آیا سنسور دوربین 8 مگاپیکسلی سونی برای آیفون 5 انتخاب خواهد شد

  • 1390/1/14
  • محسن پاك نيت
  • 0

به گزارش مجله اینترنتی Mashable:

در مصاحبه‌ی دیروز (جمعه) مابین آقای Walt Mossberg خبرنگار Wall Street Journal با آقای Howard Stringer مدیرعامل شرکت سونی درباره‌ی زلزله و سونامی اخیر ژاپن و تأثیرات آن بر شرکتهای این کشور، مدیر این شرکت مطرح ژاپنی، در حین صحبت‌های خود، ناخواسته پرده از راز مهمی برداشت که خبر از ساخت یک سنسور دوربین 8 مگاپیکسلی برای شرکت Apple را می‌دهد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این خبر داغ، با ما همراه باشید.

دوربین iphone
دوربین iphone

 

آقای هاوارد اشترینگر مدیر عامل شرکت سونی در صحبت‌های خود اشاره کرد که زلزله خسارات مهمی را به 15 شرکت از مجموعه‌ی شرکت‌های سونی مستقر در ژاپن وارد کرده است و ناخواسته بیان کرد که سنسور دوربینی که در یکی از این شرکت‌ها به سفارش شرکت Apple تولید می‌شده است به خاطر این خسارات، کمی دیرتر به دست این شرکت خواهد رسید.

البته آقای اشترینگر مستقیما اشاره نکرد که این سنسور دوربین 8 مگاپیکسلی برای iphone 5 ساخته شده است اما از آنجا که در حال حاضر شرکت سونی هیچگونه سنسور تصویربرداری و عکاسی برای سخت‌افزارهای فعلی شرکت apple نمی‌سازد، می‌توان این احتمال را متصور شد که سونی در حال ساخت این سنسور برای iphone 5 است.

iphone 5
iphone 5

 

مطلب ذکر شده حاکی از این است که احتمالا شرکت apple در نسخه‌ی پنجم از تلفن‌های همراه هوشمند خود، از دوربین 5 مگاپیکسلی  OmniVisionکه در نسخه‌ی چهارم به کار رفته بود، استفاده نخواهد کرد. این حدس و گمان، در گزارشی که ابتدای فوریه‌ی امسال از سوی تحلیلگران سخت‌افزاری منتشر شد نیز، مطرح شده بود. در این گزارش، ذکر شده بود که احتمالا شرکت OmniVision نمی‌تواند به همکاری خود با Apple ادامه دهد چون سنسورهای 8 مگاپیکسلی این شرکت تا تاریخ عرضه‌ی iphone 5 که تخمین زده می‌شود اواسط تابستان خواهد بود آماده نمی‌شود و Apple هم قصد استفاده از دوربین 5 مگاپیکسلی برای نسخه‌ی پنجم تلفن همراه هوشمند خود را ندارد.

از آنجا که آقای اشترینگر در مورد مشکلات فعلی شرکت سونی در تأمین بهترین سنسور 8 مگاپیکسلی دوربین در جهان برای شرکت apple صحبت می‌کرد، با اطمینان بالایی می‌توان گفت که این دوربین فقط به قصد iphone 5 ساخته شده است. اما در هر حال این فقط یک حدس است و ممکن است اشتباه از آب در آید. حتی ممکن است شرکت Apple در حال ساخت سخت‌افزار اسرار آمیز جدیدی غیر از iphone 5 باشد! هر کاری از این غول فناوری امکان پذیر است.

  • نظر شما در مورد این حدس و گمان چیست؟
  • به نظر شما همکاری سونی و apple چه تأثیری در محبوبیت iphone 5 خواهد داشت؟
  • آیا شما هم مایل به خریداری iphone 5 با دوربین 8 مگاپیکسلی ژاپنی هستید؟

 

خبر ديگري در همين زمينه در pcworld : لطفا نظرات خود را در اين مورد با مجله‌ی اینترنتی گویا آی‌تی در میان بگذارید.

محسن پاک نیت

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *