حلقه‌های خود را به اشتراک بگذارید (قابلیت جدید گوگل پلاس) !

حلقه‌های خود را به اشتراک بگذارید (قابلیت جدید گوگل پلاس) !
  • 1390/7/7
  • علیرضا
  • 0

شبکه اجتماعی گوگل که هر روز بیشتر از روز قبل به اعضایش افزوده میشود . تا چند روز پیش طبق آماری که دیدم ، گوگل پلاس در حدود 3 ماه چیزی در حدود 50 میلیون کاربر برای خود دست و پا کرده است (منبع ) . در صورتی که فیسبوک در طی 3.5 سال به این تعداد کاربر دست پیدا کرده است . لازم به ذکر است که ثبت نام عمومی در شبکه اجتماعی گوگل ، به تازگی راه افتاده است و این تعداد کاربر در دوره آزمایشی عضو شده بودند که واقعا جالب توجه است . البته گوگل پلاس هنوز راه زیادی برای رسیدن به فیسبوک 800 میلیون کاربره دارد ولی این روند رشد اگر پایدار باشد ، فیسبوک به مشکل بزرگی بر خواهد خورد .

حالا بحث ما بر سر این نیست ، آینده این دو چه خواهد شد . امروز میخواهیم از قابلیت جدیدی که گوگل در شبکه اجتماعی خود قرار داده است ، صبحت کنیم .

آقای Owen Prater یکی از مهندسان تیم گوگل پلاس

به گفته آقای Owen Prater یکی از مهندسان تیم گوگل پلاس ، این قابلیت که Circle Sharing نام دارد به شما این امکان را میدهد تا حلقه های خود را با دوستانتان اشتراک بگذارید . به عنوان مثال اگر هوادار تیم رئال مادرید هستید ، میتوانید حلقه هواداران رئال مادرید را با دیگر دوستان رئالی خود به اشتراک بگذارید .

ابتدا وارد گوگل پلاس شده و از قسمت بالای صفحه روی دکمه Circles کلیک کنید .

پس از مشاهده حلقه ها ، حلقه مورد نظرتان را انتخاب کنید .

پس از کلیک کردن روی حلقه مورد نظر ، در وسط حلقه ، گزینه ای به نام Share به چشم میخورد .

روی آن کلیک کنید تا پنجره ای با عنوان Share Circle باز شود . پس از باز شدن این پنجره ، تنها کافیست روی دکمه Share کلیک کنید .

در صورتی که بدون هیچگونه تغییراتی در این بخش روی دکمه Share کلیک کنید ، حلقه مذکور به صورت عمومی یا Public به اشتراک گذاشته خواهد و هر کسی از هر حلقه ای توانایی دیدن این اشتراک گذاری حلقه را خواهد داشت .

البته گوگل هم کنترل هایی را برای این قسمت ایجاد کرده است تا شما بتوانید سفارشی سازی بیشتری انجام دهید . مثالا اگر میخواهید حلقه مذکور را با یک ، دو یا چند حلقه خاص و یا حتی یک نفر به اشتراک بگذارید ، باید به روش زیر عمل کنید .

ابتدا با کلیک بروی علامت ضربدر کوچک کنار گزینه سبز رنگ Public حالت اشتراک گذاری عمومی را غیر فعال کنید . سپس روی گزینه Add circles or people to share with را کلیک کنید .

لیست حلقه ها را مشاهده خواهید کرد . به عنوان مثال من در اینجا میخواهم حلقه دوستان را با حلقه Gooyait به اشتراک بگذارم . کافیست روی نام حلقه Gooyait کلیک کنم .

در صورتی که خواستید این حلقه را با یک فرد نیز به اشتراک بگذارید ، کافیست نام آن را در همان کادر وارد کنید . پس از لیست شدن نام وی ، میتوانید روی آن کلیک کنید تا به لیست اضافه شود .

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *