چگونگي افزودن زبانهاي مختلف به اوبونتو (Ubuntu)

چگونگي افزودن زبانهاي مختلف به اوبونتو (Ubuntu)
  • 1390/7/21
  • ITTeach
  • 1

تایپ با زبان های مختلف در اوبونتو آسان است. این آموزش از طریق گام های ساده برای افزودن زبان های متعدد صفحه کلید به اوبونتو شما را راهنمایی کرده و چگونگی تنظیم کلیدهای میانبر صفحه کلید را نیز به شما نشان می دهد. می توانید بین طرج بندی های مختلف صفحه کلید تغییر جهت داده، پیش نمایش آنها را مشاهده کرده و هر زمانی که بخواهید تنظیمات را تغییر دهید.  برای افزودن زبان های صفحه کلید به اوبونتو بر روی ((System)) کایک کرده تا منو باز شود. بر روی گزینه ((Preferences)) و سپس ((Keyboard)) کلیک نمایید.

تنظیمات صفحه کلید باز شده و شما می توانید طرح بندی های زبانی مختلفی را انتخاب کنید. بر روی تب ((Layout)) و سپس ((Add)) کلیک کنید.

جعبه طرح بندی های موجود باز می شود. از بین انواع زبان های مختلف زبان مورد نظر را انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که می توانید چند زبان مختلف را نیز انتخاب کنید. ما در این نمایش تجربی زبان آلمانی را برای طرح بندی صفحه کلید انتخاب کرده ایم. بر اساس نام کشور زبان خود را انتخاب کنید. برخی کشورها همچون ایالات متحده چندین زبان دارند. هنگامیکه انتخاب شما انجام گرفت، بر روی ((Add)) کلیک کرده تا پیش نمایش طرح بندی صفحه کلید را مشاهده کنید.

شما همچنین می توانید زبانی را طرح بندی کرده و یک گونه دیگر را انتخاب کنید. هنگامیکه انتخاب هایتان تمام شد بر روی ((Add)) کلیک کنید.

در این حالت، زبان صفحه کلید بر اساس هر دو کشور تنظیم می شود. شما می توانید یکی از این دو کار را انجام دهید اما اگر بر اساس کشور، زبان خود را انتخاب نکنید؛ طرح بندی متفاوت خواهد بود. باید این مورد را امتحان کنید چرا که تنظیمات بر اساس کشور و زبان، تفاوت زیادی دارند. همیشه پیش نمایش را مشاهده کرده تا مطمئن شوید این همان چیزی است که دنبالش بوده اید.

توجه کنید ما در اینجا دو زبان در تنظیمات صفحه کلید داریم. هر دو زبان قابل استفاده بوده و می توانید زبان های دیگری را نیز افزوده و یا حذف کنید.

حالا آن زبان های چندگانه نصب شده اند و یک آیکون جدید در سیستم شما پدیدار خواهد شد. این آیکون در قسمت بالای سمت راست صفحه نمایش واقع شده است. مخففی از نام کشوری که زبان صفحه کلید بر اساس آن تنظیم شده است در اینجا مشاهده می شود. بر روی آیکون کلیک کرده تا فهرست زبان ها را مشاهده کرده و تغییرات دلخواه را انجام دهید. همچنین می توانید از اینجا به تنظیمات صفحه کلید دسترسی داشته و زبان های بیشتری را اضافه کنید.

بر روی ((Show Currernt Layout)) کلیک کرده تا پیش نمایش زبان انتخابی را مشاهده کنید. در اینجا زبان آلمانی بعنوان زبان انتخابی قرار گرفته است.

می توانید براحتی از طرح این صفحه پرینت بگیرید. گزینه پرینت در قسمت پایین و سمت راست صفحه موجود است. بر روی ان کلیک کرده و نسخه ای بعنوان مرجع در کنار صفحه کلید خود داشته باشید.

برای تغییر میانبرهای صفحه کلید به منظور تعویض زبان، تنظیمات صفحه کلید را باز کرده و بر روی گزینه ((Layout)) کلیک کنید. حالا میانبرهای صفحه کلید را انتخاب کرده تا زبان های ورودی را مشاهده نمایید.  بعنوان مثال جعبه کنار کلیدهای ((Alt+Shift)) را بررسی کنید که می تواند میانبری برای تغییر زبان صفحه کلید باشد.  میانبرهایی را که برای شما راحت تر هستند انتخاب کنید.

گزینه های دیگری نیز برای سفارشی سازی در تنظیمات صفحه کلید وجود دارد که باید آنها را امتحان کنید. این کار اصول اولیه افزودن زبان صفحه کلید به اوبونتو را پوشش می دهد.

منبع: ghacks

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. من آموزش نصب اوبونتو را طی می کنم ولی در هنگام Install با Error مواجه می شم.لطفا مرا راهنمایی کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *