از ویندوز فون 8 چه خبر؟ (بررسی ویژگی ها و قابلیت های جدید)

از ویندوز فون 8 چه خبر؟ (بررسی ویژگی ها و قابلیت های جدید)
  • 1391/8/11
  • مهيار سوري
  • 0

خیلی وقت بود که به دنبال آمدن ویندوز 8 (علی الخصوص نسخه موبایلی اش) بودیم و شاید خیلی از نسخه های بتا و آزمایشی هایش را خریداری و نصب کرده باشیم. مایکروسافت از ماه ژوئن تا همین چند روز پیش که بالاخره آن را عرضه کرد، ثانیه به ثانیه به دنبال تبلیغ و جذب کاربر بیشتر بود تا بالاخره اینکه با کمال خوشبختی این صبر هم به پایان رسید.
علاوه بر نسخه پیسی اش، بیشتر همه به دنبال ویندوز تبلی اش و ویژگی های از پیش تعریف شده اش بودند که در همین هفته ای که می آید، کسانی که در US زندگی می کنند، می توانند تبلت های ویندوز 8 ای را به راحتی در دست بگیرند.
تا ماه ژوئن، شاید خیلی از ما ها فکر می کردیم که این ویندوز نباید با دیگر اعضای خانواده این شرکت تفاوتی داشته باشد تا این که پس از عرضه، خلاف آن برای ما اثبات شد و در ادامه مطلب به برخی ویژگی های فراموش نشدنی فونش خواهیم پرداخت و اشتیاقتان را برای استفاده از این سیستم عامل خوشمزه در تبلت تان بیشتر خواهیم کرد! با ما همراه باشید


اپ های زنده در پس زمینه

این یکی از بخش هایی است که مایکروسافت توجه زیادی را به آن معطوف کرده. از این قسمتش بیشتر از همه لذت بردم چرا که دیگر از آن صفحه خسته کننده مانگو خبری نیست و چیزی بیش از آخرین پیام ها، زمان و تاریخ در اختیار دارید.
از همه زجر آور تر اینکه تا زمانی که گوشیتان را آنلوک نمی کردید، اطلاعیه های صفحه، اسلاید های قابل تنظیم، اطلاعات سودمند و … هیچ کدام قابل دسترس نبودند؛ اما اینبار مایکروسافت به طور کاملا هوشمندانه، با بهبود تایل های (خانه های موجود) صفحه، جذابیت کار را دو چندان کرده است.  ضمن اینکه به همه برنامه های صفحه بدون باز کردن قفل، دسترسی کامل داشته و فیسبوک هم در این نسخه به طرز اعجاب آوری ترکیب کلی شده است.
فقط همینجا تمام نمی شود؛ چیز های دیگر مثل آیپد هم اینجا هست، می توانید به راحتی یک اسلاید شو بر پیش زمینه تان تنظیم کنید تا در زمان هایی که گوشی تان در حالت داک قرار می گیرد، آن را تماشا کنید و این برای افرادی است که دوست دارند گوشی شان را خلاقانه برای خودشان تنظیم کنند. قابلیت های دیگری نیز نظیر دیدن آخرین امتیاز ها، آپدیت های جدید و وضع آب و هوایی برای کار آسان تر وجود دارد.

قسمت کودکان
اگر شما هم مثل خیلی های دیگر، کودکی دارید که صبح تا شب با گجت های مختلف سر و کله می زند، این قسمت را حتما بخوانید؛ چرا که بهترین پلتفرم را در حال حاضر در اختیار خواهید داشت. با این ویندوز می توانید یک حساب کاربری دیگر در گوشیتان بسازید تا خودتان بر همه فعالیت های وی اشراف کامل داشته باشید. چرا که این شما هستید می گوئید چه بازی ها و برنامه هایی را استفاده کند یا نه! (نهایت ستمگریست ولی …)
با این تنظیم دیگر باید خیالتان راحت باشد از این که کودکان تان نه می توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند، نه پیام ها! و اگر هم قصد دسترسی به این نقاط را داشته باشند، رمز شما را درخواست می کند که عموما فرزندتان بلد نیست!

برای دسترسی به این بخش، تمام کاری که باید انجام دهید، چرخاندن به سمت چپ و سپس بالاست، و جالب است بدانید لاک اسکرین کودکان هیچ تفاوتی با صفحه شما ندارد و فقط با کمی محدود است و برنامه ها و مدیا های کمتری دارد.

اتاق های پیپل هاب (People Hub)

با دیدن این نسخه جدید، کاربران ویندوز فون 7 بی شک می پرسند که چرا چنین قابلیت هایی مثل اتاق های جداگانه هیچ گاه در مانگو یا ورژن های قدیمی تر نبودند. با ویندوز 8 شما امکان دارید تا برای هر شخص در قسمت مخاطبینتان یک اتاق اختصاصی، اختصاص داده و تنظیمات دلخواه مثل قرار دادن تصویرش را انجام دهید. و قابلیت بسیار جالبش هم اینست که کسانی هم که در ویندوز فون نیستند می توانند به حالت بخش، بخش و دسترسی کم به گفتگو های گروهی بپیوندند.

Data Sense

این برنامه امکانات بیشتری برای دریافت و مدیریت اطلاعات از مقدار حجم و استفاده از اینترنت داشته و به راحتی آن ها را در اختیارتان قرار می دهد. با دیتا سنس، شما می توانید تا 45 درصد پلن خود را حفظ کنید و این قابلیت تنها با بهینه سازی و فشرده سازی مرور هایتان از طریق این برنامه، ممکن است. با این برنامه می توانید هر گاه داشتید به انتهای پلنتان نزدیک می شدید با خبر شوید، اما بدی اش اینست که تنها برای کاربران وریزون عرضه می شود.

Lenses

دستگاه های ویندوز فون 8، نوکیا لومیا 920 (به طور مخصوص) و … با این گونه دوربین های هنری همراه می شوند. اما هر سخت افزار خوب، یک نرم افزار خوب هم می خواهد (!) تا بتوان از همه پتانسیل کاری اش کمک گرفت.
این اپ جدید پیشفرض در ویندوز فون، از فیلم برداری 1080 p و یک قابلیت جدید که lenses نام دارد پشتیبانی می کند؛ نژادی از برنامه های درون ساختی ترد پارتی است که با اضافه شدن چند قابلیت و کاربرد که به دوربین استوک اش می دهد. از جمله توانایی هایش می توان به فیلم برداری 360 درجه پانارومایش نیز اشاره کرد.

پیسی بی پیسی با کلاینت خود ویندوز!

با این تکنولوژی جدید، دیگر نیازی به پیسی ها برای انجام کارهایتان روز مره تان نیست. می توانید کارهایتان نظیر جا به جایی اطلاعات را به راحتی از طریق آیتونز، سرور های کلاد، اسکایپ، یا با این نسخه جدید از کلاینت ویندوز 8 به راحتی انجام دهید. در کل برنامه خوبی برای جا به جایی اطلاعات به شما می رود.

برنامه های مشهور در دست انتشار

همان طور که می دانید، فروشگاه ویندوز فون تا همین الان که این پست را می نویسم بیش از 120.000 برنامه دارد. مشکل عمده کاربران ویندوز فون، نداشتن برنامه ها و بازی هاییست که گوشی های اندروید و … دارند. اما اکنون بالاخره پس از مدت ها مایکروسافت چاره ای اندیشیده و به این فکر است تا برنامه ها را بسازد.
از جمله برنامه هایی که در دست انجام هستند می توان به : Pandora ،Words with Friends ،Draw Something ،PayPal ،Jetpack Joyride ،Asphalt 7 ،N.O.V.A ،Chase و چندی دیگر اشاره کرد.
و این در حالیست که این نام ها در تقویم رویداد های این شرکت قرار گرفته اند و برنامه های بیشتری در دست اقدام و کار هستند.
در آخر، طبق آنچه که از قبل اعلام شده بود، چند بهبود از جمله کنترل صدایی و کیبورد، اعمال شده که در صورت بروز دیگر مشکل ها، مایکروسافت آن ها را رفع خواهد نمود.

پیش بینی می شود اولین موج دستگاه های WP8 (ویندوز فون 8 ای) توسط نوکیا، سامسونگ و اچ تی سی این هفته به بازار گجت روز عرضه شوند.
نظر شما چیست؟ به نظرتان این آپدیت از ویندوز 7 و قبلی تر ها بهتر است یا هنوز هم همان ها را می پسندید؟ با ما همراه باشید

 منبع: Addictive Tips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *