رایگان را به کاربران به خوبی می چشاند! در حال حاضر هفت سال از عمر این سایت خوب می گذرد، بنابراین می توانید با خیال راحت و فراغ بال از ۲۲۹۶ مقاله پشتیبانی فنی سایت استفاده کرده و یا به سادگی از جعبه جستجو برای رسیدن به جواب خود استفاده  کنید. سبک پاسخ ها به طور مرسوم بامزه و خواندنی است البته به انگلیسی روان و آسان نوشته شده تا هر کسی با کمی دانش زبان انگلیسی به راحتی منظور نویسنده را متوجه شده و مشکل خود را بتواند حل کند.

Protonic

سایتProtonic بیشتر بر روی بررسی راه حل ها تکیه کرده تا پرداختن به  انجمن بحث و گفتگو. شما می توانید با ایجاد یک  حساب کاربری رایگان از Protonic سوال خود را بپرسید که معمولا توسط یکی از تکنسین های داوطلب پاسخ داده می شود. مدت زمانی که طول می کشد تا پاسخ سوال خود را دریافت کنید بستگی به عوامل متعددی دارد: برای مثال ، پیچیدگی مشکل و یا سؤال.

البته زمانی که برای ثبت نام اقدام میکنید باید جزئیات سیستم خود را به دقت در محل های تعیین شده وارد کنید تا عملیات عیب یابی توسط متخصصین سایت بهتر انجام پذیرد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه نگاه کنید به پرسش و پاسخ (FAQ) این سایت. عیب یابی آنلاین این سایت مشکلات مربوط به ویندوز ، مکینتاش ، لینوکس و ، همراه با برخی سیستم عامل های دیگر را تحت پوشش قرار داده.

واقعا نتوانستم به طور کامل وب سایت را بررسی کنم، اما خط برچسب سایت می گوید که تا به امروز به ۱۸۵،۰۳۹ سوال کاربران پاسخ داده شده!

TechIMO

ایده و هدف این سایت آن است که سوالی برای پشتیبانی فنی می پرسید و به صورت رایگان  جواب های مختلف و تکمیلی خود را از جامعه بزرگ پاسخ دهنده دریافت می کنید. سایت از انجمن بحث و گفتگوی جامعی بهره می برد که تمام زوایای زندگی رایانه ای از جمله زیر انجمن های آموزشی و اعطا کننده گواهی های تخصصی را  پوشش می دهد

پرسش های لینوکسی (Linux Questions)

پشتیبانی از ویندوز و اپل تقریبا سازمان یافته است. اما متاسفانه تعداد انجمن های کمک به کاربران لینوکس چندان قابل توجه نیست. Linuxquestions.org مرجع جامعی از پرسش ها و بحث های داغ لینوکس است. فرقی ندارد شما درلینوکس  یک مبتدی باشید که همین امروز به فکر استفاده از ان افتاده اید، یا در این سیستم عامل استخوان  خرد کرده اید، به هر حال این سایت برای هر طیف از کاربران مطالب تازه و جذابی دارد.

همچنین می توانید چند زیر انجمن در مورد BSD ، سولاریس ، آی بی ام، AIX ، و سیستم عامل یونیکس در این سایت پیدا کنید.

Microsoft TechNet

سرویسTechNet  مایکروسافت وب سایت پشتیبانی از اطلاعات فنی ، اخبار ، و رویدادهای فناوری اطلاعات برای متخصصان و کاربران حرفه ای است. بخشی از وب سایت مبتنی بر اشتراک و ثبت نام است، اما بخش بزرگی از منابع پشتیبانی به صورت رایگان روی عموم کاربران باز و در دسترس است. این منابع شامل انجمن بحث پر جنب و جوش، وبلاگ مطالب منبع باز ، اسناد فنی آرشیو شده در کتابخانه TechNet و یک ویکی که به تازگی راه افتاده. بخش آموزشی به طرز منظمی دارای اطلاعات(و فیلم)  سازمان دهی شده می باشد به ترتیبی که راه را برای یادگیری تکنولوژی های مایکروسافت هموار می کند.

به یاد داشته باشید جامعه اینترنتی همواره مایل به کمک بی مضایقه به شماست. با راه اندازی انجمن های بحث و خدمات پرسش و پاسخ ، پشتیبانی فنی و  عیب یابی شاید نتواند به صورت بلادرنگ و همزمان با طرح پرسش شما به کمکتان بیاید، اما در عوض به طور رایگان کلی مطالب  آموزشی را که چه بسا به حل مشکل شما بلافاصله بعد از خواندن مطلب کمک کنند دریافت می کنید. اگر شما نیز از وب سایت های حلال مشکلات کامپیوتری رایگان استفاده می کنید سایت های مورد علاقه خود را  که کمک می کنند در مواقع بحرانی به جا کندن موی خود از حل مشکلات لذت ببرید در قسمت نظرات به دوستان خود اعلام کنید!

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 315 دیدگاه
  1. در مورد فروم ویندوز 7 این را اصلاح کنید: با بیش از 100.000 عضو.
    مرسی از مطلب مفیدتون

  2. سپاس عزیز
    پستهای مفیدی منتشر می کنی ، سپاس

  3. محمد رضا جان ، زنده باشی همیشه ، مطلب جالبی بود

    1. خیلی ممنون همچنین شما
      امیدوارم مطلب بدردتون خورده باشه
      موفق باشید

  4. با سلام وضمن خسته نباشید
    زکات دانش پراکنده کردن انست.
    امیدوارم در رساندن اخبار ای تی موفق باشید.

  5. سلام من در فیس بوک نه میتونم با کسی دوست شم نه پیام بدم کمک کنید خواهشن

  6. سلام خیلی مفید بود من دانشجوی کارشناسی کامپیوتر هستم بهم نخند لطفا فیلتر شکن واسه فیس بوک ندارم.

    1. میتونی از وی پی ان هم استفاده کنی البته اگه میتونی پول خرج کنی به این سایت مراجعه کن

      Pay4Net.in

  7. سلام خسته نباشید
    من ویندوز 7 نصب کردم ولی ادیوس 6 روی اون نصب نمیشه خطا میگه کنار یه برنلمه باز نمیشه

  8. سلام
    لپ تاپم ویندوز 7 profesional داشت بعد خودم عوض کردم به ultimate 64bit هاردم رو به 4 پارتیشن تبدیل کردم اما وقتی دفعه بعد میخواهم ویندوز رو نصب کنم گزینه های delet و format و new برای 3 پارتیشن بجز پارتیشن ویندوز غیر فعال است یعنی نمیتونم اون 3 پارتیشن رو واسه پارتیشن بندی جدید پاک کنم لپ تاپ از نظر سخت افزاری سالم هست خود نمایندگیش تست کرده اگه بفرمایید مشکل از کجاست ممنون میشم

    dell inspiron n5010
    cpu=intel core i7 740qm 1.73
    ram=6
    graphic=mobility radeon hd 5650
    hdd=640

  9. سلام من مدتی است کامپیوترم ب سرعت هنگ میکنه بعضی وقتا اصلا بالا نمیاد باید کامپیوتر یه پنج دقیقه خاموش باشه تا ویندوز بیاد بالا ویندوزمم سون است. ویندوز هم زیاد عوض کردم امروز هم دیگه سی دی رامم سی دی ها رو نمیشناسه لطفا کمکم کنید با تشکر

  10. salam man chand roze yahoo massengeram bala nemiyad in eroro mede male chiye:
    You are using an old version of Yahoo! Messenger. Please upgrade to the latest version.
    lotfan rah halesham bebhem begid
    tanks

  11. سلام
    با تشکر ازشما که دانسته های خود را بادیگران به اشتراک می گذارید
    من یک لپ تاپ DELL XPS L 501 X دارم که بدون هیچ تغییری در تنظیمات ارتباطش بصورت وایر لس با مودم قطع شده وقتی هم جستجو میزنم پیام میده آداپتور وای فای شما پیدا نشد اما باکابل وصل میشه فرمان ریستور را اجرا کردم تمام برنامه هایم رفت ولپ تاپ شدمثل روزاول که خریدمش لطفا هم در خصوص اتصال وایرلس و هم برگرداندن برنامه هایم راهنمایی نمایید
    ضمنا مودم من linksys n120 میباشد

  12. سلام.
    من با برنامه بیمه کشاورزی که تحت وب است کار میکنم.
    مشکل من این است که دوستام با کامپیوترشان که کار میکنند مشکل مرا ندارند سیستم دوستانم دارای ویندوز اکس پی سرویس پک 2 با انترنت اکسپرور 7 است. وبا بابرنامه مشکلی ندارند.
    ولی من باهمین مشخصات مشکل دارم.با پشتیبانی بیمه که تماس گرفتم می گویند برنامه با اینترنت اکسپرور 8 نیز کار میکند ولی باز هم من مشکل دارم.یکی گفت ویندوزم مشکل دارد..من عوضش کن من هر دو رو امتحان کردم.
    سیستمم را با بروز ترین انتی ویروس ویروس یابی کردم .
    الان مشکلی که دارم این است که وقتی دارم درون سایت کار میکنم.یه دفعه اخطار can not display را می دهدودیگر نه با اینترنت اکسپرور نه با فایر فاکس نه مرور گر دیگری هیچ سایتی باز نمی شه در صورتی که کانکشن من کانکت را نشون میده.مجبورم سیستم را ریست کنم ودوباره وصل شوم. ضمنا تا حالا 4 با ویندوزم رو عوض کردم.دیگه خسته شدم.
    ممنوع میشم که مرا راهنمایی کنید .
    باتشکر امیرحسین

  13. سلام
    من وقتي هارد اكسترنالم رو به كامپيوتر وصل كردم و خواستم كه فايلي رو از كامپيوتر انتقال بدم يه دفعه كنترل پنل باز شد و سيستم هنگ كرد حالا هر وقت هارد رو وصل ميكنم بعد از زدن پسورد كامپيوتر هنگ ميكنه و تنها راه آزاد شدنش ريسته ميخوام ببينم كامپيوترم چش شده؟لطفا راهنمايي كنيد.
    با تشكر

  14. دسکتاپ ویندوز من پریده یعنی چیزی نمایش نمیدهد(صفحه سیاه میباشد) حتی منوی استارت را هم نمایش نمیدهد(ویندوز من سونه و بعد از این مشکل انتی ویروسمو اپدیت کردم و یک ویروس به نام regsvr رو پاک کردم اما مشکل همچنان باقیست) حالا من باید چی کار کنم؟

    1. اگر مراحل boot شدن را طی می کند و ویندوز بالا می یاد و صفحه دسکتاپ چیزی رو نشون نمی ده این مراحل را طی کنید :
      1-وقتی ویندوز بالا اومد و صفحه سیاه رو مشاهده کردین ctrl+shift+esc را نگه دارید تا task manager باز شود
      2- گزینه new task را انتخاب کنید (یا لز پایین صفحه یا از منوی file )
      3-تایپ کنید :explprer
      اگر کلا کامپیوتر روشن نمی شه یکبار سیم پاور را از پشت کیس خارج کنید و توش فوت کنید ( الکتریسیته ساکن تخلیه می شود ) و دوباره سیم را وصل منید اگر کار را درست انجام داد باشین موقع وصل کردن سیم یک صدای تقی شنیده می شود

  15. باسلام
    من نمیتونم وبلاگهایی که بروز شدن رو ببینم یعنی برام صفحه ای باز میشه که دفعه قبل باز کردم حتی وبلاگ خودم رو که بروز میکنم نمیتونم آپ شدش رو ببینم مشکل از سرور هم نیست نمیدونم باید چیکار کنم؟اگه ممکنه راهنماییم کنید
    ممنون

    1. 1-دکمه alt را بزنید تا منوهای بالای صفحه ظاهر شوند (در مرورگر )
      2- از منوی file تیک گزینه work offline را بردارید

  16. با سلام من چند وقته وقتی Internet Explorer را باز می کنم و مثلا یک موضوعی را search می کنم وقتی می خواهم چند صفحه باز کنم روی ان کلیک راست میکنم فقط گزینه open ,open in new window دارد که فقط open کار می کنه یعنی فقط یک صفحه باز می شه و نمی شه چند صفحه را باز کرد یا بعضی از سایتها که می خوام روی گزینه دانلود داره برای دانلود کردن کلیک چپ هم کار نمی کنه چون باید یک صفحه دیگه باز بشه
    حالا من باید چیکار کنم

  17. من صفحه هایی از ایکسل راسیو کردم الان رمز نشون میده ولی من رمز براش نگزاشتم اطلاعات مهمی دارم خیلی ممنون میشم مشکلم حل کنی

  18. salam man laptop lenovo seri z470 daram windows home premium original dare. bad az 50 roz ba keyboardam moshkel peyda kardam kilidhaye {z,x,c,v,m,,./} va enter kar nemikone . bad kolan windowsam moshkel peyda kard va az OEM partition windozam ro ricovery kardam ta ye modat keyboardam ham kar mikard dobare keyboardam moshkel pyda karde hamon kilidash alanam windowsam moshkel peyda karde
    albate vaghti varede windows beshe gahi khod be khod dorost mishe. mamnoon misham rahnemayim konid

  19. سلام خسته نباشید.
    من تقریبا دو ماهی میشه واسه خونم adsl گرفتم همه چی خوب بود تا دو هفته پیش که برای باز کردن یه صفحه بازی آنلاین با پیام problem loading page روبه رو شدم و از اون به بعد هم هرچی رفتم همون بود.تازه یه سرگرمی واسه اوقات فراغتم پیداکرده بودم که اینجوری شدو اعصاب منو بهم ریخته .مشکلی با بقیه سایتا نیست حد اقل تا اونجایی که من سر زدم .اینو میشه درستش کرد ؟عیب از سیستمه یا از adslیا از سایت؟خاهش میکنم اگه میشه کمکم کنید ممنون.ariya_azad_iran2@yahoo.com ایمیلم هست اگه لازم شد.

    1. با سلام وخسته نباشید.چند مدت بود خودم رو با یه بازی سرگرم کرده بودم ولی یکدفعه طوری شده که نمیتونم وارد بازی بشم.اسم کاربری ورمز ورودمو مثل همیشه میدم ولی باز نمیشه .لطفا کمک کنید

  20. The server at 40.game.khanwars.ir is taking too long to respond.
    inam hast.

Comments are closed.