فضاهای ذخیره سازی ابری

فضاهای ذخیره سازی ابری
  • 1391/3/4
  • آزاد
  • 1

فضاهای ابری که این روزها بسیار باب شده و همه جا صحبت از آنهاست این امکان را به شما می دهد تا اطلاعات و داده هایی که برای شما بسیار مهم است و یا ممکن است در طول روز به آنها نیاز داشته باشید را در آن ذخیره کنید.

در ادامه چند نمونه از این فضاهای ذخیره سازی را معرفی می کنیم که استفاده از آنها برای ذخیره فایل ها و پوشه های شما به صورت آنلاین و دسترسی به آنها از هر کامپیوتر، موبایل و یا تبلت می تواند راهکار مناسبی باشد.

1-    SUGARSYNC

5 گیگابایت رایگان

30 گیگابایت / 50 دلار در سال

500 گیگابایت / 400 دلار در سال

آدرس : www.sugarsync.com

فضاهای ذخیره سازی ابری

Sugarsync یک حساب کاربری 5 گیگابایت رایگان در اختیار شما قرار می دهد.

این شاید یکی از سریع ترین و آسان ترین راه های ایجاد یک  حساب حافظه ای باشد. یکی از ویژگی های جالب Sugarsync مدیریت اطلاعات شخصیتان است که به عنوان .file Sugarsync از آن نام برده شده و داردای این قابلیت است که پس از مشخص کردن یک نام و آیکون برای کامپیوتر اصلی خود، اجازه دسترسی به فایل ها و پوشه هایتان را تنظیم کرده و روی هر دستگاه آن را هماهنگ کنید. شما می توانید از طریق اینترنت، از هر جایی که خواستید و به وسیله مرورگر خود آنها را فعال کنید تا به آنها دسترسی داشته باشید.

2-    SPIDEROAK

2 گیگابایت رایگان

100 گیگابایت / 10 دلار در ماه

آدرس: www.spideroak.com

فضای ذخیره سازی ابری

نکته بارزی که می توان در خصوص Spideroak  گفت، تمرکز بیش از حد بالای این نرم افزار روی امنیت و ایجاد فضای بسیار مطمئن است. به این صورت که تمام داده های شما را به صورت بلوک های شماره گذاری شده و با کلمه عبورهای جدا دسته بندی می کند و به غیر از کامپیوتر اصلی که از قبل تعیین می کنید، از هیچ دستگاه دیگری قابل دسترس نیست.

از جمله معایب مربوط به این برنامه پیچیدگی بیش از حد آن می باشد، به این شکل که برنامه های موجود در دسک تاپ آن بسیار گیج کننده است و استفاده از آن را بسیار دشوار می کند.

در مجموع هنگام انتخاب Sugarsync سوالی که از خود باید بپرسید این است که سادگی برای شما اهمیت دارد یا امنیت ؟

3-    AMAZON

5 گیگابایت رایگان

20 گیگابایت / 20 دلار در سال

1 ترابایت / 1000 دلار در سال

آدرس:www.amazon.com/clouddrive

  فضاهای ابری

سایت آمازون در نسخه رایگان Amazon Clouddrive  بسیار سخاوتمندانه فضای 5 گیگابایت را در اختیار شما قرار می دهد. همانطور که پیش بینی می شود این فضا به حساب شما در سایت آمازون متصل است و این ویژگی اجازه دسترسی و یا حتی ذخیره اطلاعات و فایل هایی که از  سایت آمازون خریداری کرده اید را به شما می دهد.

قابلیت Drag and drop  هم روی این سرویس فعال شده که البته روی ویندوز قابل استفاده است و کارکردن با آن را برای شما ساده و لذت بخش می کند.

از نکات مثبت این سرویس، سریع بودن، ارائه خدمات مختلف و منحصر به فرد است.

4-    TONIDO

119 دلار برای پلاگین tonido  سخت افزار

29 دلار در سال برای Tonido Pro

آدرس: www.tonido.com

فضاهای ذخیره سازی ابری

Tonido  کمی با نمونه های دیگر که معرفی کردیم فرق دارد. به این شکل که وقتی یک حساب Tonido جدید ایجاد می کنید یک دامنه Tonido.com  به کاربر داده می شود.

درست است که در این سیستم فضایی مجازی در اختیار شما قرار نمی گیرد اما شما می توانید از این برنامه برای دسترسی به کامپیوترتان و تمام فایل های روی آن از هر کامپیوتر که خواستید به وسیله مرورگر Tonido استفاده کنید.

اما نکته جالب دیگر در خصوص Tonido امکان درآمد زایی برای شما است، به این صورت که می توانید بر روی بعضی از فایل های خود قیمت گذاری کرده و آنها را برای فروش بگذارید. همینطور گجت های مختلفی که شما می توانید به صفحه Tonido خود اضافه کنید، مانند یک گرامافون قدیمی خودکار دارای سوراخی برای ریختن پول برای پخش موسیقی و همچنین دکمه وخصوص انتخاب صحفه و موتور جستجوی هوشمند و بسیار امکانات دیگر …

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. عین مطلب و جمله بندی های شما در مورد سرویس SUGARSYNC

    امروز در برنامه بروز (شبکه 3 سیما) استفاده شد.

    من بودم شکایت میکردم ازشون.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *