هدیه کریسمس برای حرفه ای ها؛ فهرست لوازم الکترونیکی برگزیده صاحب نظران

  • 1389/10/5
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0

با گذشت هر روز به موعد خرید دیوانه کننده تعطیلات کریسمس مصرف کنندگان – که خیلی از افراد از شنیدن نامش هم هراس دارند- نزدیک تر می شویم ، و به همین مناسبت تصمیم گرفتیم ضمن پیشنهاد به شما برای تدارک دیدن تخم مرغ رنگی و میخ بزرگ چوبی برای آویختن درخت تزئین شده کریسمس به همراه شعرهای مذهبی شاد برای شب عید (یا نوشیدنی بوربن ، برف بازی و برنامه های فوق العاده تلویزیون در تعطیلات) این هفته آخر سال میلادی همانند افراد حرفه ای در حوزه خرید محصولات آی تی، یک دستگاه الکترونیکی با ارزش برای خود یا به عنوان هدیه برای عزیزی خریداری کنید تا در تعطیلات کریسمس از استفاده از آن لذت ببرید. بنا به سنت سالیان گذشته که در آخرین روزهای سال میلادی محصولات برگزیده آی تی آن سال را خدمت شما عزیزان معرفی می کردیم، تصمیم گرفتیم از چند تن از صاحب نظران  و نویسندگان  سایت «ماکزیمم پی سی» سوال کنیم امسال و برای خرید شب عید دوست دارند چه محصول الکترونیکی را خریداری کنند. از هر کس که سوال کردیم، از او خواستیم فقط یکک محصول را به عنوان ستاره مورد علاقه اش نام ببرد. آنچه در ادامه می آید پاسخ صاحب نظران به پرسش ماست.

گوردون ما اونگ (Gordon Mah Ung)، نویسنده ارشد بخش «نقد و بررسی»

دستگاه پیشنهادی: لپ تاپAlienware M11x.

«لپ تاپ من شرم آور است! راستش هنوز از همان رایانه همراه آی بی ام مدل Thinkpad T60 استفاده می کنم که حدود چهار سال پیش خریده و استفاده می کرده ام. زمانی خود من Thinkpad  را به خاطر قدرت و دوامش تحسین می کردم اما اکنون حس می کنم این لپ تاپ نیز بسیار خسته و فرسوده شده. اگر برای این کریسمس، پول نقد اضافی برای خرج کردن داشته باشم، به طور جدی دوست دارم در مورد خرید یک نوت بوک Alienware M11x فکر کنم. چرا که ایده داشتن گرافیک قدرتمند در یک رایانه فوق العاده قابل حمل را دوست دارم. به علاوه ، آن نوت بوک های مدل M11x  بسیار بدنه جذاب و زیبایی نیز دارند.»

قیمت محصول: ۷۹۹ دلار

سایت تولید کننده: Dell.com

جورج جونز (George Jones) ، سردبیر

دستگاه پیشنهادی : آمازون کیندل

«یک بار که برای  روز شکرگذاری به لس آنجلس و نزد خانواده ام رفته بودم از این واقعیت که از ۶ عضو خانواده ام ۵ نفر کیندل داشتند شگفت زده شدم! سپس کیندل برادرم را که از سایر مدل ها جدیدتر بود کمی بررسی کردم. به معنای واقعی کلمه داشتم از حسادت می مُردم. او به من گفت که عمر باتری این نسل حداقل ۳ برابر عمر باتری  کیندل های نسل دوم است. جوهر الکترونیکی به کار گرفته شده در آن خوانایی متون را بهتر کرده، و مجهز شدن دستگاه به وای-فای بدین معنا بود که دیگر لازم نیست به طور مداوم دنبال سیگنال های  ۳G برای اتصال به اینترنت بگردید. علاوه بر این، حالا رنگ بدنه کیندل به جای سفید، سیاه و خاکستری است، بنابراین هیچ لکه ای ناشی از اثر انگشت روی بدنه باقی نخواهد ماند و این محصول برای خرید هدیه یک پیشنهاد خوب خواهد بود.»

قیمت محصول: ۱۸۹ دلار

سایت تولید کننده:Amazon.com

«همچنین بد نیست به یک مورد دیگر نیز اشاره کنم تبلت ایسر  Iconia با دو صفحه نمایش. در ابتدا به این تبلت با آن ظاهر اغواگرانه و دیوانه کننده اش که عبارت بود از لپ تاپ/تبلت مجهز به ویندوز ۷ با دو عدد صفحه نمایش لمسی با شک و تردید نگاه می کردم و نمی دانستم قرار است کاربر چه چیزی را با آن تجربه کند. سپس من آن را در دست  گرفتم و شروع به کار کردن با دستگاه کردم و بلافاصله آن را با ارزش تلقی کردم. از دیدگاه سخت افزاری ، از قطعات شگفت آور قدرتمندی برخوردار است، و وجود ویندوز ۷ آن را به مراتب کاربردی تر از اکثر تبلت ها برای کاربران می سازد. در مورد این دستگاه مبتکرانه  که هنوز به بازار عرضه نشده هر چه دوست دارید فکر کنید، اما لحظه ای که آن را ببینید ، بی شک دوست دارید یکی از این دستگاه ها را برای خود داشته باشید. (برای تماشای ویدیویی خصوصی که خودم از جدیدترین پرده برداری از این دستگاه توسط شرکت ایسر تهیه کرده ام، به این لینک مراجعه کنید).»

آمبر بومن (Amber Bouman) ، نویسنده بخش «امکانات آنلاین»

دستگاه پیشنهادی:  کیس ایستادهbitfenix Survivor

«از آنجا که لپ تاپ من رسما از کار افتاده ، من هم رسما کمتر سراغ کامپیوتر شخصی می روم. اغلب کارهای خود را با یک دیسک سخت خارجی و گوشی تلفن همراه هوشمند خود انجام میدهم، اما دوست دارم اگر فرصت و سرمایه ای بدست آوردم کامپیوتر دلخواه خود را جمع کنم. تا کنون، تنها قطعه که می دانم که حتما باید خریداری کنم کیس مدل Survivor محصول  bitfenix است. راستش وقتی بدنه این کیس را لمس می کنم نمی توانم جلوی تحسین خودم از سطح نرم و صیقلی کیس را بگیرم ( بله،در مقاله ای که ناتان در بررسی Survivor در شماره ژانویه مجله نوشته بود به من اشاره داشت!). همچنین واقعا عاشق لوگوی bitfenix که در جلوی کیس با نور ال ای دی روشن می شود، فرم کلی بدنه و پانل های خروجی/ورودی پنهان شونده این کیس هستم. این کیس دروازه ای است به سیستم رویایی من. بعد از خرید این کیس زیبا مسلما باید به خرید چند فن اضافی برای خنک نگه داشتن آن بیاندیشم.»

قیمت محصول: ۱۱۰ دلار

سایت تولید کننده: Bitfenix.com

جان فیلیپس (Jon Phillips) ، مدیر تحریریه

دستگاه پیشنهادی:  تبلت ۱۰٫۱ اینچی آندروید

«به تازگی آزمایش ها و بررسی شخصی خود را روی دو تبلت اندروید دار خیلی خوب ، اما نه عالی با نمایشگر ۷ اینچی به پایان رسانده ام، اما مشتاقانه منتظر ملاقات یکی از تبلت های اندرویدی آتی با اندازه ۱۰٫۱ اینچ می باشم که باید در نمایشگاه CES  بعدی که در ماه ژانویه ۲۰۱۱ برگزار می شود معرفی گردد. مطمئنا ، تبلتی با یک صفحه نمایش ۷ – اینچی سبکتر و نگهداری ان در دست راحت تر است، اما آیا  افراد خوره فناوری واقعا آنقدر کم بنیه هستند که نتوانند یک صفحه نمایش ۱۰٫۱ اینچی را در دستانی که به دستگاه های الکترونیکی با سایز های مختلف عادت کرده نگه دارند؟! کمپانی هایی همانند توشیبا ، ولوسیتی میکرو و ایسر همه باید در سال آینده این قاتلان بالقوه iPad  را روانه بازار کنند، و من طالب فقط یکی از آنها نیستم، بلکه هر سه این دستگاه های لعنتی را می خواهم! چیزی که تبلت را بامزه و قدرتمند تر می کند می تواند نصب پردازنده دو هسته ای موبایل انویدیا با نامTegra 2 در برخی از تبلت های ارائه شده در سال آینده باشد Tegra 2 می تواند در فرم بدنه تبلت های آتی تغییراتی را نیز به وجود اورد.»

قیمت تبلت آندروید محصول ایسر – هنوز عرضه نشده است.

ناتان ادواردز (Nathan Edwards)، دستیار نویسنده ارشد

دستگاه پیشنهادی: ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم نسخه ۲۵۰ گیگابایتی

«کامپیوتر خانگی من هنوز هم خیلی قدرتمند است؛ در عمل سیستم سرگرمی من است که جای کار دارد. با کامپیوتر خود بازی های رایانه ای هم انجام می دهم، اما از ایکس باکس ۳۶۰ برای تماشای دی وی دی ، استفاده از Netflix برای تماشای فوری ویدئو، و به جریان درآوردن (stream) موسیقی و فیلم از کامپیوتر به تلویزیون خود استفاده می کنم. تا ماه گذشته ، زمانی که چراغ حلقوی قرمز ایکس باکس من روشن شد. ایکس باکس جدید خروجی فول اچ دی (۱۰۸۰p) دارد، پس نیاز به یک تلویزیون اچ دی هم دارم. و همچنین نمی توانم از اسپیکرهای داخلی تلویزیون که خیلی قوی نیستند لذت ببرم، پس نیاز خریداری یک سیستم صوتی با صدای فراگیر دارم. و البته یک پخش کننده بلو-ری هم لازم دارم. و یک گیرنده. و یک خانه بزرگتر. و یک درخت پول!!»

قیمت محصول: ۲۹۹ دلار

سایت تولید کننده: www.xbox.com

آلن فلکر (Alan Fackler)، معاون سردبیر

دستگاه پیشنهادی: گالاکسی تبلت سامسونگ

«دوست دارم به تبلت سامسونگ گالاکسی لقب وزیر دست چپ بدهم. قطعا به پای iPad در بزرگی و قدرت نخواهد رسید، اما با این حال من و همکارانم در بخش برری تخصصی که چند وقتی را برای بررسی این دستگاه صرف کرده بودیم، در پایان نتیجه گرفتیم که این تبلت کوچولو دستگاه با روح و سرزنده ایست! تبلتی که می تواند در عین حال جای گوشی هوشمند مرا بگیرد و  برایم در حالی که در حرکت هستم محاسبه و پردازش انجام دهد، بنابراین دوست دارم یکی از این تبلت ها که تنها وای-فای دارد بخرم و تنها در خانه از آن استفاده کنم.»

قیمت محصول: ۶۰۰ دلار (در صورت خریداری به صورت مستقل از اپراتور)

سایت تولید کننده: www.samsung.com

مایکل براون (Michael Brown)، نویسنده بخش بررسی تخصصی

دستگاه پیشنهادی: Onkyo TX-NR1008

«بابانوئل! من در سالی که گذشت یک نویسنده واقعا، واقعا خوب بودم. من همه مقالات را در مهلت داده شده نوشته و منتشر کردم، من به خوانندگان محصولات خوب معرفی کردم (و به آنهایی که باید خوانندگان از آن دوری گزینند اشاره کردم!). چه طور است یک ریسیور A/V  (گیرنده صوتی-تصویری) جدید Onkyo  مدل TX-NR1008 زیر درخت کریسمس امسال من بگذاری، هان؟ این گیرنده همچنین از HDMI 1.4a پشتیبانی می کند، پس می تواند فیلم های بلو -ری  سه بعدی را پخش کند. دستگاه دارای دو خروجی HDMI است، بنابراین می توانم هم HDTV و هم ویدئو پروژکتور خودم را بدون نیاز به استفاده از هر آداپتور جانبی به آن وصل کنم.و حتی یک ورودی HDMI در پانل جلویی آن مشاهده می شود، بنابراین می توانم دوربین فیلم برداری دیجیتال خود را به آن به عنوان ورودی متصل نمایم. مهمتر از همه ، بسیار الهی به نظر می رسد.»

قیمت محصول: ۱۴۰۰ دلار

سایت تولید کننده: www.onkyousa.com

الکس کَسل (Alex Castle)، مدیر مسئول بخش آنلاین

دستگاه پیشنهادی: بلندگوهای کامپیوتر MM-1 محصول Bowers & Wilkins

«به عنوان بررس کننده هدست های ویژه بازی برای سایت  Maximum PC ، این شانس نصیب من شده که برخی از بهترین هدست های موجود در بازار را  در خانه مورد استفاده قرار دهم. نکته منفی این مسئله این است که ، زمانی که من هدفون را کنار گذاشته و دوست دارم بازی ، فیلم ، و یا کمی موسیقی را با صدای بلند گوش کنم، من هیچ اسپیکری که بتواند کیفیت صدایی مانند، هدست Sennheiser 333Dتولید کند دور و بر رایانه ام ندارم!

به همین دلیل دوست دارم یک جفت بلندگوی رایانه از بهترین بهترین های سازنده این دستگاه ها – یعنی، Bowers & Wilkins  و  مدل MM1 را داشته باشم. آپارتمان استودیوی من (و میز رایانه سرگرم کننده من) هیچ فضایی برای گذاشتن بلندگوهایی بزرگتر  از این مدل ندارد، و همچنین از ظاهر بدیع این اسپیکرها خوشم می آید. البته ، قیمت ۴۵۰ دلار، بسیار بیشتر از وسع پرداخت من است، اما سوال شما برای پرسیدن رویای ما بود، درست است؟»

قیمت محصول: ۴۵۰ دلار

سایت تولید کننده: www.bowers – wilkins.com

منبع: maximumpc

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *