نحوه ي تعبيه نمودن اسناد PDF درون وب سايت

  • 1389/11/8
  • عباس كريمي
  • 0

امروز مي خواهيم بررسي كنيم كه چگونه شما -خواننده­ي اين متن- بدون اين كه از پلاگين هاي اضافي استفاده كنيد، اسناد PDF­ تان را درون وب سايت­تان قرار داده و آن ها را به بازديد كنندگان سايت تان ارائه دهيد. كدهاي جايگذاري (embed codes) همه­ي آن چيزي است كه استفاده خواهيم كرد. تعدادي از وب­سايت هاي ثالث هستند كه فايل هاي PDF را براي بينندگان­شان ميزباني مي كنند. در ادامه محبوب ترين اين سايت ها كه داراي ويژگي هاي اجرايي پيشرفته­اي هستند، مورد بحث قرار خواهند گرفت.

Zoho Docs

Zoho  “مشاهده­گر”­ي مبتني بر وب است كه نسبت به Google Docs از فرمت هاي بيشتري پشتيباني مي كند و تنها به مايكروسافت اكسل و فايل هاي RTF محدود نشده و به همان خوبي، فرمت OpenDocument، presentation پاور پويينت و ديگر فايل هاي صفحه گسترده­ها را پشتيباني مي كند. “مشاهده گر”  Zoho Docs – بر خلاف  Google Docs- اجازه مي دهد فايلي كه متعلق به خودتان است را آپلود كنيد و يا URL آن را در صفحه­ي اصلي پيست كنيد ( زيرا آن چه را كه مي توانيد منتشر كنيد پس حتما URL  كوتاه و قابل اشتراكي هم خواهد داشت). وقتي كه فايلتان آپلود شد و در حال ديدن آن به صورت آنلاين هستيد، خواهيد توانست كدي كه از طريق آن مي توانيد آن فايل را در سايتتان به اشتراك بگذاريد، از زبانه­ي جايگذاري (Embed tab) برداشت كنيد.

Google Docs

Google Docs به عنوان يك “مشاهده گر”­ ساده­ي PDF مبتني بر وب، مي تواند فايل هاي پاور پويينت، تصاوير TIFF و اسناد مايكروسافت ورد را نمايش دهد، به علاوه­ي اين كه يك “مشاهده گر” (viewer) هم ارائه مي كند. اگر همه­ي آن چيزي كه به دنبالش هستيد تنها يك “مشاهده گر”­ اسناد است، اجباري نداريد كه حتي آن صفحه را هم ببينيد. تنها نياز داريد سند PDF تان را منتشر كنيد، پس مي توانيد URL سند ذخيره شده را دريافت كرده و آنرا به آدرس Google Docs Viewer ( http://docs.google.com/viewer ) الصاق كنيد. نتيجه­ي عمل به صورت اين آدرس نشان داده مي شود: http://docs.google.com/viewer?url، در انتهاي اين آدرس url قرار دارد كه در اينجا همان URL شما قرار خواهد گرفت. وقتي كه مسير (path) پارامترهاي قرار داده شده را پذيرفت، مي توانيد توسط ” iframes” يك “مشاهده گر”­ اسناد PDF را درون سايت­تان بگنجانيد. فقط كافي است كه كدهاي جايگذاري را در صفحه­ي Google Docs Viewer كپي كنيد.

Scribd

درمقايسه با ديگر سايت هايي كه به شما اجازه­ي تعبيه­ي اسناد را مي دهند، Scribd اندكي متفاوت است. در واقع اين وب­سايت براي نويسندگاني كه مي خواهند كارهايشان را به صورت آنلاين منتشر كنند، مكاني براي به اشتراك گذاري اسناد مي باشد. براي تكميل فرآيند آپلود اسناد در Scribd ، ابتدا مي بايست جهت ايجاد حساب كاربري در سايت ثبت نام كنيد. اما وقتي كه اين كار را انجام داديد، “مشاهده­گري” زيبا براي مقاله­تان خواهيد داشت. از ديگر ويژگي هاي  Scribdاين است كه به شما اجازه وارد كردن هر نوع سندي را از Google Docs به علاوه­ي ايجاد يك سند از متن چسبانده شده (pasted) را مي دهد.

اگر شما يك نويسنده هستيد و تعدادي “نوشته” داريد و علاقه منديد آن ها را به اشتراك گذاشته و يا به فروش برسانيد،‌ مي توانيد از Scribd و ديگر وب­سايت هاي رايج به اشتراك گذاري اسناد، همچون DocStoc، Issuu، YouPublish، edocr (در اين وب­سايت حساب كاربري رايگان قابليت هاي محدودي دارد) و YUDU استفاده كنيد. تمركز اين وب­سايت ­ها واقعا بر روي اشتراك گذاري اسناد مي باشد، در نتيجه اسناد شما مي توانند تا حدي كه ممكن است در معرض نمايش قرار گيرند.

در صورتي كه نمي خواهيد از “مشاهده گر ” اسنادِ ثالث استفاده كنيد، احتمالا براي شما -به عنوان مالك يك وب سايت- بهترين گزينه FlexPaper خواهد بود.

FlexPaper يك “مشاهده گر” منبع بازِ مبتني بر وب  است كه مي توانيد براي مقاصد غير تجاري- از اين وب سايت- دانلود كرده و سپس آن را در سايت­تان آپلود كنيد.

اگر از “مشاهده گر” هاي ديگري استفاده مي كنيد كه ما آن ها را در اين جا از قلم انداخته ايم، بياييد در قسمت نظرات با آن ها آشنا شويم.

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *