چگونه از طریق نوار جستجوی مرورگر کروم به جستجو در سرویس اسناد گوگل بپردازیم؟

  • 1389/8/12
  • محمدرضا ارجمندی
  • 1

اگر شما یکی از کاربران پرشمار مرورگر وب گوگل کروم هستید، همچنین از سرویس پرطرفدار اسناد گوگل (Google Docs) نیز استفاده می کنید، با ترفند ساده ای می توانید زمان زیادی  در وقت خود صرفه جویی کنید. این ترفند افزودن سرویس اسناد گوگل به نوار جستجوی مرورگر کروم است، به طوری که از این به بعد قادر خواهید بود به راحتی همه اسناد مورد نیازتان را تنها با وارد کردن چند واژه کلیدی  جستجو کرده و مشاهده کنید.

البته ، روش مورد بحث در مقاله حاضر اساسا همان روشیست که قبلا در مقاله ای تحت عنوان  «چگونه از طریق نوار مکان کروم به جستجو Evernote بپردازیم» توضیح دادیم ، و بسیار هم ترفند ساده ای می باشد، اما از آنجایی که تقریبا هر روز از آن استفاده میکنیم پرداختن دوباره به آن برای خیلی از کاربران مفید خواهد بود.

افزودن جستجوی اسناد گوگل به کروم

به این منظور، بر روی نوار محلها (location bar) کلیک راست کرده و از منو Edit Search Engines  را انتخاب کنید، سپس بر روی دکمه Add کلیک کنید.

حالا شما می بایست یک نام و یک کلمه کلیدی برای موتور جستجوی جدید وارد کنید ، و سپس در قسمت URL یکی از  آدرسهای زیر را با توجه به این که آیا از گوگل داکز استفاده می کنید یا از سرویس ویژه اسناد گوگل برای دامنه  اختصاصی خود، وارد کنید. در حالت دوم البته باید به جای عبارت MYDOMAIN نام دامنه خود را وارد کنید.

https://docs.google.com/?tab=mo&pli=1#search/%s

https://docs.google.com/a/MYDOMAIN.com/?tab=co#search/%s

حالا شما می توانید به سادگی کلمه کلیدی خود  را در کادر جستجو تایپ کرده، از کلید های tab یا space استفاده کرده و سپس شروع به آغاز جستجوی اسناد مورد نظر خود کنید.

و این همه کاری بود که باید انجام می دادید… در حال حاضر می توان  به راحتی به جستجوی در اسناد گوگل پرداخت.

اگر دوست دارید مکانیزم دقیق این ترفند را درک کنید ، لطفا به مقاله اموزشی ما تحت عنوان «راهنمای کلید های میانبر  برای کلمات کلیدی جستجو در گوگل کروم» مراجعه کنید.

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام خوب بود مرورگر قبلی من گوگل کروم بود اما حالا هر وقت میخوام اپدیتش کنم میگه تو کشور شما اجازه دسترسی بهش نیست اگه میشه کمکم کنید تا از این مرورگر استفاده کنم و از این ترفند بهره ببرم با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *