سوالات آندرویدی خود را بپرسید (همراه با ۲۰ سوال عمومی)

سوالات آندرویدی خود را بپرسید (همراه با ۲۰ سوال عمومی)
  • 1391/6/29
  • مهيار سوري
  • 1292

 

پیوستن به دنیای تبلت ها یا یک گوشی جدید باید خیلی جالب باشد! تا چند وقت خیلی آرام آن را به روی جاهای نرم می گذارید، پس از چند ماه، آن را روی زمین پرت می کنید و بعد از یک سال آن را مستقیم با پا به دور و ور شوت می کنید! جالب است، نیست؟
ولی از شوخی که بگذریم هر گوشی ای مشخصات خاص خودش را دارد و گاهی انتخاب خیلی سخت می شود؛ گوشی های اندرویدی، آی او اس، ویندوز، سیمبیان (که از مد افتاده) و جاوا (که راضی کننده نیست).
اگر به فکر خرید اندروید افتاده اید یا همین الان یکی در دست دارید پیشنهاد می کنم نکات مهمی که دز ادامه مطلب است، بخوانید. (بهتان کمک زیادی می کند)

آندروید (Android) چیست؟

اندروید یک سیستم عامل مانند ویندوز برای کامپیوتر و iOS برای iPhone و iPad است.
سازنده اندروید کیست و کدام شرکت الان آن را تولید می کند؟
سازنده ابتدایی آندروید، شرکت گوگل است. اما چیزی که الان به وفور می بینیم، تولید این سیستم عامل توسط بسیاری از شرکت ها از جمله HTC ،Samsung و موتورولا انجام می شود که برای گوشی ها، تبلت ها و به تازگی دوربین ها هم طراحی می شود.

چرا همه از Desserts (دسر) به جای اندروید صحبت می کنند؟

پس از ورژن ها موفقیت نسخه های اندروید، گوگل وقتی یک آپدیت جدید منتشر می کند، آن را به یک نام خاص، نام گزاری می کند. از این لینک می توانید نسخه های مختلفی که تا کنون برای اندروید منتشر شده را ببینید. در طول چند سال، نسخه ها به این ها تغییر نام پیدا کرده اند:

  • Eclair
  • Froyo
  • GingerBread
  • Honeycomb
  • Ice Cream Sandwitch
  • و اکنون Jelly Bean

آیا آندروید برنامه (اپ) هم دارد؟
فکر می کنم طرح این سوال کمی برایتان جنبه مزاح داشته؟ بله معلوم است که وجود دارد! اندروید فروشگاه های زیادی دارد، یکی از آن ها که متعلق به شرکت سازنده است، گوگل پلی (Google Play)  نام دارد که در آن، میلیون ها اپ در ضمینه های مختلف (بازی، برنامه، کتاب، موسیقی، ویدئو ) وجود دارد که ساعت ها سرگرم تان می کند. آمازون هم از قافله عقب نمانده! آن هم فروشگاه خاصی را بر پا کرده که به نظرم انتخاب های بیشتری نسبت به گوگل پلی به شما می دهد.
آیا امکان استفاده از فیسبوک و توییتر در گوشی اندرویدی ام وجود دارد؟
ابن دیگر چه سوالی است؟ معلوم هست دیگه! الان هر گوشی با هر سیستم عاملی (حتی ۱۱۰۰!) هم از فیسبوک و توییتر پشتیبانی می کند و روز به روز هم ورژن های جدیدش بروز می شود. پس تفاوتی ندارد شما چه گوشی انتخاب می کنید: آیفون؟ بلک بری؟ یا ویندوز فون؟


چه طور اپ ها را دانلود کنم؟
دو راه دارید (احتیاج به حساب کاربری در گوگل): راه اول: وقتی گوشی تان را روشن می کنید، اپ گوگل پلی در آن وجود دارد که می توانید ار آن اپ ها را دانلود کنید که نیازی به رایانه ندارید. راه دوم: با رایانه تان به سایت گوگل پلی بروید و برنامه را دانلود کنید. حال با استفاده از برنامه های همگام سازی (Sync) یا راه های اتصال (USB-Bluetooth-Cable) گوشیتان را به رایانه وصل کرده و برنامه را درون آن بریزید. حال با مراجعه به فایل منیجر گوشی و جایی که فایل را ریخته اید، برنامه را نصب کنید. (اگر فایل منیجر ندارید، حتما با مراجعه به یک کافی نت در اسرع وقت اقدام به نصب آن کنید. ولی حتما گوشی تان را یک بار کامل بگردید)
آیا حتما باید به طور فیزیکی موبایلم را متصل کنم؟
خیر به هیچ وجه، می توانید از راهنمایی های بالا بهره بگیرید و یا اگر اینترنت پر سرعت دارید، از وای فای استفاده کنید تا برنامه در گوشی تان نصب شود.
ممنون. متوجه شدم. اما اگر بخواهم چند فیلم و عکس قرار دهم چه؟
دو راه بسیار آسان وجود دارد:
راه اول: یک حساب کاربری رایگان در سایت Drop Box بسازید. همه چیز های مورد نیاز را درون آن آپلود کنید. اپ دراپ باکس را نصب کنید. با گوشی تان در آن وارد شوید. حال تمامی فایل های مورد نظرتان را دانلود کنید.
راه دوم: آسان ترین راه ممکن (اگر اینترنت پر سرعت ندارید)! : گوشی تان را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید. اکنون تمام فایل هایی را که احتیاج دارید ریخته شوند را کپی کنید. حالا از داخل گوشی، هر فایل را به جای خودش ببرید.
خوب. با موزیک هایم چه کنم؟
اگر فایل هایتان به طور کلکسیونی بوده و در آیتونز قرار دارند، می توانید با نصب خود آیتونز آن ها را دانلود کنید. اگر هم نه می توانید از همان روش قدیمی (USB) استفاده کنید.
انگری برد چیست؟ من خیلی درباره اش شنیده ام؟
نگران نباشید. آن را هم می توانید در این همه خرت و پرت پیدا کنید! اصل بازی برای سامسونگ است که برای تبلیغات گلکسی تب و گلکسی اس آن را طراحی کرد. در این بازی، شما چند پرنده دارید که بسته به هر کدام از قسمت هایش که دانلود می کنید با خوک ها یا میمون ها می جنگید یا پرنده آزاد می کنید که خیلی سرگرم کننده است. آن را می توانید از سایت های فارسی برای اندروید و پیسی دانلود کنید. هم چنین در گوگل پلی هم موجود است.
دوستم سامسونگ اندروید داشت و من اچ تی سی اندروید. فرقشان چیست؟
خود اندروید تفاوتی ندارد. اصل داستان این است که: گوگل، سیستم عامل اندروید و بیشتر برنامه هایش را طراحی می کند، به سازنده های گوشی می دهد. سازنده های گوشی مثل HTC و Samsung آن ها را شخصی سازی می کنند و جلوه و طرح و سبک به آن ها می دهند.

چطوری سرعتم را بیشتر کنم؟
معمولا در منوی گوشی های اندورید برنامه ای به نام Advanced Task Killer وجود دارد (اگر نیست، آن را نصب کنید). این برنامه، تمامی برنامه های باز را به شما نشان می دهد و تمامی شان هم قابل کنترل اند. می توانید با زدن گزینه کنار هر برنامه آن ها را تیک کرده و با زدن Kill Selected Apps  تمامی شان را ببندید. این طوری سرعت بالا می آید و باتری هم بیشتر کار می کند. (پیشنهاد می کنم هر ۲-۳ ساعت یکبار این کار را انجام دهید) البته حواستان باشد تا برنامه مهمی که دارید با آن کار می کنید را نبندید؛ چرا که برنامه به طور کلی بسته می شود. (مثل ریستارت رایانه می ماند)

 تفاوت App Drawer  و Home Screens  در چیست؟
اپ دراور جایی است که می توانید اطلاعاتی راجع به برنامه ها نصب شده و در حال اجرا به دست آورید. در دستگاه های اپل تمامی برنامه هایتان در صفحه اول (Home Screens) که چند بخش است، قابل دسترسی اند. مزیت گوشی های آندرویدی به اپل، داشتن ۷ صفحه قابل اسلاید است که می توانید ابزارک ها و برنامه های مورد علاقه تان را برای دسترسی سریع تر، در آن قرار دهید.
 فکر کنم به ابزارک اشاره کردی. ابزارک دیگه چی هست؟
ابزارک، یکی از ویژگی های خوب اندروید است. علی الخصوص در نمایش اطلاعات و استفاده کمتر از باتری؛ چرا که اطلاعات یک برنامه را بدون باز کردن کل برنامه به نمایش می گزارند. ابزارک ها در اصل یک تصویر از برنامه، در صفحه اصلی هستند که با لمس کردن آن ها به برنامه منتقل می شید و در هر اندازه ای هم وجود دارند.
مثلا: آخرین لایک ها و خبر های فیسبوکی، مقدار حجم اینترنتی که در طول یک استفاده کرده اید و … .
آیا برای استفاده از اندروید نیاز به حساب کاربری در گوگل دارم؟
بله. دقیقا مثل اپل که احتیاج به یک حساب کاربری برای استفاده از دستگاه های i دارید. البته این هم به این معنی نیست که هر روز از سرویس های گوگل باید استفاده کنید. فقط برای حفط اطلاعات شما نیاز به این حساب است. و باید بگویم خیلی مهم و کاربردی است که اطلاعات حساب تان یادتان بماند. چرا که اگر گوشی تان قفل شود، احتیاج به وارد کردن یوزر و پسوورد دارید که بنده با این مشکل، خیلی اذیت شدم.
ساده ترین روش برای انتقال مخاطبین (Contacts) چیست؟
راه اول: باید به حساب کاربری خود بروید. مخاطبین خود را در جیمیل همگام و وارد کنید. حال با دستگاه اندرویدی تان آن ها را دانلود کنید.
راه دوم: آن ها را در سیم خود سیو کرده و به گوشی اندروید منتقل کنید.
چطور بازدهی باتری خود را بالا ببرم؟ (بیشتر از آن استفاده کنم)
بهترین روش برای جلوگیری از هدر رفتن باتری، کم کردن نور صفحه، خاموش کردن وای فای، جی پی اس ماهواره ای و بستن برنامه های باز با استفاده از سوال ۱۲ است. این طوری هم باتری عمر بیشتری پیدا می کند و هم مدت زمان بیشتری دارای شارژ است.

 چند برنامه خوب اندروید می توانید معرفی کنید؟
بله کافیه به این لینک مراجعه کنید تا مورد پسند ترین اپ ها را در گوگل پلی ببینید و دانلود کنید.
چند بازی اندرویدی خوب چطور؟
به این لینک برید و اسلاید شو رو اسکرول کنید. بهترین بازی های سال ۲۰۱۲ در همان قسمت وجود دارند.
 و در آخر چه طور می توانم امنیت گوشیم را بالا ببرم؟
جواب یه خرده طولانیه و ما اگر بخواهیم که به توضیح کامل بپردازیم یه چیزی حدود ۵ صفحه و یا بیشتر  هم میشه. اما به طور کلی باید بگیم چیزی که امنیت شما رو تامین می کنه، خود شما هستید. اگر از آنتی ویروس های به روز و ضد هک های قوی استفاده کنید، امنیت خود را تا ۸۵ درصد بالا می آرید. اگر سعی کنید بلوتوث خود را روشن نگذارید و مخصوصا گزینه Show to all  را غیر فعال کنید، احتمال هک اطلاعات شما به ۵ درصد می رسد و بقیه آن هم تنها از طریق وای فایی است که دارید استفاده می کنید امکان بروز مشکل است (اگر هم نمی کنید که به نفعتان هست). و اگر از وای فای های ناشناس هم دوری کنید، تنها ۱ درصد می شود که آن هم به خاطر فایل ها و برنامه هایی است که می ریزید. اگر همه نکاتی را که ما گفتیم رعایت کنید تا آخر زندگی گوشیتان، آن را صحیح و سلامت بدون نیاز به نصب مجدد اندروید می بینید!
امیدوارم که از این توضیحات استفاده کامل رو برده باشید و به تمام سوال های اندرویدی تان پاسخ داده شده باشد.

منبع: Mashable

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 1,292 دیدگاه
  1. اقا يه سوتي دادين ها . اون دسر بود نه بيابان
    به خاطر اون كه ورژن هاش اسم غذاست

    1. با تشکر از پیگیری دوستانتون، نوشته به روز شد

  2. اندروید (نه آندروید) در ابتدا توسط اندی روبین ساخته شده و سپس گوگل شرکت وی را خریده است.
    با تشکر از مقاله خوبتون.

    1. بله حرف شما درسته. اندی رویین طراحش بوده اما در ایران به هر دو صورت تلفظ میشه. با تشکر از پیگیری خوبتون.

  3. سلام دوست و همکار عزیزم…من گلکسی نکسوس دارم و با اینکه حدودا سه ماه از عرضه آپدیت آندروید 4.1 برای نکسوس می گذرد اما هنوز آن را در بخش Setting/phone update دریافت نکرده ام. هم اکنون آندروید 4.0.4 هستم.چرا آپدیت نمیاد؟

    1. سلام، امیدوارم شما هم خسته نباشی. من با گلکسی نکسوس تا الان کار نکردم اما می دانم اگر به اینترنت وصل باشی، آپدیت به طور خودکار روی صفحه ظاهر می شه. واگر هم نمیاد مشکل به دو صورته: تیک آپدیت خودکار (Automatic Update) غیر فعاله یا آپدیت برای گوشیت وجود نداره (که این مطمئنا نیست). شما به دنبال فعال کردن تیک بگرد و اگر پس از تیک کردن باز هم نشد پیغام خطا و ایرادت رو کامنت کن. موفق باشی

    2. اوونم فعاله…آخه سه ماه پیش که گوشی رو خریدم ، بعد چند روز آپدیت 4.0.4 واسم اومد..اما این هنوز نه…بازم ممنون

    3. امکان نداره! اگر آپدیت موجود باشه و شما هم امکان دسترسی به سرور داشته باشید به طور خودکار نمایان می شه. اگر نشد حتما به یک موبایل فروشی نزدیکی مراچعه کنید ممکنه دستگاهتون از حالت Authenticate خارج شده باشه.

  4. مرسی از مطلب بسیار سودمند شما … برای نمایش فیلم با زیرنویس فارسی از برنامه Dice Player استفاده میکنم …فرمت زیرنویس .srt هست … ولی در تبلت 7.7 سامسونگم زیرنویس رو درست نشون نمیده…فونتش رو در هم و برهم و نامشخص نشون میده … چیکار کنم؟؟ مشکل رو از کجا حل کنم…بینهایت ممنون میشم راهنمایی کنید…

    1. تبلتتون فارسی شده است؟ یا حداقل فارسی رو به خودی خود درست نشون میده؟ اگر فارسی رو صحیح نشون بده نباید مشکل خاصی در نمایش باشه، یا اینکه تنظیمات خود برنامه رو چک کنید که با چه انکودینگی (encoding) نمایش داده می شه؛ برای نمایش صحیح پارسی باید از UTF-8 یا Windows-1265) Arabic) استفاده کنید. اگر باز هم برطرف نشد، در خدمتتون هستم

    2. مهیار جان ممنونم از دقت نظرشما … تبلت من اندروید 3.2 فارسی هست ولی زیرنویس را فارسی نشون نمیده …انکودینگ Windows 1265 هم نداره فقط از Win1250 تا Win1258 داره … این مشکا مال فونت هست یا انکودینگ؟؟ فونتی لازم نیست اضافه کنم؟؟.. ممنونم از راهنمایی شما … شما خودت چ برنامه ای ک راحتتر باشه رو پیشنهاد میکنید…

    3. مهیار جان دمت گرممم…با راهنمایی شما درستش کردم … Windows-1256 گذاشتم درست شد … واقعا” یدنیا ممنونم راهنمایی شما بینظیر بود … میتونم ایمیل شما رو دشته باشم؟؟…ب همین ایمیل خوشحال میشم… شما بینظیرید…مرسی

  5. ببخشید سلام من چند روزه دارم پیگیری می کنم چه جوری می توانم اندروید را روی Nokia 5800 express music بریزم
    سیستم عامل خودش سیمبیان s60 v5 می باشد دوستان منظور من تم یا همون اسکین نیست
    خواهشا کمکی بکنید

    1. دوست خوب من، اگه منطورت اینه می خواهی سیستم عامل گوشیت رو اندروید کنی، امکانش نیست چرا که هر گوشی ای سیستم عامل خاص خود رو داره. مثلا نمیشه روی آیفون (iOS)، اندروید یا جاوا یا به قول خود شما سیمبیان بریزی که! اگر هم منظورت چیز دیگریه، در خدمتت هستم

    2. یعنی نمیشه از طریق دستکاری در فریمور خود گوشیم و ریختن اطلاعات اندریدی این کار را کرد

    3. نه، فقط اگر یک مهندس آی تی و برنامه نویسی موبایل باشید این کار را خیلی سخت انجام میدید و تازه اصلا به صرفه هم نیست! فکرش را بکنید که اگر میشد که من با یک گوشی 1100، یک اندروید دسر می ساختم! آن هم آپدیت 2.3.4! اگر مشکل دیگری هم هست، در خدمتم

  6. مهندس مهیار عزیز …من هر کاری میکنم تا برنامه های فعال رو ببندم میبینم باز دوباره بالا میایند…یعنی همون موقع ک میبندم 20 ثانیه بعد بعضی هاشون دوباره بالا میایند!!…نمیدونم چرا؟؟ یه برنامه خوب تی این زمینه میشه پیشنهاد کنید … راستی سایت (گجتی ها)خوبی هم دارید من با اجازه شما عضوش شدم…مرسی

    1. خواهش میکنم. شما لطف دارید. انجام وظیفه بود. مشکل از انکودینگ بوده و نیازی به نصب فونت هم نیست، ببخشید من جای 5 و 6 رو اشتباه تایپ کردم. برنامه خوب برای نمایش MX Player رو پیشنهاد می کنم. ایمیل هم میتونید از طریق ایمیل سایت (گجتی ها) با بنده در ارتباط باشید. لطفا نام برنامه هایی که باز می شند رو بگید. لطف کردین که عضو شدین خیلی سپاسگزارم

    2. از برنامه Advanced Task Manager که در شماره 12 گفتم، کامل استفاده می کنید؟

  7. ممنونم از دقت نظر شما دوست خوبم برای تمام جوابها … برنامه Advanced Task Manager الان نصب کردم … خودم قبلا” روی تبلتم برنامه جالب Easy Task Killer رو استفاده میکردم … پیشنهاد میکنم این برنامه رو حتما” تست کنید … الان که برنامه پیشنهادی شما رو تست کردم مثل برنامه قبلی من هست …بعداز 5 دقیقه باز تمام برنامه هایی مثل fring-line-beejivem-mail-yahoo messenger-whatsapp…خلاصه همه اونها رو که Kill کردم باز Run شدند!! مثلی که این برنامه ها نمیتونند برنامه رو کامل حذف کنند!!…شما خودتان از این برنامه نتیجه گرفتید؟؟ فکر نکنم این برنامه ها اون کاری ک توقع داریم رو بتوانند انجام دهند …من که نتیجه دلخواهم رو نگرفتم…مرسی

    1. به Setting برید. مدیریت اپلیکیشن ها. حالا برنامه هایی که می خواید بسته شن و دوباره باز می شن رو از اون جا دونه به دونه باز کنید و Force Stop رو هم بزنید
      حالا دیگه باز نمی شند. باز هم مشکلی بود در خدمتم

  8. مهندس مهیار عزیز ممنونم از تمام راهنماییهای ارزشمند شما … اون راهکار بستن برنامه ها از Setting را عمل کردم عالی بود عالی… مرسی
    فقط دوتا سوال دیگه دارم… اگر آپدیت تبلت 7.7 بیاد بخواهم آن را اجرا کنم تمام برنامه ها حذف میشوند؟؟ یا برنامه هایی که نصب کردم باقی میمانند؟؟ در ضمن تبلت من روت نشده هست (بخاطر بیمه سامانی ک دارم نمیخواهم فعلا روت کنم) ی برنامه خوب پیشنهاد میکنید که بتونم از تمام برنامه های تبلتم بکاپ بگیرم؟؟ بدون روت لطفا”…بازم ممنونم از شما

    1. ببینید به طور عموم، با آپدیت، فایل هایتان پاک نمی شوند، چرا که فلش نمی کنید. اما به طور کل همه شرکت ها پیشنهاد می کنند که در هنگام آپدیت، بک آپ داشته باشید که اگر یک موقع اتصال قطع شد یا برنامه ای تداخل پیدا کرد، اطلاعات مهمتان (عکس ها و فیلم هایتان) را از دست ندهید. پس ما هم بکاپ را نه تنها در آپدیت، بلکه ماهانه پیشنهاد می کنیم.

    2. برنامه ای ک نیاز ب روت شدن نداشته باشه و بتونیم برنامه های نصب شده روی تبلت رو کامل بکاپ گیری کنه چی پیشنهاد میکنید؟؟ من که هر برنامه ای رو گشتم همه نیاز به روت شدن داشتند…راستی اگر برنامه نبود میتونیم دستی بکاپ بگیریم؟؟ لطفا” ی آموزش بدید…راهنماییهای شما واقعا” عالیه …ببخشید مزاحمم

    3. شما لطف دارید. اکثر (تقریبا) همه برنامه های بکاپ نیاز به روت شدن دارند، اگر نمی خواید روت کنید (به دلیل گارانتی) بهتره از همون روش دستی استفاده کنید. در پست توضیح داده شده است. با کانکتور USB، دستگاه خود را به رایانه تان متصل کنید (می توانید از برنامه Sync) مثل Blue Soleil و شبیه آن استفاده کنید (بعضی گوشی ها ملزوم به نصب برنامه همگام سازی نیستند) بعداز اتصال، شما می تونید به تمامی فایل های خود مثل تصاویر و ویدئو ها دسترسی داشته باشید. حالا آن ها در یک مشخص کپی کرده و آپدیت کنید.
      موفق باشید

  9. سلام
    قبل از هر چیز لازمه از زحمات شما تشکر کنم و ترغیب تون کنم که این راه رو ادامه بدین
    چند تا سوال داشتم که ممنون می شم پاسخ بدید
    اول اینکه می خواستم بدونم این “فورس استاپ” یا “توقف اجباری” دقیقاً چه کاری انجام می ده؟
    و دوم اینکه من چطور می تونم نرم افزارهای بیشتری رو روی گوشی نصب کنم در حالی که حافظه گوشی پیغام کمبود فضای لازم میده؟ لازم به ذکره که تمام نرم افزار ها رو به مموری انتقال دادم ولی باز نمی تونم
    از اونجایی که احساس کردم خود سیستم شاید نتونه این انتقال رو به صورت کامل انجام بده، نرم افزار تخصصی انتقال به مموری رو هم نصب کردم ولی هنوز به نتیجه ای نرسیدم
    چیکار کنم؟

    پیشاپیش از جواب هاتون کمال تشکر رو دارم

    1. بله، راجع به اون فورس استاپ باید بگم که دقیقا از بیس اندروید پیامی به برنامه ارسال میشه که اون رو می بنده. برای اون هم، برای افزایش کارایی و توانایی فرستادن تمامی برنامه ها به اس دی کارد، باید گوشیتون رو روت کنید که گارانتی تون از بین می ره.
      برای آموزش روت کردن به این لینک مراجعه کنید

    2. سلام و دوباره ممنون بابت جوابتون
      (حقیقتش چون من تیک «از طریق ایمیل مرا از جوابهای داده شده به این نظر آگاه کن» زیر قسمت ارسال دیدگاه ها رو زده بودم، منتظر ایمیل بودم؛ ولی هنوز چیزی برام نیومده!)
      راستی، یک سوال دیگه:
      به نظر شما حیف نیست گوشی روت بشه؟!
      آخه من از اون همه امکاناتی که توی همون لینکی که معرفی کرده بودید خوندم، فقط واسه همین مشکل کمبود فضای کافی واسه نصب نرم افزار می خوام گوشی رو روت کنم!
      بازم ممنون

    3. دیگه هر چی خوبی داره یه بدی هم داره. به هر صورت یا باید روت کنید یا از چند تا از برنامه ها و چیز هایی که حجم اشغال می کنند، بکاهید.

  10. سلام آقا مهیار،
    خسته نباشید و ممنون بابت جواب ها
    می گم من تک تک برنامه ها رو «فورس استاپ» کردم ولی باز هم وقتی متوقف شون می کنم بعد از چند ثانیه دوباره اجرا می شن!
    من از برنامه های مختلفی واسه این کار استفاده می کنم ولی با هیچ کدوم نتیجه نگرفتم، حتی Advanced Task Manager

    1. جه برنامه هایی؟ بعضی از برنامه ها مربوط به خود سیستم میشن و بستنشون خیلی سخته. اسمشون رو بگید

    2. Vplayer
      apersian calendar
      Maps
      GO Weather
      Email
      FUN&downloads
      Xperia keyboard
      SIM Toolkit
      ProtectedMediaScanne…
      AudioEffectService
      Fast Dormancy Manage…
      Accessory Key Dispat…
      Unsupported Headset…
      Google BackupTransp…
      و خیلی های دیگه!!!

    3. دقیق از اینجا نمی تونم بگم. باید از نزدیک ببینم. به یه نفر موبایل کار حرفه ای گوشیت رو بده احتمالا با یه برنامه بشه حلش کرد. اگر نه باید گوشیت روت بشه. موفق باشید

  11. سلام ب دوست عزیزم مهیار خان…ی سوال داشتم و اون اینکه کدهای مخفی برای اندرید آیا وجود داره یا نه؟؟ و کار میکنه؟؟ منظورم همون کدهی ##123456## هست یا شبیه اینا … من در ی سایت این کدها رو پیدا کردم ولی کار نکرد !!… ممنونم از راهنماییهای سازنده و گویای شما دوست بسیار خوبم …

    1. از این کد ها استفاده کنید باید جواب بده
      http://forum.kavoshteam.com/thread50104.html
      http://www.ir-tci.org/forum/showthread.php?t=80655
      http://www.patugh.ir/5528/secret-code-for-android.html

    2. مهیار جان دمتون گرم بخدا… من هر مشکلی رو بیان کردم شما با بهترین جوابها مشکلم رو حل کردید …
      کاش مقاله های آموزشی شما در سایت بیشتر بشه … بینهایت از دقت نظر شما متشکرم …

    3. موافقم آقا رضا، مهیار جان خیلی گله 🙂

    4. لطف دارید. این طور ها هم که اقا رضا می گن، نیست شما همتون لطف دارید. ممنونم. اگه این پیام ها و نظرات خوب شما نبود من هم نبودم. باز هم سپاسگزارم

  12. سلام
    در مورد چک کردن فیسبوک، چون در متن اصلی نوشتید که مشکلی نداره، خواستم یاداوری کنم که باید برای رفتن به این سایت روی گوشی وی.پی.ان ست کنیم.
    اگه راه دیگه‌ای داره بغیر از استفاده از اپ‌های جانبی(با استفاده از برنامه خود فیسبوک که بصورت پیش‌فرض روی گوشی نصب هست) ممنون میشم اگه اطلاع بدید

    1. یه سؤال دیگه که این هم مرتبطه، مشکل استفاده از گوگل پلی هستش، از طریق پی.سی خواستم یه اپ بگیرم که بعد از ورود گفت که دسترسی ندارم

    2. بله دوست عزیز اپ استور چند وقتیه به روی کاربران ایرانی مسدود شده.

    3. بله اگه یه حساب کابری وی پی ان داشته باشید بدون نیاز به روت کردن این کار امکان پذیره: این مراحل رو پیش بگیرید: Setting>Wireless And Networks>Vpn Setting و حالا با توجه به نیازتون وی پی ان رو تنظیم کنید و هیچ راه دیگه ای هم به غیر از فیلتر شکن برای ورود به فیسبوک به صورت مستقیم موجود نیست

  13. سلام بر مهیار عزیز
    آقا مهیار با اجازه شما تصمیم گرفتم گوشیم رو روت کنم…
    به همین خاطر چند تا سوال داشتم که مرحله به مرحله جلو میره!
    1- اگه گوشی روت شده باشه امکان بازگشت به حالت قبلش (قبل از روت) وجود داره یا هیچ راه برگشتی نیست؟
    2- اگه پیشتیبان یا بک آپ تهیه کنم می تونم بعد از روت (اگه پشیمون شدم) برگردم به حالت اول؟
    3- اصلاً چطور بک آپ تهیه کنم و چطورتر از بک آپ استفاده کنم؟!

    حقیقتش مهیار جان… من چون تازه گوشی رو خریدم یه خورده می ترسم خرابکاری کنم و …! از طرفی هم حیفم میاد، چون به قول خودت پولی که بابت گارانتیش دادم میسوزه…!

    و یک چیز دیگه هم اینکه اگه صلاح می دونی این و ی پ ی ا ن که بحثش شد رو هم بگو از کجا می تونم تهیه کنم…؟! ( میدونم سوالم یه خورده که نه، خیلی …! آخه واسه کامپیوترم از ف ی ل ت ر ش ک ن های معمولی که همه میدونن استفاده می کنم و تا حالا تجربه خرید و ی پ ی ا ن رو نداشتم! ولی به جان خودم از این موبایل ها سر در نمی یارم… با این کامپیوتر لکندی مون هر کاری بگی می کنیم ها ولی گوشی رو معذوریم…

    چند تا سوال دیگه هم داشتم که الآن یادم نمی یاد…!!!
    خلاصه ما رو بی نصیب نکن مهیار جان!
    دوباره دستتون هم درد نکنه و موفق باشین و هر چی چیز خوبه نصیبتون بشه… تازه… عاقبت به خیر هم بشین الهی! 🙂
    خدا وکیلی دعا از این بهتر سراغ داری؟!
    😀

    1. سلام بهزاد جان. وقتی گوشی رو روت می کنید، امکان بازگشت از رون (آنروت) کردن وجود داره. پس ناراحت نباش. اما به احتمال زیاد گارانتی گوشیت از بین می ره. پشتیبان از اطلاعاتت هست و از سیستم عامل گرفته نمیشه که باهاش به حالت اول برگشت اما برنامه آنروت کردن وجود داره. البته اگه روت بشه، بعد آنروت بشه دیگه امکان روت کردن نیست پس مواطب باش. بهتره بگم روت کردن دستگاه های آندرویدی دقیقا مثل جیلبریک iOS هستش. و البته (احتمالا) تمام برنامه ها و فایل های گوشیت هم از بین می ره که باید بکاپ داشته باشی. برای بکاپ؛
      ۱- برنامه Java JDK و Android SDK را نصب کن. (ابتدا جاوا)
      ۲-تمام فایل های مورد نیازت رو از گوشی داخل رایانه یا رم کپی کن. (اگه گیج شدی به یه موبایل فروشی خوب مراجعه کن)
      ۳- برنامه Titanium Backuo رو نصب و از همه پشتیبان بگیر (فکر کنم از برنامه هات پشتیبان نمی گیره چون خودم امتحان نکردم.)
      حالا با استفاده از برنامه SuperOneClick و توضیحات اینجا گوشیت رو راحت روت کن.
      امیدوارم به مشکل بر نخوری. برای همین پیشنهاد می کنم که حتما به یک موبایل فروشی بری تا گوشی رو برات روت کنه. اگر هم ریسکش رو می پذیری، که خودت انجامش بده. راجع به وی پی ان، می تونید یه وی پی ان به طور انلاین خریداری کنید و؛
      Setting->Mobile&Networks->Vpn Setting
      حالا اطلاعات وی پی ان رو وارد کنید و متصل بشید
      موفق باشید

    2. دستت طلا… خیر از جوونیت ببینی مهیار جان 🙂
      هنوز لینک هایی که دادی رو نگاه نکردم… گفتم اول تشکر کنم، بعد برم سراغشون؛ پس اگه سوالی پیش اومد باز مزاحم مبشم!
      ممنون

  14. سلام مجدد به دوست عزیزم مهیار خان : میشه چند تا اپلیکیشن مرجع برای دانلود برنامه های آپدیت مثل بازار معرفی کنید؟؟ …
    در ضمن مهیار جان توییتر خودت رو هم برام ایمیل کنید خوشحال میشم البته اگر توییتر شما فعال هست … قبلا” از شما دوست فهیم خدم تشکر میکنم …

    1. مرجع به صورت اپ فقط یه بازار هست اگر هم باشه من اطلاعی ندارم. توییتم هم در قسمت پائین پست هستش و البته توییت اگه وقت کنم می زارم و جواب هم می دم. موفق باشید

  15. سلام مهیار جان … سؤالم اینه که چطوری کاری کنم که وقتی Wireles مودم بی سیم قطع بشه ( تبلت رو به جایی دیگه ببریم ) دیگه تبلت نتونه بطور خودکار به Gprs سیم کارت وصل بشه ! یعنی راهی وجود داره که اینترنت gprs با اجازه ما وصل بشه و همینطوری وقتی وایرلس خونه یا محل کارم قطع میشه به gprs وصل نشه مگر با اجازه خودم ؟؟؟؟!!!…. البته الان تبلت رو روی حالت پرواز میارم که اینترنت سی کارتم الکی حروم نشه…

    1. سلام. به این مسیر برو:
      setting->Wireless & Networks->Mobile Networks
      حالا گزینه Data Enabled و Use only 2g networks رو غیر غعال کن.

    2. مرسی از دقت نظر شما … مهندس مهیار گزینه اول رو غیر فعال کردم ولی گزینه دوم در تبلت من وجود نداشت ولی حالت شبکه رو از روی GSM/WCDMA(خودکار) به فقطGSM تغییر دادم و دیدم سیم کارت وصل هست ولی دیگه انترنت وصل نیست…دستت درد نکنه دغدغه ای شده بود برای من توی ی ساعت تمام شارژم بعضی اوقات ک یادم میرفت حالت پرواز کنم ؛ میپرید … در ضمن حالت فقط WCDMA هم داره …من روی GSM گذاشتم همون کاری که میخوام رو نتیجه گرفتم البته مثل همیشه با راهنماییهای عالی و کاربردی شما .. دست شما درد نکنه

    3. مورد دوم چیز خاصی نبود. مهم همون مورد اول بود. وقتی مورد اول غیر فعال بشه، دومی که تو بعضی گوشی ها وجود داره یا نداره به طور خودکار غیر فعال میشه. خواهش می کنم وظیفست.

    4. بله مهیار جان شما درست گفتید همون گزینه اول مهمه که من غیرفعال کردم و مشکلم حل شد … حالت شبکه رو هم همون خودکارGSM/WCDMA گذاشتم بصورت اول … ممنونم از شما … شما انگیزه ای دادید به من که ی مقدار اطلاعاتم رو در مورد اندروید بیشتر کنم … راستی مهیار اخیرا برای حل این مشکلم از برنامه فوق العاده جالب Atooma کمک گرفتم یه جورای با این دستور که ” اگر IF==>محل GPS من تغییر کرد عمل کن DO==>دیتای Network رو OFF کن ؛تا حدی جلوی وصل شدن به GPRS و کل تبادل اینترنت رو گرفتم … حتما” باید به مشکلی بر بخورم که برم دنبال یادگیری !! این برنامه رو بشدت توصیه میکنم امتحان کنی البته اگر امتحان نکرده باشی … باز هم ممنونم از شما دوست بسیار عزیزم

    5. Barname Khoobie. atooma baranme jalebi baraie gheire faal kardane GPS e Ama hich vaght baraie chizi ke dakhele gooshit vojood dare az app estefade nakon. Man baraie Galaxy Nexus Az in barname baraie anjame ye kare dige estefade kardam.

  16. سلام بر مهیار عزیز، آقا باز ما مزاحم شدیم…
    قبلش لازمه به رضا هم سلام برسونم، چون فکر میکنم مثل من پای ثابت این صفحه شده!
    حقیقتش مهیار جان سوال های زیادی دارم ولی نمی دونم چرا وقتی فرصت میشه تا ازت بپرسم و میام اینجا، بیشترش یادم میره!
    علی الحساب دو سه تا سول هنوز تو ذهنم هست که می پرسم:
    اول اینکه چطور میشه تشخیص داد یک گوشی روت شده و یا اینکه سام و دست نخورده ست؟
    دوم اینکه در مورد این سوال قبلی که آقا رضا مطرح کرد، باید بگم من هچین چیزی رو همون اولی که گوشی و گرفتم پیدا کردم و از همون موقع ازش استفاده می کردم، تا اینکه رضا این سوالش رو مطرح کرد و منو کنجکاو کرد… راستش من وقتی قصد استفاده از وای فای رو داشتم همونجا هم وای فای رو روشن می کردم و هم دیتا اینیبل رو… بعد از اینکه رضا گفت… اومدم و امتحان کردم ببینم با روشن کردن وای فای و غیر فعال بودن دیتا چطور میشه… با کمال تعجب بازم بدون هیچ مشکلی به اینترنت و مخلفاتش دسترسی داشتم! حالا سوالم اینه که تیک دیتا اینیبل پس واسه چیه؟ یعنی فقط برای اینترنت خود سیم کارت استفاده میشه؟
    اما سوال سوم…
    یه مختصر توضیح راجع به شبکه های بی سیم دور و برم می خاستم! خودم به شخصه هیچی از شبکه سر در نمیارم، ولی با توضیحات دفترچه مودم تی پی لینک که به فارسی هم هست خودم وفق شدم نصبش کنم و شبکه وای فای رو رو بندازم… طبق توضیحات دفترچه، قویترین نوع رمز نگاری رو استفاده کردم (WPA2-PSK) و همیشه کنار آیکون شبکه شکل یک قفل وجود داره… اینجور که حدس زدم، این علامت قفل باید مربوط به شبکه هایی باشه که واسشون رمز ورود در نظر گرفته شده؛ درسته؟
    … اگه درسته بخش اصلی سوالم رو بگم!!! 🙂
    چند روز پیش توی خیابون بودم و همینجوری به سرم زد شبکه های موجود دور و برم رو چک کنم… یک چیزی که خیلی خوشحالم کرد، پیدا کردن چند مورد از همین شبکه های بدون قفل (رمز) بود!
    ما رو میگی کلی ذوق زده شدیم؛ گفتیم جااااان! اینترنت مفته!!!
    جالبه که متصل (کانکت) هم میشد ولی اینترنتی در کار نبود!
    مهیار جان، اینا چی بودن؟

    خوب دیگه… فکر کنم از کوپنم بیشتر حرف زدم… تازه خدا رو شکر کن که حافظم یاری نمیکنه 😀

    1. سلام به بهزاد و رضا جان. سوال اول، به ترمینال و گوشیت برو و از این مطلب پیروی کن http://www.androidcentral.com/is-my-phone-rooted
      راجع به سوال دومت، دیتا، برای اینترنت موبایل (GPRS) استفاده می شود، و وای فای هم مشخص است. وقتی تیک دیتا فعال باشه (هر دو تیک خورده باشن)، از اینترنت دیتا استفاده می شه و اگه فعال نباشه از وای فای استفاده می شه پس مراقب شارژتون مخصوصا دائمی ها باشید! سوال سومت هم بله!. سوال آخرت هم جالبه… تا الان چنین چیزی رو ندیدم، اما توصیه می کنم از وای فای های ناشناس استفاده نکنید، احتمالا اون چیزایی که بهش وصل شدید، برای یک شبکه بوده که کابران به صورت داخلی (لوکال) یا با هم تماس داشتن یا داشتن فعالیتی انجام میدادن، از دور نمی شه تشخیص داد و باید ببینم.
      موفق باشید

    2. سلام بهزاد خان ممنونم از لطف شما و دقت نظر دوست عزیزمان مهیار خان … من همیشه پیگیر سوألات شما و جوابهای عالی و کاربردی مهیار جان هستم …

    3. چرا وارده wifi میشم کنارش قفل زده باز نمیکنه با ینکه پسوردو زدم؟

  17. راستی… مهیار جان، یادم رفت بگم… ترسیدم گوشی رو روت کنم… شهرستان ما هم تعمیرکار قابل اعتمادی وجود نداره، یا لااقل من نمی شناسم
    واسه همین بی خیالش شدم!

  18. سلام.دستگاه من گلکسی تب 7 پلاس هست من نمیدونم آپدیت براش اومده یا نه و اینکه موقع بازی hd صفحه نمایش سفید میشه.لطفا راهنماییم کنید.ممنون.

    1. گوشیتون اچ دی هست؟ فکر نمی کنم اچ دی باشه آپدیت هم یه سرچ بکنید تو سایت سامسونگ پیدا می کنید اگه باشه
      موفق باشید

  19. سلام بر مهیار و رضای عزیز
    خوبین؟
    مهیار جان باز به مشکل برخوردم!
    چند روز پیش به خاطر اینکه سرعت گوشی خیلی پایین اومده بود تصمیم گرفتم ریستش کنم، ولی به خاطر اینکه هنوز پشتیبانی از محتواش تهیه نکرده بودم فقط ریست تنظیمات رو انجام دادم تا بعد از تهیه پشتیبان ریست کلی کنمش. دقیقاً از همون موقع بود که کارت حافظه گوشی که 8 گیگ هم هست کاملاً پر شده، علتش رو نمیدونستم تا اینکه همین الآن که با airdroid متصل شده بودم به گوشی و بررسیش میکردم، متوجه شدم یک پوشه توی همون کارت حافظه به نام system ایجاد شده که با اکسپلورری که روی گوشی نصبه قابل مشاهده نیست و فقط همین airdroid نشونش داد.
    بعد توی همین پوشه دقیقاً یک کپی کامل از کل محتوای موجود تو کارت حافظه هست و یک پوشه به نام root !!!
    اینا چی هستن؟ از کجا اومدن؟

    راستی مهیار جان اگه امکان داره یک نرم افزار هم واسه پشتیبان گیری از گوشی های روت نشده معرفی کن؛ هر چی جستجو میکنم پیدا نمیکنم؛ همه شون واسه روت شده هاست!

    بازم ممنون

    1. پوشه روت شاخه اصلی اطلاعاتتون هست و به احتمال زیاد بقیه به غیر از System که نرم افزار اندروید تو اون قرار داره بکاپ خودکاره البته باید حتما به جایی نشون بدید.
      سوال دومتون به اینجا برید
      https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rerware.android.MyBackup&feature=search_result
      اسم اپ MyBackup هست که اگه نتونستید به گوگل پلی برید، اون رو دانلود کنید

  20. آها… یک سوال دیگه!
    دقیقاً از همون موقع تو قسمتsecurity —> screen lock سه تا از مواردی که قبلاً فعال بودند، غیر فعال شدند!
    1- حالت none
    2- slide
    3- face unlock
    که هر سه مورد هم با این پیغام غیر فعال هستند:
    disabled by administrator, encryption policy, or credential storage

    البته سه مورد بعدی یعنی pattern و pin و password فعال هستند. ( نسخه اندرویید هم 4.1 هست)

    1. شما مطمئنید که فقط تنظیمات رو ریست کردید؟ الان غیر ار رمتون با خود گوشی هم مشکلی دارین؟ رم گوشی رو در بیارین، بعد اسکرین لاک رو تنظیم کنید اگه نشه به احتمال زیاد سیستم عاملتون آسیب دیده….

Comments are closed.