گوگل دکمه‌ی یا بخت و اقبال (I’m Feeling Lucky) را به روز کرد

گوگل دکمه‌ی یا بخت و اقبال (I’m Feeling Lucky) را به روز کرد
  • 1391/6/7
  • عليرضا شیری
  • 0

این روزها اتفاقات مهمی در دنیای تکنولوژی می‌افتد و گوگل هم جزء کمپانی‌هاییست که تغییرات بزرگی ایجاد می‌کنند، بنابراین تغییر صفحه‌ی اصلی گوگل عجیب نیست. موضوع دکمه‌ی قدیمی برای وب‌گردی است، شاید از آن بارها و بارها استفاده کرده باشید و از وب‌سایت‌های مختلف به صورت تصادفی بازدید کرده باشید. حالا با کلیک روی دکمه‌ی I’m Feeling Lucky گزینه‌هایی در اختیار شما قرار می‌گیرد. مثلاً یک مثال جالب گزینه‌ی I’m Feeling Hungry است، معنی آن را می‌دانید: من احساس گرسنگی می‌کنم، اما کار آن چیست؟ این گزینه رستوران‌هایی که فاصله‌ی کمی با شما دارند را نشان می‌دهد. موقعیت شما از طریق GPS مشخص می‌شود. 

وقتی نشانگر موس روی گزینه قرار می‌گیرد، یک گزینه به صورت تصادفی و با چرخش گزینه‌ها نمایش داده می‌شد. عناوین نمایش داده شده رابطه‌ی خاصی به کلمه‌ی جست‌وجو شده ندارد. 

اگر یادتان باشد در گذشته وقتی عبارتی را جست‌وجو می‌کردید، با فشار دادن گزینه‌ی I’m Feeling Lucky یک صفحه از نتایج مربوطه نمایش داده می‌شد، حالا با Google Instant یا جست‌وجو آنی گوگل، وقتی شروع به تایپ می‌کنید، نتیجه‌ی جست‌وجو با سرعت بسیار بالایی نمایش داده شده و لحظه به لحظه به روز می‌شود، بنابراین نیاز به کاربرد قدیمی این دکمه، دیگر وجود ندارد.

بنده هم با خواندن این خبر سراغ موتور جست‌وجوی محبوبم رفتم و در صفحه‌ی اصلی با گزینه‌ی مربوطه کمی سرگرم شدم، وقتی گزینه‌ی I’m Feeling Playfull را دیدم و روی آن کلیک کردم، یک بازی فلش کوچک برایم بارگذاری شد! خودتان ببینید.

 منبع: slashgear

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *