سریع تر دانلود کن

سریع تر دانلود کن
  • 1391/2/18
  • آزاد
  • 6

اگر شما هم با مشکل کندی سرعت دانلود فایل های مختلف در اینترنت مواجه هستید بهتر است روش های زیر را امتحان کنید.

استفاده از یک شتاب دهنده دانلود :

بهترین راه برای افزایش سرعت دانلود نصب یک برنامه مدیریت دانلود مثل Free Download Manager ( http://www.freedownloadmanager.org )  است . به این ترتیب شما می توانید در زمان دانلود یک فایل ، آن را به چند قسمت مختلف تقسیم کرده و به طور همزمان آنها را دانلود کنید .

شتاب دهنده دانلود

با استفاده از این برنامه سرعت دانلود فایل ها تا 600 درصد افزایش پیدا می کند . به علاوه به کمک این برنامه می توانید برنامه های زمان بندی مختلفی را برای دانلود فایل های گوناگون تنظیم کنید تا به طور خودکار عملیات دانلود فایل آغاز شده به پایان برسد .

امکان ادامه دانلود فایلی که در میانه عملیات دانلود به هر دلیل متوقف شده ، اجرای فایل های صوتی و تصویری ، دانلود و تبدیل فایل های ویدئویی به فرمت های مختلف و انتقال فایل های Bit Torrent  از ویژگی های جالب این برنامه کاربردی است .

کامپیوتر خود را با کابل به روتر وصل کنید :

اگر از طریق شبکه Wi-Fi  به اینترنت وصل شدید نخواهید توانست از حداکثر سرعت دانلود استفاده کنید . بنابراین بهتر است به کمک یک کابل اترنت ( LAN) مستقیما به روتر اینترنت وصل شوید .

افزایش سرعت دانلود های Bit Torrent :

بیشتر برنامه های بیت تورنت سرعت دانلود و آپلود سیستم شما را کند می کنند ، اما برای رسیدن به سرعت دانلود ایده آل شما باید سرعت آپلود سیستم خود را روی 80 درصد ظرفیت سرعت خط اینترنت خود تنظیم کرده و سرعت دانلود را 95 درصد ظرفیت اینترنت خط معین کنید .

البته برای شروع کار بهتر است ابتدا سرعت دانلود سیستم خود را به کمک سایت www.speedtest.net  به دقت بررسی کنید .

افزایش سرعت دانلود های

ترافیک بیت تورنت را رمز نویسی کنید :

بیشتر ISP  های اینترنت به طور اتوماتیک دانلودهای بیت تورنت شما را محدود می کنند و شما نمی توانید به بیشترین سرعت دانلود ممکن برسید .

ابزار uTorrent ( www.utorrent.com )  می تواند ترافیک بیت تورنت سیستم شما را پنهان کند تا ISP  مربوطه نتوانند این ترافیک دانلود را تشخیص دهند . برای فعال کردن این ویژگی باید به بخش Options  این برنامه رفته از طریق تب Preferences  و Bit Torrent  گزینه Enable را در دایالاگ باکس مربوطه انتخاب کنید .

همچنین بهتر است پورت پیش فرض را هم تغییر دهید ، از بخش Options  تب Preferences  و بعد Connection  را انتخاب کنید .

ترافیک بیت تورنت را رمز نویسی کنید

تمام ابزارهای وصل به اینترنت را غیر فعال کنید :

قبل از آغاز عملیات دانلود فایل های سنگین بهتر است تمام ابزارهایی را که به اینترنت وصل می شوند را غیر فعال یا Disconnect  کنید . ( از جمله کنسول های بازی ، دیگر کامپیوترهای شبکه ، تبلت ها و تلفن های همراه .) همچنین توصیه می شود در اثنای دانلود از انجام کارهایی که نیاز به ارتباط اینترنتی دارند خودداری کنید  ( مثل پخش ویدئو در یک صفحه وب یا برقراری تماس به کمک برنامه اسکایپ ، آپلود فایل هم می تواند یکی از دلایل کاهش سرعت دانلود سیستم باشد .)

دانلود و تبدیل فایل های ویدئویی سایت یوتیوب به فرمت های مختلف :

Free Youtube Download  به شما اجازه می دهد فایل های ویدئویی سایت یوتیوب را دانلود کرده و به فرمت تصویری مختلف تبدیل کنید .

از سایت های دانلود سریع استفاده کنید :

در بعضی موارد استفاده از یک سایت واسطه به جای سایت اصلی باعث افزایش سرعت دانلود شما می شود . این گونه سایت ها که بر اساس هوست نرم افزاری کار می کنند محبوبیت بسیاری بین کاربران اینترنت دارند . از جمله این سایتها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

www.majorgeeks.com

www.download.cnet.com

سایت های دانلود سریع

فایل ها را مستقیما در Dropbox  دانلود کنید :

افزونه مرورگر کروم به نام Cloud Save  به شما اجازه می هد روی لینک های دانلود مختلف یک صفحه وب راست کلیک کرده و همه فایل ها را در یک سایت ذخیره فایل آنلاین مثل Dropbox , Google Docs  دانلود کنید . وقتی فایل دانلود شد با هر کامپیوتر یا ابزاری که بخواهید می توانید به این سایت ها وصل شده و از فایل مورد نظر استفاده کنید .

فایل ها را مستقیما در Dropbox  دانلود

از یک Local mirror  استفاده کنید :

برخی سایت ها گزینه ای دانلود متفاوتی در نقاط گوناگون جهان ( که اصطلاحا mirror  نامیده می شود ) به کاربران پیشنهاد می کنند و بدین ترتیب کاربر می تواند نزدیک ترین نقطه ( به عنوان مثال لندن در اروپا نزدیک تر به ماست تا شهری در آمریکا یا استرالیا ) را انتخاب کند . بدین ترتیب زمان مورد نظر برای دانلود فایل کاهش پیدا کرده و دانلود راحت تری خواهید داشت .

دانلودها یSteam  را سریع تر انجام دهید :

دانلود بازی های رایانه ای سنگین به کمک برنامه Steam ( WWW.store.steampowered.com )  ممکن است ساعت ها زمان ببرد . البته این زمان به قدرت بارگذاری سرور ( فاصله جغرافیایی هم فاکتور مهمی است ) بستگی دارد .

اگر این خط ارتباطی خیلی شلوغ باشد دانلود شما هم طبعا کندتر انجام می شود . برای حل این مشکل به صفحه Content Server stats  این برنامه بروید و نقطه ای را برای دانلود پیدا کنید که هم به شما نزدیک تر باشد و هم تعداد کاربر فعال کمتری داشته باشد .

وارد برنامه Steam  شوید ، به بخش View Setting  رفته و روی گزینه Cloud  + Download  کلیک کنید . حالا نقطه دانلود جدید را انتخاب کرده برنامه را دوباره راه اندازی کنید .

دانلود های سریع تر از سرویس های File – hosting  :

برنامه Jdownloader( www.idownloader.org )  می تواند سرعت دانلود شما را افزایش دهد مخصوصا در سرویس های دانلودی .

پس از نصب این برنامه می توانید یک لینک دانلود را به این برنامه اضافه کنید تا به محض اینکه زمان مشخص برای انتظار دانلود تمام شد عملیات دانلود را اغاز کند . دانلود همزمان چند فایل ، خارج کردن فایل دانلود شده از حالت زیپ هم از ویژگی های جالب این برنامه است .

 سرویس های File – hosting

نصب سریع تر افزونه های مرورگر فایرفاکس :

معمولا افزونه های مرورگر فایر فاکس کوچک هستند و به راحتی می توان آنها را روی مرورگر سیستم نصب کرد . اما یک عملیات داخلی باعث می شود که زمان انتظار برای نصب این افزون ها افزایش پیدا کند . برای حذف این تاخیر بی مورد می توانید با تایپ عبارت about:config  در نوار آدرس مرورگر وارد بخش تنظیمات شده گزینه security.dialog_enable_delay  را بیابید . دوبار روی این گزینه کلیک کنید و ارزش آن را روی عدد صفر تنظیم کنید .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 6 دیدگاه
  1. لطفا آدرس سایت free download manager رو تصییح کنید
    درستش اینه http://www.freedownloadmanager.org
    دوستدار شما MOSTAFA

  2. روش شما در مورد برنامه utorrent واقعا جواب داد. من هر روز 200-400 مگ دانلود میکردم در صورتی که با این کار این رقم به 2.7 گیگابایت افزایش یافت.

  3. سلام عالی بود فقط یه سوال این نرم افزار utorrent دقیقا چیکار میکنه
    یعنی از ترافیک دانلود کم نمیکنه ؟؟؟یا سرعت رو بالا میبره

  4. با سلام.چطوری میتونم با برنامه فری دانلود چند فایل بصورت همزمان دانلود کنم؟ازلیست دانلودها؛یکی یکی دانلود میکنه.ممنون.
    شماره تماس 09118885142

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *