ساز مخالف مایکروسافت

ساز مخالف مایکروسافت
  • 1391/3/4
  • آزاد
  • 0

با وجود اینکه اندروید و iOS از پردازنده های چند هسته ای پشتیبانی می کنند، اما ویندوزفون 7/5 برای پردازنده های چند هسته ای طراحی نشده است. اما مایکروسافت از کارش آنقدر مطمئن است که در نمایشگاه  CES مردم را به چالش فرا می خواند که با گوشی هایشان به رقابت با یک گوشی ویندوز فونی بپردازند.

مایکروسافت ادعا کرد به هر کسی که بتواند در مرور وب و جست و جو، گوشی HTC Titan  با پردازنده تک هسته ای را شکست بدهد، 100 دلار نقد جایزه می دهد.

مسابقه مایکروسافت در نمایشگاه CES

مسئول غرفه مایکروسافت بعد از 20 مبارزه گزارش داد که فقط یک بار در مسابقه برای توئیت، گوشی ویندوزی میدان را به یک گوشی iPhone 4s دو هسته ای واگذار کرد. مایکروسافت این موفقیت را با طراحی نرم افزارهای بهینه برای سخت افزار توجیه می کند و می گوید: « ویندوز روی تعامل بهتر با کاربر تمرکز کرده است نه روی سرعت پردازش بالا » همان طور که شعار تبلیغاتی ویندوزفون جدید هم می گوید: « مردم در اولویت هستند»( Put People First )  .

Put People First

مایکروسافت اعتقاد دارد استفاده از پردازنده چند هسته ای در گوشی هیچ لزومی ندارد و مردم هم نمی دانند این پردازنده قابلیت انجام چه کارهایی ر دارد. البته مایکروسافت استفاده از پردازنده های چند هسته ای در سال های آینده را برای گوشی ها و تبلت ها انکار نمی کند، ولی اعتقاد دارد در حال حاضر نیازی به این پردازنده ها نیست .

پردازنده چند هسته ای

گویا این بار مایکروسافت به درستی ساز مخالف می زند. حتی مدیران اجرایی سونی هم عقیده دارند پردازنده های چند هسته ای برای امروز اصلا مناسب نیستند، این پردازنده ها باتری زیادی مصرف می کنند و نرم افزارها نیازی به قدرت این سخت افزار ندارند.

سونی اعلام کرده تا سال آینده هیچ گوشی یا تبلتی با پردازنده چند هسته ای روانه بازار نمی کند. سونی اعتقاد دارد در سال 2013 تازه قدرت پردازنده های چهار هسته ای احساس خواهد شد و ما در آن زمان به سراغ سخت افزار خواهیم رفت.

کارشناسان بر این باورند که وقتی 99 درصد فعالیت روزمره با گوشی ها، فعالیت های کوچک است، چرا یک گوشی با پردازنده تک هسته ای یا نهایتا دو هسته ای نداشته باشیم؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *