ارائه برنامه دسکتاپی Amazon Cloud Drive توسط شرکت آمازون

ارائه برنامه دسکتاپی Amazon Cloud Drive توسط شرکت آمازون
  • 1391/2/19
  • علیرضا
  • 0

به نظر نمیرسد که هیچ شرکتی دوست داشته باشد از این قافله عقب بماند . در طی چند هفته اخیر دو غول دنیای مجازی یعنی گوگل ، مایکروسافت سرویس های ذخیره سازی خود را ارائه کرده اند . اکنون شرکت بزرگ و نام آشنای آمازون نیز برنامه دسکتاپی ( Desktop Client ) خود را برای سیستم عامل های ویندوز و مک منتشر کرده است تا دسترسی به سرویس ذخیره سازی ابری خود که Amazon Cloud Drive نام دارد را برای کاربران راحت کند .

قبل از اینکه به سراغ معرفی قابلیت های این سرویس برویم ، باید نکته را به شما گوشزد کنیم .Amazon Cloud Drive به شما قابلیت همسان سازی فایل ها یا همان Sync کردن فایل ها را نمیدهد . در ادامه بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد .

حالا اگر موافق باشید نگاهی داشته باشیم به قابلیت های سرویس Amazon Cloud Drive . با گویا آی تی همراه باشید .

 

1- ظرفیت ذخیره سازی : به صورت پیشفرض شما میتوانید به 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان در این سرویس دسترسی داشته باشید . این میزان برای بسیاری از کاربران جوابگو خواهد بود . مخصوصا در کشور ما که وضعیت سرعت اینترنت بسیار تاسف بار بوده و مطمئنا کاربران ایرانی در صورت تمایل هم نمیتوانند از این 5 گیگابایت استفاده کنند .

اما از منظر مقایسه با سرویس های دیگر باید گفت که آمازون کلود درایو مشترکا با گوگل درایو در مکان دوم قرار میگیرد . در این بخش قدرت در دستان بزرگ ترین و قدرتمندترین شرکت نرم افزاری دنیا یعنی مایکروسافت است . سرویس SkyDrive این شرکت فضای رایگانی معادل 7 گیگابایت را در اختیار شما خواهد گذاشت . البته تا چند روز پیش مایکروسافت امکان ارتقای این ظرفیت به 25 گیگابایت ( مدت محدود ) را نیز فراهم کرده بود . اکنون این طرح به پایان رسیده است و شما تنها 7 گیگابایت فضای رایگان در اختیار خواهید داشت و امکان ارتقای ظرفیت ذخیره سازی وجود ندارد .

2- مساله یکپارچه سازی با دیگر سرویس ها و نرم افزارها : شاید از این لحاظ بتوان گفت که موفقیت بیشتری در انتظار مایکروسافت و گوگل خواهد بود . شما روزانه از بیشتر سرویس های این دو غول بزرگ دنیای مجازی یعنی گوگل و مایکروسافت استفاده میکنید . از سیستم عامل ویندوز ، مجموعه نرم افزاری آفیس ، سرویس هاتمیل و محصولات دیگر مایکروسافت استفاده میکنید . از سرویس جیمیل ، گوگل داکز و خیلی دیگر از سرویس های گوگل نیز استفاده میکنید . گوگل و مایکروسافت مسلما سعی خواهند کرد تا این سرویس را نیز با دیگر سرویس های خود یکپارچه سازی کنند تا راه خود را بیشتر به زندگی دیجیتالی کاربران باز کنند .

اما اوضاع در مورد آمازون فرق میکند . شما از کدام سرویس های آمازون استفاده میکنید ؟ همانطور که همه میدانند آمازون بیشتر یک فروشگاه است و میتوانید از طریق آن به خرید محصولات مختلف بپردازید ( که البته این مساله برای کشور ما که دچار تحریم های کشورهای دیگر است ، صدق نمیکند ) . در کل آمازون سرویس های دیگری که کاربرد زیادی برای کاربران داشته باشد ، ارائه نمیکند . پس در مورد آمازون نمیتوان بحث یکپارچه سازی با سرویس های پر کاربرد دیگر را در نظر گرفت و همین مورد میتواند اقبال بیشتری برای گوگل و مایکروسافت به همراه داشته باشد .

3- روش های آپلود فایل در آمازون کلود درایو : شما متیوانید با کشیدن و رها کردن فایل ها روی آیکون این برنامه ، عملیات آپلود را انجام دهید . البته میتوانید روی فایل یا فولدر مورد نظر راست کلیک کرده و با انتخاب گزینه Send to Amazon Cloud Drive این کار را انجام دهید . در ابتدای این مطلب گفتیم که آمازون کلود درایو قابلیت همسان سازی فایل ها را به شما ارائه نمیدهد . اما حالا میخواهیم دلیل آن را برای شما شرح دهیم .

اگر با برنامه هایی نظیر دراپ باکس کار کرده باشید ، درک این موضوع برای تان راحت تر میباشد .

در هنگام نصب دراپ باکس از شما خواسته میشود تا یک فولدر در یکی از درایوهای هارددیسک تان ایجاد کنید . این فولدر در واقع فولدری است که با سرورهای دراپ باکس در ارتباط است . هر فایلی را که به این فولدر منتقل کنید ، بی درنگ در سرورهای دراپ باکس آپلود خواهد شد . از این به بعد هر تغییری که روی این فایل ایجاد کنید ، تنها تغییرات ایجاد شده بر روی فایل به سرورهای دراپ باکس همسان سازی خواهد شد که به این کار اصطلاحا Syncronization میگویند . این قابلیت در اسکای درایو مایکروسافت و گوگل درایو نیز وجود دارد .

اما آمازون کلود درایو هیچ فولدری روی سیستم شما ایجاد نخواهد کرد . فقط شما میتوانید با روش های ذکر شده ، فایل یا فولدر مورد نظر خود را به سرور آمازون بفرستید .

اگر میخواهید با دوستان تان به صورت همزمان روی یک فایل کار کنید ، بهتر است از سرویس های دیگر استفاده کنید .

4- دسترسی به فایل ها از طریق مرورگرهای وب : شما میتوانید با مراجعه به وبسایت آمازون و ورود به قسمت مربوط به این سرویس ، به فایل هایی که قبلا آپلود کرده بودید ، دسترسی پیدا کرده و در صورت نیاز مشاهده ، ویرایش ، حذف و یا دانلود کنید .

برای دانلود این برنامه میتوانید به اینجا مراجعه کنید .

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *