۵ تم پوسته برتر Gnome جهت نصب (لینوکس)

  • 1390/4/20
  • ITTeach
  • 0

آماده استفاده از تم‌ها شوید

دو روش برای نصب تم وجود دارد. یکی از این راه‌ها دشوار بوده و مستلزم کپی و پیست دستی فایل‌ها در یک فولدر معین است (/usr/share/themes to be exact). در حالی که٬ راه آسان کاربر را قادر می‌سازد که تم خود را از طریق یک ابزار گرافیکی انتخاب کند. بنابراین٬ قویا پیشنهاد می‌کنم که  اگر gnome-tweak-tool و gnome-shell-extensions-user-theme را نصب نکرده‌اید٬ هم اکنون این کار را انجام دهید. نام این بسته متعلق به توزیع فدورا است و باید تحقیق کنید که این بسته در توزیع شما با چه نامی شناخته می‌شود.

سپس Gnome Tweak Tool را باز کرده و به بخش پوسته‌ها بروید. در اینجا محلی برای تم‌های پوسته می‌یابید که در کنارش کادری جهت نصب تم‌های جدید وجود دارد.

تم‌ها

حالا که راهی برای نصب تم‌ها یاد گرفتیم٬ اجازه دهید که ۵ تم مورد علاقه خود را معرفی کنم.

Atolm

تم Atolm برای آن دسته از افرادی که مایلند یک تم ملایم و تاریک داشته باشند که با تم پیش‌فرض Awaita تفاوت داشته باشد انتخاب مناسبی است. در این تم٬ آیتم‌هایی که رویشان کلیک کرده‌اید و فعال شده‌اند دارای سایه‌های آبی می‌شوند. ترکیب رنگ‌های این تم از جنبه بصری٬ عالی است و این تم در مجموع از طراحی ساده‌ای برخوردار است.

همچنین همراه این تم٬ یک تم GTK هم وجود دارد. البته به شخصه رنگ پس‌زمینه آن را بیش از حد تاریک می‌دانم. با این حال٬ این به معنای آن نیست که تم Atolm بی‌نقص است.

Smooth Inset

اگر تم Atolm خیلی برایتان تاریک است٬ تم Smooth Inset می‌تواند جایگزین خوبی باشد. این تم هم به همان سادگی Atolm است اما روشن بودن رنگ‌ها موجب می‌شوند که وقتی کامپیوتر را روشن می‌کنید٬ احساس خوبی پیدا کنید. تم Smooth Inset تفاوت چندان دیگری با Atolm ندارد٬ جز اینکه شکل سایه‌ها و سطح ماتی رنگ سفید تغییر کرده و از رنگ آبی روشنی نیز استفاده شده است. این تم علی‌رغم ساده بودن٬ طراحی جذابی دارد.

یک نسخه از این تم هم برای نمایشگرهای کوچک وجود دارد. تفاوت اصلی نسخه مخصوص نمایشگرهای کوچک است که آیکون برنامه‌ها کوچک‌تر شده و به این ترتیب٬ در یک نگاه می‌توان همه آن‌ها را پیدا کرد. پنل بالایی هم کوچک‌تر شده تا فضای بیشتری برای برنامه‌ها باقی بماند.

Dark Glass

تم دیگری که از طراحی ساده‌ای برخوردار است Dark Glass می‌باشد. این تم دقیقا همان چیزی است که از اسمش پیدا است – شیشه تاریک. این تم هم نسبت به تم‌های قبلی تفاوت زیادی ندارد. جز اینکه سایه‌ها به رنگ خاکستری و مشکی در‌آمده و جلوه‌های بازتابی پیدا کرده‌اند. اگر به دنبال تمی هستید که نسبت به Atolm پیچیده‌تر باشد٬ این تم انتخاب خوبی است.

Orta

تم Orta دارای دو نسخه مختلف است که وقتی فولدر zip را باز می‌کنید با آن‌ها مواجه خواهید شد. یکی از نسخه‌ها کاملا به رنگ سفید است و نسخه دیگر از ترکیبی از رنگ سفید و رنگ‌های مشکی/خاکستری بهره می‌برد.

این تم‌ها به خوبی یاد‌آور تم اصلی GTK2 هستند و ترکیب این دو بسیار خوب عمل می‌کند. تم Orta دارای خطوط منحنی بیشتری است و به همین دلیل٬ سادگی تم‌های قبلی را ندارد.

 

Gaia

تم Gaia هم یکی دیگر از تم‌هایی است که در دایره تم‌های ساده قرار نمی‌گیرد. اگرچه که این تم به اندازه Orta فانتزی نیست٬ اما ترکیب رنگ‌های سفید و سبز باعث جذابیت آن شده است. البته ممکن است Orta با همه تم‌ها یا کاغذدیواری‌های GTK کار نکند. اما اگر کاغذ دیواری یا  تم GTK سازگار با این پوسته تم را در اختیار داشته باشید٬ به امتحان کردنش می‌ارزد.

معرفی افتخاری

نمی‌توانم این مقاله را بدون معرفی افتخاری پوسته تم Tron به پایان ببرم. Tron یک تم بسیار خوش‌ساخت است که باعث می‌شود کامپیوتر شما ده برابر جذاب‌تر شود. این تم می‌توانست در صدر فهرست قرار بگیرد٬ اما متأسفانه در مقایسه با سایر تم‌ها٬ تخصصی‌تر است و بنابراین چیزی نیست که به درد همه افراد بخورد (یا همه طرفدارش شوند). با این حال٬ حداقل بد نیست که نگاهی به تصاویر آن داشته باشید تا تصمیم بگیرید که آیا مایل به استفاده از آن هستید یا خیر.

نتیجه‌گیری

پوسته Gnome یک محیط دسکتاپ عالی است و همان طور که از کیفیت این تم‌ها مشخص است٬ هنوز ظرفیت‌های بالقوه فراوانی دارد. با افزایش امکانات پوسته در نسخه‌های آینده٬ این ظرفیت بالقوه حتی از این هم بیشتر می‌شود و شاهد خواهیم بود که چه نوع شخصی‌سازی‌هایی می‌توانیم انجام دهیم.

آیا تمایل دارید که از تم‌های پوسته Gnome استفاده کنید؟ فکر می‌کنید این تم‌ها نسبت به تم پیش‌فرض Awaita چه مزیت‌هایی دارند؟ نظرات خود را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

منبع:‌ makeuseof

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *