“کابوس آمریکایی” رویایی دیگر از Wake

“کابوس آمریکایی” رویایی دیگر از Wake
  • 1390/11/13
  • ميثاق جراحي
  • 2

برای تمام زیبایی های غم انگیز و داستان سرایی  فوق العاده منحصر به فرد و پیچیده ، بازی آلن ویک یک شاهکار فریب آمیز است که بازیکن را به شدت در خود غرق می کند. در این اثر هنری، زیبا و ترسناک، بازیکن نمی تواند مرز بین واقعیت و خیال را تشخیص دهد. خود بازی، بازیکن را گول می زند و مجبور می کند از بین دیالوگ ها، تکه کلام ها، نجواهای رسانه ای و غیره، یک داستان خیالی برای خود بسازد و با بازی کردن میان پرده ها، مسیر اصلی ویک را تغییر دهد. اما، بازیکن سخت در اشتباه است و پس از 10 ساعت بازی، متوجه خواهد شد که تمام فرضیه های او جهت فهمیدن داستان بازی، غلط هستند و راهی جز قبول اینکه پایان داستان، چیزی غیر قابل پیش بینی بوده، ندارد.

مطمئنا، شما  بخش عمده ای از وقت خود را صرف جستجو و حرکت  در جنگل تاریک و سردی می کنید که در آن موجودات تاریک مرزبانان این جنگل هستند و به جز سایه ای که صدای پای آن نجوایی برای آلن است، منبع  ترسناک تری نخواهید یافت. جو و اتمسفر جنگل های تاریک و خرابه هایی که اینگار آدمی در آنجا پا نگذاشته، می تواند بخش عمده ای از مراحل آلن ویک در هر دو نسخه باشند.

نباید فراموش کرد که حماسه ها و عناصر بی همتای بازی در نسخه ی اصلی، یا تقریبا هر صحنه ای  که به افراد یا شخص وابسته به آلن یعنی بری ویلر، تعلق دارد، جزو جدا نشدنی از بازی هستند. بنابراین احتمال بسیاری وجود دارد که سازنده گان این شاهکار را به این راحتی کنار نگذارند و  پرونده ی این بازی فوق العاده خوش ساخت را  به این زودی نبندند. پس با ما باشید تا اولین نگاه را به نسخه ی مکمل بازی یا DLC به نام “کابوس آمریکایی” بیندازیم.


از نظر لحن، ویک، استفان کینگ و آلفرد هیچکاک بود. او نویسنده ی معروف داستان های ترسناک که بر اثر یک اشتباه، دچاریک بیماری روانی می شود، تا حدی که تشخیص واقعیت از دنیای خیالی که او برای خودش ساخته، هم برای بازیکن و هم برای خود ویک بسیار مشکل خواهد شد.

کابوس آمریکایی نشان دهنده ی یک تغییر سبک در سری های ترسناک – بقا است. خارج از مرکز جهان و داخل از دنیای ماورائ، ترسی  که از تاریکی سرچشمه می گیرد، آلن را مجبور ساخته که برای پیداکردن روشنایی ها در نوشته های خود به دنبال کلید این معما باشد.


ایده اصلی دراین شماره  از زندگی  ویک و از طریق قسمت های مرتبط با سریال محبوب  “چشمه های شب” ، مناطق مه گرفته، هوای گرگ و میش و عبور از شمال غربی اقیانوس آرام به شهر های کوچک ایالت آریزونا، که در آن  خواب  و رویا نتها راه  نبرد با موجودات  عجیب و غریب در کالبدی انسانی و موجودات که فقط قدرتشان را با سایه ای که اطرافشان است، تامین می کنند، عبور خواهد کرد. شخصیت هایی  مانند قاتل های زنجیره ای  که تا شما را تکه تکه نکنند دست بردار نیستند، آنها تا زمانی که شما در تاریکی هستید، به دنبالتان خواهند آمد.

 سازنده گان می گویند این نسخه ی مکمل یعنی “کابوس آمریکایی” می توانست شماره های بعدی از سری ویک باشد، زیرا که ایده های ناب برای داستان بازی به قدری زیاد و متنوع هستند که بتوان این سری را گسترش داد.
 
دشمنان ترسناک جدیدی در این شماره دیده می شوند، که البته  حرکت به سوی  یک بازی آسان تر را مشکل می کند. هوش مصنوعی بسیار خوب است و دشمنان کمتر اشتباه می کنند. برخی با جثه ی بزرگ، سلاح های مرگبار تر و عکس العمل سریع و هوشمندانه ای که می توانند انجام دهند، تهدیدی بزرگ برای آلن هستند. زمانی که فقط یک چراغ قوه دارید و دور تا دور شما را مه و تاریکی فرا گرفته، فرار بهترین راه مبارزه است.

در نسخه ی مکمل بازی آلن ویک موسوم به  “کابوس آمریکایی”، نقص های شماره ی قبل ترمیم یافته اند ولی اگر عادلانه به نسخه ی اصلی بازی نگاه کنیم، نقصی در آن نمی توان پیدا کرد، مگر باگ های بسیار اندک در قسمت هوش مصنوعی بازی که به ندرت با آن برخورد می کنید. در این نسخه نیز هسته ی اصلی  بازی “نور” و “تاریکی” و جستجو در مکان های تاریک و مه گرفته است. استفاده از نور علیه تاریکی، مقاومت ها و شاید فرار از تاریکی در مسیر روشنایی، هسته ی مبارزه ها در آلن ویک هستند. با بردن ذره بین روی این بازی باید اعتراف کرد که آلن ویک یک شاهکار بی نظیر است که شاید سایلنت هیل هم نمی تواند به پای آن در سبک Psychic Horror  برسد.

در این شماره برخی چالش های جدید و معماهای پیچیده تر به بازی افزوده شدند، دشمنانی که جدید هستند با یک تیر به چند قسمت تقسیم می شوند و این بار به نفع شما نیست که آنها را با سلاح خود نشانه بگیرید. برخی دشمنان بین شکل انسان یا یک حیوان خزنده تغییر شکل می دهند و عناصر تخیلی در این شماره به اوج خود رسیده اند. جو و اتمسفر بسیار رعب آور تر از قبل است و با وجود این دشمنان تازه وارد، باید خود را برای یک هیجان و یک عامل موثر در بالا بردن ضربان قلبتان آماده کنید !

در کنار دشمنان جدید قوی تر، باهوش تر و ترسناک تری که در “کابوس امریکایی” وجود دارد، سلاح های جدیدی نیز به این نسخه اضافه شدند. “تیر کمان پولادی” یکی از آن سلاح های جدید و کارامدی است که به بازیکن این امکان را می دهد که بدون انداختن نور بر روی دشمنان جهت از بین بردن تاریکی، آنها را به طور مستقیم از بین ببرد. این سلاح زمانی که باطری چراغ قوه ی شما رو به اتمام است بسیار مفید خواهد بود.

در نسخه ی “کابوس آمریکایی” عناصر خوب و جدیدی به بازی اضافه شدند و داستان بازی نیز تا حدی متفاوت روایت می شود. این شماره را می توان آلن ویک 1.5 دانست، زیرا که از شماره ی دوم بازی صحبت هایی به میان آمده، ولی فعلا پیش نمایش یا تصاویری از آن در دست نیست. این نسخه در 22 Feb به صورت کاملا انحصاری توسط تیم بازی سازی موفق Remedy در شبکه ی لایو Xbox360 قرار خواهد گرفت.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. عالی بود بازیش محشره تو پی سی عالی بود ولی حیف که سی دیه ما برای لوح زرین نیکان بوده و برای دیدن بعضی از صحنه ها مارو محروم کردند از این به بعد یار میگیرم ک سی دیی ک شرکت لوح زرین نیکان اصلاحش کنه رو نخرم با تشکر از شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *