ویژگی های جدید فروشگاه App Store در ios 6

ویژگی های جدید فروشگاه App Store در ios 6
  • 1391/6/30
  • پرهام مارزلو
  • 2

App Store نام فروشگاهی برای برنامه ها و بازی های سیستم عامل ios می باشد که روزانه برنامه های جدیدی را طراحی و در دسترس کابران قرار می دهد. کلاینت رسمی این برنامه در ios ، محبوب ترین و پراستفاده ترین برنامه این سیستم عامل به حساب می آید.

همانطور که می دانید ، نسخه جدید سیستم عامل آی او اس (ios 6) به تازگی معرفی شده است و شرکت اپل امکانات جدیدی را به آن اضافه نموده است. اما برنامه App Store در ios 6 چه تغییراتی را شامل شده است؟ در این بخش می خواهیم به معرفی امکانات جدید این برنامه در ios 6 بپردازیم.

برنامه های پیشنهادی اپل (Apple Recomandations)

پس از هربار باز کردن برنامه App Store در ios 6 ، لیستی از برنامه های پیشنهادی شرکت اپل را مشاهده خواهید کرد. شرکت اپل در این بخش ، محبوب ترین و پرکاربردترین برنامه ها و بازی های فروشگاه را به شما معرفی میکند و به شما پیشنهاد می کنیم که حتما برنامه های این لیست را با دقت بررسی نمایید.

پس از یک باز کار کردن با نسخه جدید برنامه App Store ، متوجه این موضوع می شوید که رابط کاربری این برنامه در این نسخه تغییرات فراوانی را شامل شده است. در بخش بالای رابط کاربری برنامه در آیپد  ، یک اسلایدر از جدیدترین و محبوب ترین برنامه ها مشاهده می شود که بنرهای بزرگی از آن ها را می توانید ببینید. و در بخش میانی نیز برنامه های بیشتری با آیکون های کوچک تر قرار گرفته اند و در پایین آن ها اطلاعاتی از قبیل نام برنامه ، نوع (سرگرمی ، بازی ، کاربردی و…) و قیمت آن ها مشاهده می شود.

تصویری از رابط کاربری برنامه در آیپد:

رابط کاربری این برنامه در آیفون نیز دستخوش تغییراتی شده است. در بالای صفحه بنری از محبوب ترین برنامه هر هفته قرار گرفته است و در بخش میانی نیز برنامه های بیشتری با اندازه کوچک تر قرار دارند. با کلیک بر روی بخش Categories (موضوعات) نیز می توانید برنامه های فروشگاه را به تفکیک سبک و بخش مربوط به خودشان مشاهده کنید

تصویری از رابط کاربری برنامه در آیفون:

صفحه اطلاعات برنامه ها

در برنامه App Store با کلیک بر روی هر برنامه وارد صفحه اصلی آن شده و می توانید آن را نصب کنید و یا اطلاعات بیشتری در رابطه با آن بدست آورید. این بخش نیز در نسخه ios 6 دستخوش تغییراتی شده است. در ios 5 برای مشاهده اسکرین شات های هر برنامه ، امتیاز دادن ، ویدیو برنامه و… باید با بالا و پایین آمدن در صفحه آن ها را پیدا کنید. اما در نسخه ios 6 ، تمامی این امکانات از طریق دیگری برای کاربران محیا شده اند.(درصورتی که از آندروید استفاده کرده باشید ، متوجه شباهت های این بخش با ios 6 خواهید شد.)

بخش امتیاز دهی ، ذکر نظرات و برنامه های مرتبط نیز تغییرات فراوانی را شامل شده اند که بسیاری از آن ها به امکانات Play Store (آندروید) شباهت دارند.

به اشتراک گذاری با دوستان

منوی اشتراک گذاری App Store در ios 6 بسیار کاربردی تر شده است و قابلیت Tell A Friend از آن برداشته شده و بجای آن می توانید برنامه مورد نظر را از طریق فیس بوک ، توییتر ، ایمیل و پیام با دوستانتان به اشتراک بگذارید و یا لینک برنامه را به طور مستقیم در کلیپ برد کپی کنید.

به اشتراک گذاری در فیس بوک

اکانت فیس بوک شما نیز دخالت قابل توجهی در بخش معرفی برنامه دارد ؛ به طوری که می توانید  تعداد لایک ها و نظرات دوستان فیس بوکی خود را مشاهده کنید. همچنین خود شما نیز می توانید با اکانت فیس بوک خود برنامه را لایک کرده و نظر خود را به دوستان خود اطلاع دهید.  همچنین می توانید برنامه ها را به طور مستقیم در اکانت فیس بوک خود به اشتراک بگذارید.

لینک منبع: اینجا

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
    1. بله خیلی خوبه ، اگرچه خیلی از گوگل خیلی از گوگل پلی آندروید تقلید کرده…اما در مجموع خوبه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *