سیستم عامل موبایل بلک‌بری از نظر میزان استفاده در حوزه اینترنت موبایل در آمریکا از سیستم عامل iOS پیشی گرفته است

  • 1389/9/15
  • ITTeach
  • 0

بنابر گزارش کمپانی تحلیلگر مسائل وب، استات‌کانتر(StatCounter)، سیستم عامل بلک‌بری برای اولین بار از ماه گذشته تاکنون، از نظر میزان استفاده در حوزه اینترنت موبایل در آمریکا از سیستم عامل رقیب iOS پیشی گرفته است. استات‌کانتر ادعای خود را بر پایه داده‌های تراکمی که از یک نمونه مورد بررسی حاوی بیش از 15 میلیارد بازدید از صفحه در ماه، مطرح کرده است( بااینحال، این داده‌ها ممکن است ترافیک اینترنتی ایجاد شده توسط برنامه‌های کاربردی موبایل را لحاظ نکرده باشد)
در ماه گذشته “سهم ترافیک(Traffic share)”  سیستم عامل بلک‌بری 34.3% است، که این عدد برای iOS برابر با 33% است. نکته بسیار جالب توجه این است که سهم ترافیکی سیستم عامل iOS در آمریکا در ماه نوامبر سال 2009 برابر با 51.9% بوده است. سهم ترافیکی سیستم عامل اندروید در طی سال گذشته از 8.2% به 23.8% افزایش پیدا کرده است.کارشناسان استات‌کانتر معتقدند، اگر همین روند ادامه یابد، می‌توانیم نتیجه بگیریم که احتمالاً در سال آینده، سهم ترافیکی اندروید و بلک‌بری در مجموع حدود دو برابر سهم سیستم عامل iOS خواهد بود.

این مساله در سطح جهانی بسیار متفاوت است. سیستم عامل پیشرو سمبین با سهم 31.9% است و به دنبال آن iOS با 21.9% ، بلک‌بری با 19.3%، و اندروید با 11.6% به ترتیب جای گرفته‌اند.
کمپانی تحقیقاتی نیلسن(Nielsen) نیز امروز آمارهای جالب توجه‌ای در زمینه موبایل منتشر کرده است. بنابر داده‌های این شرکت، در ماه اکتبر، سیستم عامل iOS در نبرد برای بدست آوردن سهم بازار اینترنت موبایل آمریکا، با سهم 27.9% پیشرو بوده است که فقط اندکی از سیستم عامل بلک‌بری در گوشی‌های متعلق به کمپانی RIM، با سهم 27.4% ، جلو بود. سیستم عامل اندروید نیز با سهم 22.7% جایگاه سوم را در این بازار به خود اختصاص داده بود.

http://blog.nielsen.com/nielsenwire/online_mobile/us-smartphone-battle-heats-up/

موسسه نلسونهمچنین تحقیقی را بر روی مطلوب‌ترین(محبوب‌ترین) سیستم‌ عامل‌های موبایل از نظر کاربران انجام داد که نتایج زیر را بدست آورد: از نظر دارندگان کنونی گوشی‌های هوشمند(یا همان اسمارت فون(smartphone)) سیستم عامل iOS از نظر محبوبیت اول است، در حالی که در نظر دارندگان موبایل‌های با کیفیت(featurephone)، اندروید محبوب‌ترین سیستم عامل است.

همچنین در موردی که البته شما در حیرت بودید! کاملاً آشکار است که خانم‌ها بیشتر به یک گوشی آی‌فون(iPhone) تمایل دارند، ولی آقایان تمایل بیشتری به سیستم عامل اندروید دارند. خب، این وضعیت هم می‌تواند کاملاً بر مبنای اصول علمی هم توجیه شود!

منبع: TechCrunch

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *