7 اپ (معروف) اپل که نیاز به بهینه سازی iPhone 5 دارند

7 اپ (معروف) اپل که نیاز به بهینه سازی iPhone 5 دارند
  • 1391/7/22
  • مهيار سوري
  • 0

ما طبیعتا بی صبر و حوصله نیستیم اما وقتی منتظر می شویم تا آپدیت برنامه های دلخواهمان برای آیفون 5 با صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت بالا بیایند، اگر رزولوشن صفحه پائین بیاید و خط ها و گاهی اوقات، فضا های مشکی دور و اطراف برنامه باز شده ببینیم، مطمئنا اعصابمان خرد می شود.

اما خوشبختانه پس از آن همه مشکل پیش آمده برای اپل که یکی از آن ها همین مسئله است، تولیدکنندگان برنامه مثل نت فلیکس و اینستاگرام جهش هایی برای بهبود دادن این برنامه ها برداشته اند، پس دیری نخواهد پائید که اکثر برنامه ها را با کیفیت بالا و نمایش 4 اینجی خواهیم دید. فکر می کنید کدام یک از برنامه های پرطرفدار، بیشترین اعتراض ها را داشته اند؟ در ادامه مطلب همراهمان بمانید تا با هفت برنامه بزرگی که نیاز به بهینه سازی اپل دارند، آشنا شوید. مطئنا نیمی از آن ها را می شناسید!

 

یوتیوب

در کنار گوگل مپ iOS 6، یوتبوب اکنون برنامه ای به صورت رایگان و ترد پارتی منتشر کرده و در کنار این که از بزرگترین هاست، صفحه نمایش آیفون 5 کمترین پشتیبانی را از آن می کند. حال نه تنها اینکه خود برنامه با این حالت نشان داده می شود، حتی کلیپ های تصویری هم این مشکل را دارند و این اصلا برای گوشی ای که برای نمایش ویدئو های واید اسکرین طراحی شده چیز خوبی نیست.

اسکایپ

اسکایپ هم یکی از این برنامه هاست که در پشتِ پشتیبانی آیفون 5 مخفی شده؛ برنامه ای که کاربرد زیادی مخصوصا در قسمت چت ویدئویی دارد. ما همه مان علاقه زیادی داریم تا به صورت 4 اینچی خانواده و دوستانمان را ببینیم اما این حاشیه های مزاحم کار را خراب می کنند! اما با خوش شانسی بیشتر برنامه های ضروری در این پشتیبانی درصد شانس بیشتری دارند.

ESPN

اکثر کشور های جهان (البته به غیر از ایران) اخبار ورزشی باشگاه مورد علاقه خود را به صورت لحظه ای از این پایگاه اطلاعاتی دیده، شنیده یا می خوانند. اما برنامه ویدئویی این اپ هنوز بهینه سازی نشده. چند وقت پیش کوین گارنت (Kevin Garnet) (یک بسکتبالیست حرفه ای آمریکایی) گفت: هیچ چیز غیر ممکن نیست. اما الان باید بگوییم کوین عزیز با عرض شرمندگی نمایش تمام صفحه آیفون فایو غیر ممکن است! لطفا حرفت را پس بگیر!

این خیلی غیر اصولی است که تمامی برنامه های فرست پارتی اپل، آپدیت صفحه نمایش روشن تر و بزرگتر خود را در همان روز اول دریافت کرده باشند به جز اپل استور. حتی تمامی مردمی که آیفون را از همین اپ پیش خرید کرده بودند، هم صفحه نمایش کامل داشتند! البته شاید برای خیلی از ما ایرانی ها مهم نباشد که چه کوچک و چه بزرگ، مهم مارک اپل است! اما به هر صورت اپل باید این مشکل را هر چه سریعتر رفع کند.

Angry Birds

بله این بازی را هم که همه می شناسیم! برنامه ای که به عنوان بزرگترین اپ سال آیفون شناخته شد. اما اکنون برای آیفون 5 آماده نیست. نه تنها انگری بردز بلکه بقایای برنامه های روویو هم همینطورند؛ آمیزینگ آلکس، بد پیگیز (خوک ها) (که بلافاصله پس از پرده برداری آیفون، منتشر شد) و … . که امیدواریم به زودی منتشر شود.

شبکه های اشتراک گزاری

چه فیسبوک و چه توییتر، خوشبختانه از همان اول پرده برداری، معرفی شدند، اما لینکدین این بار با وجود این که پس از معرفی iOS  6 آپدیتش را منتشر کرد، اما برنامه ی قابلی برای آیفون 5 نبود.

 Spotify

ما به این جور برنامه ها تا دلتان بخواهد علاقه مندیم. برنامه هایی مثل این، اجازه دسترسی به میلیون ها موزیک را به ما می دهدند و این  ارضا کننده است. مخصوصا اگر با اتصالات LTE هم باشد که بسیار عالی می شود! اما به هر صورت ما می خواهیم آلبوم های جالب را، همانگونه جالب و با صفحه بزرگتر تماشا کنیم؛ چیزی که اپل حق استفاده از آن را از ما گرفته. البته اسپاتیفای باید تلاش زیادی را برای در دست گرفتن رتبه اول از آیپد انجام دهد. باید کمی تا رسیدن آپدیت iOS 6 ای اش صبر کرد.

 این ها و خیلی های دیگر، نشان دهنده نارضایتی مردم از آیفون 5 اند. چرا که ما در اصل از همه 4 اینچ صفحه استفاده نمی کنیم. پس از همینجا به صورت فارسی از اپل درخواست می کنیم تا این ویژگی را به ما ببخشد. کسان دیگری هم که از این مشکل یا مشکل های دیگر اپل ناراحتند و اعتراض دارند، می توانند در نظرات با کل جهان (حداقل پارسی زبانان) درد و دل کنند.

روز خوش

 منبع: Maclife

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *