گوگل در برابر آمازون: عمر باتری Nexus 7 بیشتر از Kindle Fire

گوگل در برابر آمازون: عمر باتری Nexus 7 بیشتر از Kindle Fire
  • 1391/4/15
  • عليرضا شیری
  • 0

وب سایت iFixit در روزهای اخیر خبری مبنی بر باز کردن تبلت جدید گوگل و بررسی قسمت‌های سخت‌افزاری داخل آن منتشر کرد. بنابر اظهارات این وب سایت کارایی باتری تبلت گوگل بهتر از تبلت آمازون است.

 

Nexus 7 دارای باتری 4326 میلی آمپر ساعتی است که معادل 16 وات ساعت انرژی الکتریکی در خود نگه می‌دارد. این میزان انرژی برای عملکرد 9 ساعت و 49 دقیقه‌ای تبلت گوگل کافی است. تبلت آمازون یا Kindle Fire دارای یک باتری 4400 میلی آمپر ساعتی می‌باشد که 16.28 وات ساعت انرژی ذخیره کرده و برای کارکرد تبلت در حدود 4 ساعت 42 دقیقه کافی است. بنابراین تبلت گوگل دارای 2 ساعت عمر باتری بیشتر نسبت به رقیب آمازونی خود است.

نتایج بررسی کارایی تبلت Nexus 7 وقتی پیچیده‌تر می‌شود که آن را با تبلت جدید Apple مقایسه می‌کنیم. باتری new iPad در حالتی که از سرویس اینترنت HSPA استفاده می‌کند حدود 9 ساعت و 52 دقیقه انرژی مورد نیاز را تامین کرده و در صورت استفاده از سرویس LTE نیز زمان کارکرد تبلت حدود 9 ساعت و 37 دقیقه می‌باشد. با این وجود iFixit به این نکته اشاره کرده است که باتری اپل 11500 میلی آمپر ساعت فعالیت کرده و به عبارتی 42.5 وات ساعت انرژی ذخیره می‌کند. لذا می‌توان نتیجه گرفت که تبلت جدید Google از نظر بازدهی بسیار عالی است. البته تبلت گوگل مثل رقیب اپلی خود دارای صفحه نمایش Retina نیست و همچنین رادیویی ندارد که مصرف انرژی را بالا ببرد.

منبع: bgr

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *