گوگل امکانات متنوع و جدیدی به اسناد Google Docs اضافه کرد

گوگل امکانات متنوع و جدیدی به اسناد Google Docs اضافه کرد
  • 1390/8/1
  • عليرضا شیری
  • 1

Google وب سایت محبوب جستجو به عنوان یک کمپانی مبتکر و پیشرو در زمینه ی رایانش ابری برای همه ی شما شناخته شده است. این کمپانی به سختی روی پلتفرم Google Docs کار می کند. Google Docs مجموعه ای است برای ایجاد و نمایش فایل های آفیس (مثل Word و Excel و …) که تحت وب کار می کند و برای همه قابل استفاده است. اخیرا مجموعه ی گسترده ای از امکانات و قابلیت های مختلف برای تقریبا تمام نرم افزارهای Docs عرضه شده است. امروز نیز آپدیت جدیدی برای نرم افزار Presentations ( مشابه پاورپوینت) عرضه شد.

تغییرات اصلی این آپدیت به نوع مشارکت کاربران در یک پروژه مربوط می شود. گوگل امکانات دیگری مثل گفت و گو (Chat)، نشان رنگی برای هر کاربر و همچنین تاریخچه ی تمام ویرایش ها و بازنویسی ها را نیز به Presentations اضافه کرده است. این آپدیت برای کاربرانی که به طور مشترک روی یک پروژه ی پاورپوینت کار می کنند بسیار مفید خواهد بود چرا که از این به بعد ساده تر و راحت تر می توان کارهای گروهی انجام داد.

گوگل ادعا کرده است که حدود 50 قابلیت جدید به Presentation اضافه کرده است. آنها Transition یا افکت بین اسلایدها را اضافه کرده اند، چیزی که کاربران شدیدا به آن نیاز داشتند، همچنین امکان اضافه کردن نقاشی، Rich Data و فلوچارت نیز فراهم شده است. تم ها و انیمیشن های متنوع و جدیدی نیز اضافه شده است که کار با نرم افزار تحت وب Presentations را جذاب تر می کند.

 

برخی کاربران قبلا از نسخه ی جدید این نرم افزار استفاده کرده اند اما اگر شما هنوز از آن استفاده نکرده اید برای فعال کردن آن به صورت دستی کافی است روی تصویر جعبه ی چرخدنده در بالای صفحه کلیک کنید و سپس گزینه ی Decument Setting و در مرحله ی بعد Editing را انتخاب کرده و در نهایت در چک باکس Create new presentations using the latest version of the presentation editor تیک بگذارید.

 

تنها اشکالی که در مورد نسخه ی جدید وجود دارد این است که مرورگرهای قدیمی هنوز پشتیبانی نشده اند، بنابراین مطمئن شوید که مرورگر شما به آخرین نسخه آپدیت شده باشد، در این صورت هیچ یک از قابلیت های جدید را از دست نمی دهید!

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *