نوکیا از مجموعه گوشی‌ها، خدمات و لوازم جانبی جدیدش در Nokia World رونمایی کرد

نوکیا از مجموعه گوشی‌ها، خدمات و لوازم جانبی جدیدش در Nokia World رونمایی کرد
  • 1390/8/4
  • ITTeach
  • 0

معرفی گوشی‌های نوکیا Lumia 800 و نوکیا Lumia 710 به عنوان اولین گوشی‌های مجهز به ویندوزفون از طلوعی جدید در نوکیا خبر می‌دهد.

در Nokia World سری موبایل‌های معمولی هوشمند، نقشه‌های بی‌نظیر نوکیا، همکاری با برند لوازم‌جانبی Monster معرفی شدند.

در همایش Nokia World، همایش سالانه این شرکت برای مشتری‌ها، شرکا و برنامه‌نویسان، نوکیا با پرده‌برداری از مجموعه چشم‌گیر گوشی‌های مبتکرانه، خدمات و لوازم جانبی شامل اولین گوشی‌های هوشمند ویندوزفون با سری Lumia پیشرفت واضحی در استراتژی خود نشان داد. گوشی خارق‌العاده و اجتماعی نوکیا Lumia 800 با طراحی جذاب، بهترین تجربه اینترنت و اجتماعی، محیط آشنای نوکیا، مانند قابلیت‌های تصویربرداری و تجربیات اختصاصی جدید محتوا را به زندگی ارائه می‌دهند. نوکیا Lumia 710 یک گوشی هوشمند زیبا است که تجربه Lumia  را برای مردم بیشتری در سراسر جهان فراهم می‌کند.

افزون بر این، نوکیا چهار گوشی موبایل جدید با طراحی شیک، تجربه اجتماعی غنی و فناوری مکان‌یابی معرفی کرد. گوشی‌های نوکیا Asha 300، نوکیا Asha 303، نوکیا Asha 200 و نوکیا Asha 201 مرز بین گوشی‌های هوشمند و گوشی‌های ساده‌تری که ویژگی بارزی داشته را با ترکیب تجربه لمسی و  QWERTY، دسترسی سریع و آسان به اینترنت و پیام‌رسانی از میان برداشته‌اند.

استفان الاپ، مدیر ارشد اجرایی نوکیا در این مورد می‌گوید: « هشت ماه پیش، ما استراتژی جدیدمان را ارائه کردیم و امروز پیشرفت آشکار این استراتژی را در عمل نشان می‌دهیم. ما ابتکار را از طریق تمام مجموعه خود، از گوشی‌های هوشمند تا موبایل‌های معمولی هوشمندتر، ایجاد کرده‌ایم. ما محصولات جدید و قدرتمند خود را، از نوکیا Lumia 800 تا نوکیا Asha 201، سریع‌تر از قبل وارد بازار می‌کنیم. من بی‌نهایت به این گوشی‌های جدید و پرسنل نوکیا که وقوع آن را عملی کردند افتخار می‌کنم.»

پیت کانینگهام، مدیر تحلیل در مرکز Canalys  می‌گوید: «از زمان تغییرات بزرگ و استراتژیک نوکیا فقط در هشت ماه پیش، کمپانی انرژی جدیدی گرفته است. نوکیا بهبودهای قابل توجهی در سیمبین ایجاد و ویندوزفون‌های متمایزی تولید کرده و به ساخت مجموعه قوی گوشی‌های معمولی خود ادامه می‌دهد. نوکیا در حال عمل به تعهدات خود است و آشکارا مسیر خود برای آینده‌ای موفق به نمایش گذاشته است.»

اولین گوشی‌های Lumia نوکیا

اولین گوشی‌های ویندوزفون هوشمند ، یک سری تجربیات جدید را معرفی می‌کنند که هدف از طراحی آنها ایجاد لحظه‌های شگفت‌انگیزتر است.

نوکیا     Lumia 800

گوشی بی‌نظیر و اجتماعی نوکیا Lumia 800 با طراحی خیره‌کننده و جذاب، رنگ‌های زنده (سرخابی، آبی و مشکی) و بهترین عملکردهای اینترنت و اجتماعی، گروه‌بندی ساده مخاطبان، رشته مکالمات پشت سرهم و اینترنت اکسپلورر 9  تنها با یک لمس امکان‌پذیر خواهد کرد. این گوشی از صفحه‌نمایش 3.7 اینچ AMOLED و ClearBlack منحنی برخوردار است که به شکل یکپارچه‌ای در طراحی بدنه ساده، پردازنده 1.4 گیگاهرتز با شتاب سخت‌افزاری و یک پردازنده گرافیک آمیخته شده است. نوکیا Lumia 800 از تجربه اشتراک فوری در دوربین بر پایه اپتیک برجسته کارل‌زایس، پخش ویدئوHD،16  گیگابایت حافظه داخلی و 25 گیگابایت حافظه رایگان SkyDrive برای ذخیره تصاویر و موسیقی برخوردار است. قیمت تقریبی نوکیا Lumia 800 در حدود 420 یورو بدون احتساب مالیات و عوارض خواهد بود.

نوکیا Lumia 710

گوشی کاربردی نوکیا Lumia 710 به این منظور ساخته شده که بتواند با قاب‌های پشت قابل تعویض شخصی‌سازی شود و با هزاران برنامه، تجربه   Lumia  را برای مردم بیشتری در سراسر جهان فراهم کند. نوکیا Lumia 710 برای اشتراک‌گذاری فوری تصاویر و بهترین تجربه مرورگری با اینترنت اکسپلورر 9 طراحی شده است. این گوشی در رنگ‌های سیاه و سفید با قاب‌های پشت مشکی، سفید، آبی، سرخابی و زرد در دسترس خواهد بود. نوکیا  Lumia 710 نیز مانند نوکیا Lumia 800  از همان پردازنده 1.4 گیگاهرتز، شتاب سخت‌افزاری و پردازنده گرافیکی برخوردار بوده و عملکردی عالی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه دارد.

قیمت تقریبی نوکیا Lumia 710 در حدود 270 یورو بدون احتساب مالیات و عوارض خواهد بود.

هر دو گوشی هوشمند از تجربه اختصاص نوکیا که برای گوشی‌های ویندوزفون بهینه شده برخوردار هستند.

 Nokia Drive: مانند یک دستگاه مسیریابی شخصی کامل (PND) است که مسیریابی جهت‌ به جهت و رابط کاربری اختصاص خودرو دارد. Nokia Music: MixRadio را معرفی می‌کند؛ MixRadio یک برنامه رایگان و جهانی برای پخش موسیقی برای موبایل است که صدها کانال محلی مرتبط برای موسیقی دارد. افزون بر  این، در به‌روزرسانی که اواخر امسال عرضه خواهد شد، کاربران نوکیا Lumina قابلیت شخصی‌سازی کردن کانال‌ها از فهرست جهانی میلیون‌ها قطعه موسیقی را خواهند داشت. Gigfinder: یکی دیگر از برنامه‌هایی است که با  Nokia Music همراه است و قابلیت جست‌وجوی موسیقی‌های محلی زنده برای تجربه کامل و پیشرفته موسیقی میسر می‌کند. خرید بلیت‌های کنسرت نیز از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزار Nokia Music  در پایان سال در دسترس خواهد بود.

نوکیا برای کامل کردن پیشنهادهای سیستم‌های صوتی، هدست رویِ گوش استریو نوکیا Purity HD  شرکت  مانستِر (Monster) و هدست درون گوشی استریو Purity  با طراحی مشترک و ساخت مشترک شرکت مانستر کابل (Monster Cable)، پیشگام و مشهور در عملکرد عالی صوت معرفی کرد. هر دو محصول تجربه شنیداری تازه‌ای ایجاد کرده و اولین سری از محصولات انحصاری با مشارکت دراز مدت نوکیا و مانستر کابل هستند که تصمیم دارند یک سری لوازم جانبی صوتی پیشرفته معرفی کنند تا بازتابی از کیفیت برجسته و سبک جسورانه سری Lumia باشد.

نوکیا Lumia 800 هم اکنون در کشورهای منتخب برای پیش‌فروش از طریق وب‌سایت www.nokia.com در دسترس است و طبق برنامه‌ریزی در کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا و انگستان در ماه نوامبر از طریق 31 اپراتور و فروشنده برتر با پشتیبانی بی‌سابقه در این شش کشور اول عرضه خواهند شد و تا پایان سال در کشورهای هنگ‌کنگ، هند، سنگاپور، روسیه و تایوان تا قبل از پایان امسال و در دیگر بازارها در اوایل سال 2012 در دسترس خواهد بود.

نوکیا Lumia 710 طبق برنامه‌ریزی ابتدا در هنگ‌کنگ، هند، روسیه، سنگاپور و تایوان تا پایان سال همراه با نوکیا Lumina 800، و در بازارهای دیگر اوایل 2012 در دسترس خواهد بود.

علاوه بر این، نوکیا اعلام کرد که تصمیم دارد مجموعه‌ای از محصولاتش را در اوایل 2012 برای آمریکا و کشور چین در نیمه اول 2012 معرفی کند. نوکیا تصمیم دارد افزون بر محصولات کنونی که WCDMA و HSPA پوشش می‌دهند، محصولات LTE و CDMA را برای برآورده کردن نیاز بازارهای محلی خاص تولید کند.

Asha (آشا): خانواده گوشی‌های معمولی هوشمندتر

نوکیا به هدف خود ادامه می‌دهد تا محصولاتی شیک با کیفیت بالا ارائه دهد تا بهترین سطح دسترسی به اینترنت و اطلاعات را مهیا کند و در تجربه کلی و ارزش ویژه خاصی برای یک میلیارد کاربر بعدی را فراهم کند. این مشتری‌ها می‌خواهند به ابتکاراتی مانند استفاده آسان از دوسیم‌کارت، خدمات محلی و محتوا و برنامه‌های شخص ثالث دسترسی داشته باشند. همه اینها از تجربه کاربری برتری برخوردارند که گوشی‌های موبایل نوکیا به آن مشهورند.

این محصولات، خانواده جدید Asha از گوشی‌های موبایل نوکیا را در برمی‌گیرند. کلمه Asha از هندی مشتق شده و معنی آن “امید” است که نمایانگر تمرکز نوکیا بر تجربه کاربری مثبت و برقراری ارتباط میلیون‌ها نفر با فرصت‌های جدید است تا به آنها کمک ‌کند به آرزوهایشان برسند.

خانواده Asha عبارتند از:

نوکیاAsha 303  

نوکیا Asha 303 یک گوشی شگفت‌آور است که از مواد عالی و بدنه فلزی طراحی شده است. این گوشی صفحه‌نمایش 2.6 اینچ لمسی خازنی را با یک صفحه‌کلید QWERTY که کیفیتی عالی دارد تلفیق می‌کند. نوکیا Asha 303 با قابلیت‌های اینترنت و دسترسی آسان ساخته شده است.

این گوشی از موتور پردازنده قدرتمند یک‌گیگاهرتز، شبکه 3G و WLAN برای ارائه تجربه اینترنت پرسرعت برخوردار است. ایمیل و پیام فوری که محور تجربه هستند، به آسانی از صفحه‌نمایش اصلی در دسترس است. نوکیا Asha 303 به مروگر نوکیا بر پایه Cloud مجهز است. این مرورگر تا 90 درصد وب را فشرده می‌کند تا سرعت بیشتر و دسترسی مقرون‌به‌صرفه‌تر به اینترنت را فراهم کند.

سرگرمی و برنامه‌ها بخش‎های مرکزی در نوکیا Asha 303 هستند. بازی موبایل رایج Angry Bird Lite با پشتیبانی از برنامه‌های جهانی مربوط نظیر برنامه پیام‌رسانی Whatsapp و نسخه نهایی نقشه نوکیا برای سری 40 (در بازارهای منتخب) از پیش در این گوشی نصب شده است. قیمت این گوشی ممکن است در بازارها و اپراتورهای مختلف فرق داشته باشد.  قیمت تقریبی برای نوکیا Asha 303 حدود 115 یورو بدون احتساب مالیات و عوارض است. انتظار می‌رود عرضه این گوشی از سه ماه پایانی 2011 آغاز شود.

نوکیا Asha 300

نوکیا Asha 300 که به زیبایی طراحی شده یک گوشی لمسی است که برای سهولت از صفحه‌کلید نیز برخوردار است. نوکیا Asha 300 پردازنده یک گیگاهرتز و شبکه 3G برای دسترسی سریع‌تر به اینترنت دارد. مرورگر نوکیا دسترسی سریع، مقرون‌به‌صرفه و محلی به اینترنت را با فشرده کردن 90 درصدی صفحات وب میسر می‌کند.

کاربران دسترسی سریع به پیام‌رسانی، ایمیل و پیام فوری از صفحه‌نمایش اصلی خواهند داشت. می‌توانند با لمس کششی به برنامه‌ها، موسیقی یا بازی از فروشگاه مجازی نوکیا دسترسی پیدا کنند. بازی محبوب Angry Bird از پیش در نوکیا Asha 300 نصب شده است.

 نوکیا Asha 300 با دوربین 5 مگاپیکسل، پخش‌کننده موسیقی، رادیو اف‌ام و ارتباط از طریق بلوتوث عرضه می‌شود و می‌تواند کارت‌های حافظه تا ظرفیت 32 گیگابایت را به‌کار گیرد. قیمت در بازارها و اپراتورهای مختلف فرق می‌کند. قیمت تقریبی نوکیا Asha 300 تقریبا 85 یورو بدون احتساب مالیات و عوارض خواهد بود. انتظار می‌رود عرضه این گوشی از سه ماه پایانی 2011 آغاز شود.

نوکیا Asha 200

نوکیا Asha 200 جدیدترین گوشی دوسیم‌کارت نوکیا با قابلیت تعویض آسان است که به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی سیم‌کارت دوم را بدون خاموش کردن گوشی عوض کنند.

نوکیا Asha 200 یک گوشی رنگی و سرگرم‌کننده با صفحه‌کلید QWERTY است که برای برطرف کردن نیازهای قشر جوان و مشتری‌های شهرنشین که می‌خواهند با دیگران در تماس مداوم باشند طراحی شده است. نوکیا Asha 200 از ایمیل و پیام فوری پشتیبانی می‌کند.  نوکیا Asha 200 این امکان را فراهم می‌کند که کاربر هزاران آهنگ با پشتیبانی از کارت‌های حافظه 32 گیگابایت با خود همراه داشته باشد و باتری آن به طور شگفت‌انگیزی 52 ساعت پخش موسیقی را فراهم می‌کند. قیمت ممکن است در بازارها و اپراتورهای مختلف فرق داشته باشد. قیمت تقریبی نوکیا Asha 200 حدود 60 یورو قبل از کسر مالیات و عوارض است. انتظار می‌رود عرضه این گوشی در سه ماه چهارم 2011 آغاز شود.

نوکیا Asha 201

نوکیا Asha 201 نسخه تک‌‌ سیم‌کارت نوکیا Asha 200 است که برای مشتری‌های جوانی که می‌خواهند با اجتماع در ارتباط باشند، قیمت برایشان اهمیت دارد و دوست دارند به موسیقی گوش دهند ایده‌آل است. نوکیا Asha 201 قابلیت‌های موسیقی بی‌نظیری دارد که شامل بلندگوهایی با عملکرد عالی، رادیو اف‌ام استریو پیشرفته و تنظیم ملودی زنگ است. با مرورگر نوکیا شما می‌توانید حتی سریع‌تر و بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر به اینترنت دسترسی داشته باشید. این گوشی از کارت‌‌های حافظه تا ظرفیت 32 گیگابایت پشتیبانی می‌کند و باتری آن تا 52 ساعت پخش موسیقی را فراهم می‌کند. نوکیا Asha 201 از Push Email و برنامه پیام‌رسانی Whatsapp پشتیبانی می‌کند. قیمت این گوشی در بازارها و اپراتورهای مختلف متفاوت است. قیمت تقریبی Asha 201 حدود 60 یورو بدون احتساب مالیات و عوارض است. انتظار می‌رود عرضه این گوشی از اوایل سال 2012 آغاز شود.

نقشه‌های نوکیا: خدمات مکانی برای این طراحی شده‌‎اند تا هر روز بهتر از دیروز باشد

نوکیا با هدف تداوم در بهبود خدمات مکانی، از آخرین نسخه Nokia Maps و Nokia Drive برای ویندوزفون‌ها پرده‌برداری کرد. اینها و دیگر برنامه‌های مربوط به نقشه در Nokia World با این هدف معرفی شدند که نقشه‌های نوکیا را برای مسافران مناسب کند تا مکان‌های جالب در شهر، جایی که مردم زندگی می‌کنند را پیدا کنند. افزون بر این، برنامه Nokia Public Transport مسیرهای حمل و نقل عمومی در بیش از 430 شهر در سراسر جهان را به طور مستقیم از گوشی موبایل پیگیری می‌کند؛ که شامل به‌روز رسانی دقیقه به دقیقه مسیر اتوبوس‌ها و قطارهای 45 شهر است. نوکیا Nokia Pulse را نیز معرفی کرد که به کاربر امکان به‌روزرسانی برچسب‌های مکانی و ارسال تصاویر به طور خصوصی می‌دهد، همچنین می‌توانند مکان‌ها را به مکالمات با کسانی که اهمیت بیشتری دارد اضافه کنند. نوکیا از Nokia Live View هم پرده‌برداری کرد. این برنامه منظره‌یاب دوربین گوشی را به یک ابزار واقعیت افزوده تبدیل می‌کند. با Nokia Live View یک گوشی می‌تواند به ساختمان و خیابان اشاره کند تا اسامی مکان‌ها روی آنها قرار گیرد و با یک کلیک دسترسی به جزییات اطلاعات مراکز تجاری، رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری امکان‌پذیر شود. تمام برنامه‌هایی که امروز معرفی شدند از طریق Beta Lab نوکیا (betalabs.nokia.com) در دسترس هستند.

همچنین نوکیا معرفی کرد:

  • نقشه‌های نوکیا اکنون به یاهو مجهز هستند و این قابلیت ابتدا در امریکا و کانادا آغاز می‌شوند.
  • نوکیا با مراجع حمل و نقل شهری نیویورک توافق می‌کند تا گوشی‌های هوشمند NFC را در راهکارهای پرداخت بلیط برای هدایت مسافران منطقه‌ای قطارهای نیورورک تا پایان سال 2011 توسعه دهد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد همایش Nokia World 2011 و دستورکار کامل همایش، به وب‌سایت http://events.nokia.com/nokiaworld و  http://digitalnewsroom.nokia.com مراجعه کنید. 

منابع تصويري: 123 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *