چگونه تبلیغات را در اینترنت اکسپلورر 9 و 10 مسدود کنیم ؟

چگونه تبلیغات را در اینترنت اکسپلورر 9 و 10 مسدود کنیم ؟
  • 1391/8/11
  • علیرضا
  • 2

به نظر شما چرا اکثر وبسایت ها به کاربران اینترنتی خدمات آنلاین ارائه می هند ؟ در هر صورت این وبسایت ها هم هزینه هایی دارند . مثل هزینه طراحی خود سایت توسط طراحان و برنامه نویسان وب ، هزینه سرورها و یا هزینه نگهداری سایت توسط پشتیبانی فنی و بسیار موارد دیگر .

زیاد نمی خواهیم پاسخ به این سوال را طولانی کنیم اما به چند دلیل زیر اکثر وبسایت ها به کاربران خود خدمات آنلاین ارائه می کنند :

* فروش اطلاعات کاربران به شرکت های تجاری : از این راه وبسایت ها به سود کلانی می رسند . چون شرکت های تجاری برای اینکه محصولات خود را مطابق نیاز کاربران طراحی کرده و توسعه دهند به اینگونه اطلاعات نیاز مبرمی دارند . این روش معمولا توسط وبسایت ها و شرکت های بزرگ عملیاتی می شوند .

* تبلیغات : شاید مورد اول را همه شرکت ها نتوانند انجام دهند اما تبلیغات را هر سایتی که تعداد محدودی کاربر نیز داشته باشند می تواند به منظور درآمد زایی انجام دهد . حتی همین سایت خودمان یعنی گویا آی تی نیز به منظور کسب درآمد تبلیغاتی را در قسمت هایی از سایت نمایش می دهد .

اما گاهی اوقات این تبلیغات واقعا روی اعصاب کاربران رژه می روند . مثلا گاهی اوقات که می خواهید یک نرم افزار تبدیل کننده فایل های ویدئویی را دانلود کنید ، با همچین صحنه ای مواجه خواهید شد .

اگر کمی حرفه ای تر باشید متوجه خواهید شد که این ها در واقع لینک دانلود برنامه ی مورد نظر شما نیستند . بلکه تبلیغاتی هستند که شما با کلیک بر روی آنها به صاحب وبسایت در پول در آوردن بیشتر کمک می کنید .

اما برای خلاصی از شر این تبلیغات چکار کنیم ؟

پاسخ دادن به این سوال بستگی به مرورگری دارد که از آن استفاده می کنید . مثلا در مرورگرهای فایرفاکس و کروم می توانید از افزونه Adblock plus استفاده کنید . اما اگر از مرورگر اینترنت اکسپلورر 9 یا 10 استفاده می کنید ، کارتان بدون نصب حتی یک افزونه هم راه می افتد . چون نسخه های 9 و 10 اینترنت اکسپلورر دارای آپشن های داخلی به منظور مسدود کردن تبلیغات می باشند . برای آشنایی با روش انجام کار با گویا آی تی همراه باشید …….

نکته : برای مشاهده برخی تصاویر در اندازه بزرگ تر روی آنها کلیک کنید .

روی آیکون ” چرخ دنده ” که در قسمت بالا و سمت راست پنجره اینترنت اکسپلورر قرار دارد کلیک کرده و به منوی Safety و سپس Tracking protection بروید .

در پنجره جدید به به قسمت Tracking protection بروید . حالا روی لینک Get a tracking protection list online کلیک کنید .

اکنون صفحه وبی باز خواهد شد که تعدادی لیست ضد تبلیغات در آنجا وجود دارند . می توانید هر کدام از لیست ها را با کلیک بر روی دکمه Add به اینترنت اکسپلورر اضافه کنید . بهترین لیست برای شروع که طرفداران زیادی هم دارد و از اطلاعات افزونه محبوب Adblock plus به منظور مسدود کردن تبلیغات استفاده می کند ، Easy List Standard نام دارد . با کلیک روی دکمه Add مقابل نام این لیست ، آن را به مرورگر خود اضافه کنید . نیازی به سرعت اینترنت بالا هم نخواهید داشت و با کم سرعت ترین اتصالات اینترنتی هم می توانید به راحتی این لیست ها را به اینترنت اکسپلورر اضافه کنید .

حالا اکثر وبسایت ها را خالی از تبلیغات مزاحم خواهید دید . البته باز هم باید اشاره کنیم که ممکن است همه تبلیغات از بین نروند . در واقع باید آن تبلیغ تحت پوشش لیست یا لیست های نصب شده توسط شما باشد . حالا تصویر زیر را با تصویر اول مقایسه کنید .

با الهام از وبسایت Ghacks.net

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. ببخشید من یه سوال درباره ی گوشی داشتم من هروقت وارد اینترنت میشم (با گوشی)بغیر ازpage گوگل یک پیج دیگه هم بصورت خودکار باز میشه که اسمش www.coo123.net است و هرکاری میکنم نمیره لطفا کمکم کنید خیلی ضروریه

    1. بنام خدا
      برای رفع مشکل Coo123.net – هر مرورگری که دارید از قسمت App Manager روی مرورگر مربوطه کلیک کنید ، سپس این مراحل رو طی کنید :

      بعد از انتخاب مرورگر مورد نظر از قسمت Setting > App Manager :

      1- زدن دکمه Clear Cash

      2- سپس دکمه Clear Data ( اگه دکمه Clear Data رو ندیدن ، دکمه Manage App رو زده و همه تیک ها رو فعال کنید و Clear رو بزنید)

      3- درنهایت دکمه Force Stop رو بزنید.

      اکنون میتوانید مرورگر را باز کنید ، دیگه این صفحه مزاحم دیده نمیشه.
      بهتره این مراحل رو روی همه مرورگرها اعمال کنید.
      امیدوارم به دردتون بخوره.
      البته من تو بعضی از سایت دیدم برای بعضی کاربرا مشکلشون با پاک کردن نرم افزار بلوتوثی Shareit حل میشد ، ولی نه برای همه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *