شایعاتی در مورد iPad 3 جدیدی که دارای پردازنده ی A6 یا همان پردازنده‌ی iPhone 5 است

شایعاتی در مورد iPad 3 جدیدی که دارای پردازنده ی A6 یا همان پردازنده‌ی iPhone 5 است
  • 1391/7/17
  • عليرضا شیری
  • 0

یکی دو هفته بیشتر به عرضه‌‌ی تبلت iPad mini باقی نمانده که خبر جدیدی در مورد نسخه‌ی جدید iPad 3 می‌شنویم. نمی‌توان به طور قطعی اعلام کرد که نسخه‌های 3.6 به بعد iPad 3 یا new iPad از پردازنده‌ای مشابه گوشی iPhone 5 استفاده می‌کنند، اما احتمال صحت شایعه بسیار زیاد است و به همین علت در گویا آی‌تی از ان صحبت می‌کنیم. در واقع می توان گفت که به احتمال قریب به یقین پردازنده ای که در نسخه های جدید iPad 3 به کار می رود همان A6 است و دیگر باید با A5X خداحافظی کنیم. با توجه به قدرت پردازشی بسیار خوب و مصرف کم A6، امیدواریم که این شایعه واقعی باشد.

منبع شایعه، گزارش استانداردی است که اپل برای نرم‌افزار نویسان منتشر می‌کند. در حال حاضر سه نسل iPad 3 در بازار موجود است که با کلمات iPad 3.1 الی 3.3 شناخته می‌شوند و هر یک به تناسب شرکتی که آن را عرضه کرده، دارای مشخصات خاص خود هستند.

موضوع تأمل برانگیز دیگر این است که در این گزارش به نسخه‌های 2.5 و 2.6 تبلت iPad هم اشاره شده است، در واقع به نظر می‌رسد که اپل قصد به روز کردن تمام تبلت‌هایش در همین چند ماهه را دارد. تصمیم به نظر درستی است چرا که iPad 2 با رزولوشن پایین‌تر و سخت‌افزاری ارزان‌تر در بازار فروخته می‌شود و مشتریانی که می‌خواهند هزینه‌ی کمتری کنند، هنوز هم طرفدار آن هستند.

یک حدس دیگر هم می‌توان زد، اینکه iPad 2.5 و 2.6 ربطی به iPad 2 نداشته و در حقیقت نامی است که به iPad mini اشاره می‌کند. در این صورت هم می‌توان گفت که با یک تبلت ارزان‌تر و کوچک‌تر (قطر نمایشگر 7.85 اینچ) روبرو می‌شویم. چند هفته پیش هم شایع شده بود که iPad mini مشابه iPad 2 و جایگزین آن است، تفاوت اصلی صفحه نمایش است که به جای 9.7 اینچ، تنها 7.85 اینچ قطر دارد.

17 اکتوبر که حدود 10 روز دیگر است همه چیز به طور قطع مشخص می‌شود پس منتظر باشید تا محصول جدید اپل را ببینیم.

منبع: slashgear

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *