نحوه بازيابي كردن تاندربرد

نحوه بازيابي كردن تاندربرد
  • 1390/10/11
  • ITTeach
  • 0

دیروز من متوجه یک موضوع عجیب در سیستم ایمیل Thunderbird  کارفرما شدم. من میتوانستم ایمیل کارفرما را به صورت معمول باز کنم، و ایمیل دوباره بازیافت شده بود. من همچنین قادر بودم روی یک صندوق پست یک نفر کلیک کنم و ایمیلهای آنجا را مطالعه نمایم. اما وقتی که من تلاش میکردم روی یک صندوق پست دیگر کلیک کنم، یا یک فایل دیگر از یک صندوق پست مشابه، هیچ چیزی اتفاق نمی افتاد. وقتی که من ایمیل کاربر را دوباره باز کردم، من دوباره قادر بودم روی یک صندوق پست کلیک کنم، اما روی یکی دیگر نمی توانستم.

من مقدار زیادی تنظیمات “درونی” انجام دادم، مانند پاک کردن فایل های msf برای اینکه   Thunderbirدوباره آنها را تولید میکرد، یا دوباره اجرا کردن برنامه برای دیدن اینکه شاید مشکل حل شود.

متاسفانه هیچ چیزی اتفاق نیفتاد. من مشاهده کردم که ایمیل من هنوز آنجایی که دوباره اطمینان داده بودم برای گفتن کمترین بود.

من ابتدا فکر کردم درباره گرفتن کپی پشتیبان از همه ایمیل ها در  Mailstore و از اول شروع کنم، اما این یعنی اینکه من باید برای یک مدت بین دو برنامه ( Thunderbir جدید و Mailstore)  تردستی میکردم.

من این گزینه را در ذهنم نگه داشتم و تصمیم گرفتم نخست با پروفایل بازی کنم. اولین کاری که من انجام دادم این بود که مدیریت پروفایل را  در انتهای فرمان راه انداز Thunderbir اضافه کردم تا در طول راه اندازی، مدیریت پروفایل نیز اجرا شود.

شما میتوانید این کار را به وسیله میانبر Thunderbir در نوار وظیفه یا لیست شروع انجام دهید. کلیک راست کنید و از گزینه ها قسمت خصوصیات را باز کنید، ناحیه هدف را جستجو کنید و مدیریت پروفایل را در انتهای دستور اضافه کنید. با این کار مدیریت پروفایل قبل از ایمیل کاربر شروع شده است. یک پروفایل مثل یک حساب کاربری جدید برای Thunderbir می باشد.

من تصمیم به ایجاد یک پروفایل جدید گرفتم. این یک فرآیند ساده می باشد، همه آنچه شما احتیاج دارید این است که روی گزینه ایجاد پروفایل کلیک کنید و اگر دوست دارید یک نام را وارد کنید. پس از آن از ویندوز خارج شوید.

حال برای قسمت سخت، پوشه پروفایل Thunderbir خود را در حافظه سخت دستگاه قرار دهید. کاربران ویندوز پروفایل را در آدرس پیدا میکنند. توجه کنید که شما باید مشاهده کنید که حداقل دو پروفایل آنجا لیست شده اند. برای سادگی کار، ما فرض میکنیم شما دو پروفایل را مشاهده می نمایید. ابتدا پروفایل اصلی شما با همه ایمیل هایتان، و سپس پروفایل دوم شما که اکنون آن را ایجاد کرده اید. حال ما می خواهیم داده های مهم را از پروفایل قدیم به پروفایل جدید انتقال دهیم. در اینجا داده های مهم همان ایمیلها، اطلاعات تماس و ترجیحات می باشند.

پوشه ایمیل (و اگر دوست دارید) را در پروفایل قدیم قرار دهید و آن را در پروفایل جدید کپی نمایید.

به ریشه پوشه پروفایل نگاه کنید و فایل های درون آن را در پروفایل جدید کپی نمایید. همه

یکبار Thunderbird را با استفاده از پروفایل جدید باز کنید. لطفا توجه کنید که شما احتیاج به وارد کردن دوباره رمز عبور صندوق پستی دارید. همه بسط ها و تنظیمات تغییر نکرده اند. من پیشنهاد میکنم آنها را دوباره نصب نمایید، اما شما می توانید امتحان کنید و همه را از پروفایل قدیم به جدید انتقال دهید.

حال شما باید همه صندوق پستی خود را در پروفایل مشاهده نمایید. ترجیحات بایستی مشابه با پروفایل قدیم باشند. چون که ما فایل های ترجیحات را به پروفایل جدید انتقال داده ایم.

این فرآیند مشکل من را در نهایت حل کرده است. من یک پروفایل جدید اتخاب کردم که شروع کرد با یک Thunderbird خودکار، و دستور مدیریت پروفایل را از ابتدای راه انداز پاک کرد.

آیا شما تا به حال مشکل یک ایمیل کاربر را تجربه کرده اید؟ چه کاری برای حل آن انجام داده اید؟

منبع: ghacks

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *