8X و 8S مبتنی بر ویندوز فون 8 از HTC

8X و 8S مبتنی بر ویندوز فون 8 از HTC
  • 1391/6/30
  • امیر امام جمعه
  • 2

شرکت HTC به تازگی در کنفرانس مطبوعاتی خود از دو گوشی ویندوز فون 8 با نام های 8X و 8S پرده برداری کرد. مدل اول یعنی 8X دارای صفحه نمایش 4.3 اینچی از نوع Super LCD II و با کیفیت 720p میباشد و در قلب آن چیپست 1.5 گیگاهرتزی دو هسته ای Snapdragon S4 وجود دارد. از دیگر امکانات این دستگاه میتوان به دوربین 8 مگاپیکسلی و Beats Audio اشاره کرد. اما مدل دیگر یعنی 8S دارای صفحه نمایش 4 اینچی ، دوربین 5 مگاپیکسلی و ورودی micro SD میباشد.

8X هم چنین از از محافظ صفحه Gorilla Glass استفاده میکند و بر روی آن 16 گیگابایت حافظه داخلی غیر قابل ارتقا وجود دارد. از امکانات اتصال آن نیز میتوان به وای فای سری a/b/g/n ، سرویس NFC و بلوتوث نسخه 2.1 را نام برد. هم چنین دیگر ویژگی های همیشگی مثل GPS و سنسور های معمولی بر روی آن قرار گرفته است. شایان ذکر است که نسخه مربوط به آمریکا شمالی این دستگاه از فناوری LTE نیز پشتیبانی میکند.

علاوه بر این برند Beats Audio بر روی 8X قرار دارد که البته در قبل نیز انتظار حضور آن میرفت. بر روی گوشی یک جفت آمپلی فایر قرار دارد که یکی برای جک 3.5 میلیمتر هدفون و دیگر برای بلندگو خود دستگاه میباشد. البته این تنها ویژگی رسانه ای دستگاه نیست زیرا دوربین 8 مگاپیکسلی آن از سنسور BSI استفاده میکند و از چیپ مخصوص شرکت HTC برای پردازش بهتر استفاده مینماید. کیفیت فیلمبرداری آن نیز به صورت 1080p Full HD میباشد.

به طور قابل توجهی باید بگوییم که دوربین تماس تصویری نیز میتواند با کیفیت 1080p HD فیلمبرداری کند و زاویه تصویر برداری آن نیز 88 درجه میباشد. بدین معنی که بیشتر افرادی که در اطراف شما قرار دارند قابل نمایش در تصویر هستند. سرویس Skype نیز از سوی مایکروسافت بر روی دستگاه قرار گرفته است. این گوشی در چهار رنگ مشکی ، قرمز ، زرد و آبی عرضه خواهد شد.

دیگر گوشی یعنی 8S دارای قیمت مناسب تر و صفحه نمایش کوچک تر میباشد و در رنگ های سفید/مشکی ، خاکستری/زرد ، قرمز/نارنچی و آبی/بنفش عرضه خواهد شد. بر روی آن پردازشگر 8 گیگاهرتزی با 812 مگابایت حافظه رم قرار دارد و از 4 گیگابایت حافظه داخلی به همراه ورودی micro SD بهره میگیرد. همانند دیگر مدل نسخه مربوط به آمریکای شمالی از فناوری LTE پشتیبانی مینماید و امکانات اتصال آن مشابه با 8X میباشد.

دوربین دستگاه دارای سنسور 5 مگاپیکسلی است که میتواند به صورت 720p HD فیلمبرداری کند. متاسفانه بر روی این دستگاه دوربین تماس تصویری قرار ندارد ولی به جای آن برند Beats Audio بر روی آن حک شده است. هم چنین این دستگاه آمپلی فایر های 8X را ندارد اما اکولایزر مخصوص به هدفون را دارا میباشد. تاریخ عرضه این محصولات نیز ماه نوامبر است.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. Salam.gushie man 8xe.vaghty ax migiram nemidunam az koja bayad send konam,vaghti narm afzari ro kac ba blututh baram mifreste nemidunam koja mire ke nasbeshkonam,va nemidunam file manager am kojast,az saite windows phone ham chizi dastgiram nashod lotfan komakam konid

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *