10بازی، 10 آینده از زندگی انسان

10بازی، 10 آینده از زندگی انسان
  • 1391/9/14
  • مهيار سوري
  • 0

این روزها همه فیلم‌های روز قیامتی نشان می‌دهند که پایان دنیا نزدیک است.  پیشگویی در مورد پایان جهان و جنگ‌های هسته‌ای، برخورد ستاره دنباله دار و صدها رویداد دیگر مانند آن از داستان‌ها و فیلم‌هایی است که وارد بازی‌های ویديویی می‌شوند.

در واقع، برخی از داستان‌ها که در بازی‌های ویدئویی است در حقیقت ممکن است بدتر باشد؛ ما امروز شما را با ۱۰ داستان ویدیویی جالب آشنا می‌کنیم که برخی از آن‌ها در محیط گرافیکی سرد به نمایش گذاشته شده اند.

چه چیزی در انتظار مردم خواهد بود؟ جنگ هسته‌ای؟ حمله بیگانگان؟ و یا مرگ توسط ارازل و اوباش؟ همه این‌ها در بازی‌های ویدئویی به تصویر کشیده شده است که می‌توانید قبل از وقوع آن‌ها را ببینید.

۱- Call of Duty: Modern Warfare (جنگ های مدرن)

اگر جنگ‌های مدرن در آینده چیزی برای گفتن داشته باشند پس صلح موجود در دنیای امروز شاید یک توهم است. بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، Zakhaev از روسیه با استفاده از ثروت خود یک حزب را با سربازان شورشی از ارتش شوروی به نام Ultranationalist تشکیل دادند و خواهان اتحاد جماهیر شوروی هم هستند.

در همین حال، رئیس جمهور یک کشور خاورمیانه ای اعدام یک رهبر جدایی طلب به نام خالد اسد را در تلویزیون به نمایش گذاشت و باعث برانگیخته شدن جنگ بین ایالات متحده، شرق میانه و روسیه شد. انواع سلاح‌ها برای کشتن دشمن و آزادسازی از زندان در میدان جنگ بهینه سازی شده است.

Zakhaev قبل از اینکه بتواند از کلاهک هسته‌ای برای نابود کردن زندگی 41 میلیون نفر استفاده کند کشته شد، اما این پایان داستان نیست. یکی از معاونان او به نام ماکاروف، تصمیم به انتقام می‌گیرد و به مدت ۵ سال اعمال تروریستی را انجام می‌دهد که در نهایت باعث شروع جنگ جهانی سوم می‌شود.

بین این سلسله جنگ‌ها از همه نوع سلاح‌ استفاده می‌شود و حتی عوامل طبیعی هم وجود دارند.  این بازی شامل صحنه‌هایی هم هست که در آن افراد بی‌گناه از بین می روند.

2. Command and Conquer: مجموعه هشدارهای قرمز

مجموعه هشدارهای قرمز در یک جهان موازی همراه با یک سری اتفاقات که باعث می‌شود انسان از جنگ لذت ببرد.

و همچنین داستان ماشین زمان آلبرت اینشتین که از  گذشته و تا به حال چت با آدولف هیتلر را آغاز کرده است.

و البته به نوعی در مانع تبدیل شدن هیتلر به دیکتاتور و ساخت و رشد اتحاد قدرتمند جماهیر شوروی بدون تهدید آلمان نقش دارد.

در اتحاد جماهیر شوروی توسط نیروهای زیادی از جمله بالون بدنام کیروف شروع به راه اندازی حملات متعدد کردند و بعد به تصرف خود در کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا پرداختند و ایالات متحده با استفاده از تکنولوژی انتقال و دستگاه کنترل آب و هوا  و کنترل قدرت از سرزمین اصلی خود اروپا محافظت می کنند.

رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی رومانف پس از آن تصمیم می‌گیرد که یک روانی به نام یوری، که می تواند ذهن انسان را کنترل کند، مسئول از بین بردن تاسیسات سلاح هسته‌ای در ایالات متحده کند و پس از آن به اتحاد جماهیر شوروی خیانت کرده و سرکش می شود و سپس تلاش می کند که بر کل جهان تسلط پیدا کند.

و با این کار، ما در هشدار قرمز، جهان را به دو قسمت تقسیم می‌کنیم به نام متفقین و شوروی، و با جنگ با یکدیگر و  با بازی فن آوری، به سلطه بر جهان می رسند.

همچنین در سال های بعد، یک کشور به نام امپراتوری خورشید (ژاپن) تهدید به تسلط بر جهان با مکانیسم gundam می‌کند. جنگ هرگز در این جهان به پایان نخواهد رسید.

۳- Fallout 3


شما فکر می‌کنید وقتی نفت و مشتقات نفتی به پایان برسد چه اتفاقی می افتد؟ ما می‌خواهیم به جنگ برویم و این فرض بازی Fallout 3 است جنگ بر سر منابع است، در سال 2277، زمانی که جنگ هسته‌ای بسیاری از منابع زمین را از بین برده است و هیچ چیز جز زمین بایر باقی نمانده است.

سر دسته بازی در داخل سوله 101، یک ساختار زیرزمینی طراحی شده برای محافظت از انسان های باقی مانده از جنگ هسته ای متولد شد. او یک زندگی مسالمت آمیز در داخل سوله را به وجود آورد تا اینکه در نهایت شاهد حقیقت غم انگیز در مورد اجداد خود و از دست منابع زمین شد.
نکته منحصر به فرد در مورد این بازی یکپارچه سازی و اولین انتخاب آمریکا در شبیه سازی پست هسته ای است.

۴- Crysis

ما همیشه مشتاق هستیم که در مریخ و سیارات دوردست به دنبال بیگانگان بگردیم و این از میلیونها سال قبل بوده است که البته هم دوستانه نیست.

داستان در سال 2020 شروع می شود وقتی که یک تیم از باستان شناسان آمریکایی چیزی را کشف کردند که با آن می توانید جهان را تغییر دهید. تیم consisings به نیروهای Nanosuits دستور داد که باستان شناسان آنجا را تخلیه و در اختیار امنیت اطلاعات بگذارند. زمانی که سربازان در این جزیره گام گذاشتند یک گروه  توسط یک نهاد ناشناخته با منشاء بیگانه به نام Ceph در کمینشان بود.

Ceph خفته به مدت حداقل 2 میلیون سال قبل از خلق ارتش کره یکی از پایگاه های خود را فعال کرد و از آنجا که این نوع از بیگانگان مسلح با تکنولوژی بسیار پیشرفته تر از انسان اند، وقتی ارتش به راه افتاد در بسیاری از نقاط، مکان های زیادی را نابود کردند.

۵- Armored Core 4

مثل بازی Fallout 3، روایت جهانیست که در آن منابع زندگی مانند غذا و انرژی با توجه به رشد جمعیت رو به کاهش است. جنگ برای منابع آغاز می شود و اما این بار، جنگ بین انسان و  آدم آهنی غول پیکر است.

شهروندان از ترس زندگی در محیط های خصمانه، امنیت خود را با شرکت های بزرگ امن می کنند و به آن ها مبلغی می دهند و در عوض مواد غذایی دریافت می‌کنند و همچنین شهروندان با استفاده از فن آوری ها و مکانیسم پیشرفته‌ای به نام هسته زرهی به جنگ با کشورهای دیگر مبادرت می ورزند.

اما جنگ تنها باعث بدتر شدن اوضاع بیشتر زمین شده است.با توجه به زباله های خطرناک از جنگ LYNX، شرکت های باقی مانده از نظم نوین صلح Economica تشکیل یک گروه جدید به نام “لیگ”را دادند. این گروه زیستگاهی در هوا به نام “گهواره” ساختند تا افراد با رها کردن جنگ و برای تغذیه از منابع گیاهان از این گهواره استفاده کنند.

و اینکه این مکانیسم چگونه به دست آمده، موضوع اصلی جهان آینده است. ظاهراً حتی با کمک فن‌آوری های پیشرفته هم انسان نمی‌تواند از از بین رفتن خود جلوگیری کنند و یک بار دیگر خود انسان در آستانه انقراض است.

۶- Doom 3

آیا شما شیاطین را باور دارید؟ در حال حاضر ما مطمئن هستیم که می‌توانیم آن‌ها را ببینیم، رستاخیز 3 است، در سال 2145 یک مرکز تحقیقات علمی برای توسعه فن آوری ها مانند انتقال، تحقیقات بیولوژیکی و طراحی سلاح پیشرفته ایجاد شده است.

داستان در مورد آنچه که ما در کتاب مقدس به آن جهنم می‌گوییم است، یک تهاجم شیطانی در مریخ به صورتی که به طور فیزیکی به انسان‌ها حمله ور می شوند.

این مریخ است که میلیون‌ها نفر را تهدید به مصرف گوشتشان توسط شیاطین می کند و یکی از راه های آن سفر به زمین و نابودی آن ها (ما) است. و هم انسان و هم سرنوشت زمین در معرض خطر است.

۷- Mass Effect

در حال حاضر مریخ مریخ نوردهای کنجکاو ما در حال انجام بهترین پوشش (تصویر برداری) از نقاط طبیعی در سیاره مریخ هستند، البته امید کمی برای پیدا کردن مدارک و شواهد از زندگی در آن وجود دارد. در جدول زمانی ممکن است فن آوری‌های پیشرفته بر روی مریخ ساخته شده توسط نژاد منقرض شده به نام Protheans پیدا کنید.

نژاد بشر بعد از کشف انواع دیگری از بیگانگان در فضا، بعضی از آن‌ها هم دوستانه هستند، اگر در جنگ بر روی زمین به اندازه کافی نیست، در مریخ، شما به جنگ با بیگانگان بروید.

اساسا در این جنگ انسان‌ها با زن انسان نما با پوست به رنگ آبی، دوزیستان Salarian، رپتور مانند Turians، Krogan خزنده، چهار چشم Batarians و غیره درگیر هستند و فراموش نکنید، بزرگترین دشمن آن ها بر روی زمین، ماشین‌های دروگر است.

دروگر یک ماشین مسابقه فوق پیشرفته مصنوعی starships است که در فضای بی ستاره بین کهکشان ها وجود دارد. آنها در حالت خفته بودند، اما در حال حاضر آنها را باز گشتند و قصدشان هم پاکسازی کل نژاد انسانی است. انسان‌ها در مواجهه با دروگر آماده هستند و به دنبال نجات بشریت هستند.

۸- StarCraft

به نظر شما بیوتکنولوژی چیست؟ یا تراشه ایمپلنت و یا شبیه سازی چیست؟ و یا در مورد وسیله ای برای ایجاد supercriminals در آینده؟

قرن ۲۱ است حدود یک دهه بعد از اینکه بیشتر ساکنان انسانی زمین را کاملا اشباع کرده اند.
در این مجموعه ایالات متحده قدرت لیگ را برای پاک کردن نژاد بشر با زندانی کردن مجرمان مانند هکرها، تکنولوژی دزدان دریایی و …، کشتار بیش از 400 میلیون نفر را در این فرآیند به کار گرفته است.

به جای زندان ها بر روی زمین، دولت یک ایده بهتر قرار داده و آنها  یک آزمایش را بر روی 40،000 مجرم قرار داد است که آنها را به یک سیاره شناخته شده به عنوان Gantris VI بفرستد. این آزمایش نشانگر تولد Terran است. این ماموریت شکست وحشتناکی خورد و در نتیجه سفینه حامل مجرمان به زمین در نزدیک ترین سیاره در بخش Koprulu فرود آمد.

جنایتکاران پس از آن زندگی خود را در سیاره جدید شروع کردند بدون دانستن اینکه در آینده، چه خواهد شد و آن‌ها توسط گونه های بیگانه به نام Zerg شکار می شدند، و حتی چهره آن‌ها  تبدیل به زامبی می شد، زندگی خود را آزاد کردند.

با این حال، این دو گونه‌های بیگانه تهدید نهایی برای بشریت نیستند، اما یک گونه ناشناخته اند که در تلاش برای از بین بردن جهان هستند.

۹- Lost Planet

زمین نمی تواند پناهگاه همیشگی برای انسان باشد، و این داستان ستون فقرات داستان سیاره از دست رفته شد. بازی آغاز می شود، میراث بشر در یک سال تقویم سفارشی TC-80، زمانی که تکنولوژی انسان کامل و به اندازه کافی برای آغاز کردن سفر کهکشانی اش است.

انسان در این بُعد نیاز به یک خانه جدید دارد، سیاره های قابل سکونت را جستجو می‌کند و  یک شرکت به نام NEVEC برای ایجاد یک جایگاه قابل سکونت در سیاره EDN III تلاشش را شروع می کند.

هر سیاره می تواند خانه بعدی ما باشد و هدف دیگر تمدن های بیگانه و همچنین پس از ورود انسان ها، NEVEC گونه های بیگانه را کشف کردند، Akrid، تحت سلطه این سیاره است. هر دو Arkid و انسان نیاز به انرژی حرارتی، T-ENG دارند و برای بدست آوردنش می جنگند.

تلاش برای بدست آوردن منابع، جرقه یک جنگ داخلی را می‌زند و فقط قویترین باقی می‌ماند و ادعا می‌کند سیاره جدید به عنوان خانه بعدی آن است.

۱۰- Dead Space

نمی‌دانم باور می‌کنید یا نه ولی در بسیاری از بار‌های ویدئویی داستان آخر الزمان دیده می‌شود و بازی کودکان صرف فضای مرده می‌شود و سبک و موضوع آن‌ها تهاجم بیگانگان است و ابداع ژانر وحشت حتی زمانی که هیچ غول وحشتناکی وجود ندارد، خیلی منزجر کننده است.

در سال 2414، کشتی فضایی USG Ishimura، سیگنال عجیبی را در حین استخراج شرکت در یک عملیات معدنکاری دریافت کرد. به محض ورود این سیگنال، CEC کشف کرد که بسیاری از خدمه کشتی کشته شدند.

سر دسته شان، ایساک کلارک پس از آن دستور داد  کشتی تعمیر شودتا رمز و راز قتل خدمه کشف شود. آنها دریافتند که خدمه Ishimura یک یادگاری از دین Unitology به نام نشانگر قرمز را دریافت کردند، و بازیابی نشانگر هم دستور داده شد.

ورود سیگنال به کشتی Ishimura، باعث هیستری جمعی و توهم و خشونت در خدمه کشتی می شد که این‌ منجر به کشتار جمعی می‌شود. تحقیقات بیشتر نشان داد که یک ویروس بیگانه بر روی نشانگر رمزگذاری شده بود، که اجساد را آلوده و آن‌ها تبدیل به یک زامبی بیگانه می‌کرد که می‌تواند باعث جهش و تحریک و تشجیع کردن اجساد و کشتار هر چیزی در مسیر خود و گسترش ویروس باشد.

داستان است درست مثل رزیدنت ایول است، مجموعه ای در فضا که ساکنان آن توسط ویروس بیگانه آلوده و تبدیل به زامبی‌های آدمخوار می‌شوند که بدون هیچ هدفی، به کشتن، بلعیدن و پارگی بدن انسان اقدام می کنند

الان نظر شما در مورد آینده بشریت چیست؟

آیا ناراحت نمی‌شوید که پیاده‌سازی این بازی‌ها و داستان‌ها باعث شود که این بازی‌ها واقعی بشوند؟

با این حال، ما باید آگاه باشیم و درس هایی از تمام این بازی ها بیاموزیم؛ اعمال آینده ما و نسل بعدی مان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، هر چقدر ما به آلودگی محیط زیست‌مان ادامه بدهیم باعث به پایان رسیدن سریعتر جهان می‌شویم و به انقراض آن کمک می کنیم.

بهتر است که داستان این بازی‌ها را با دیگران به اشتراک بگذاریم شاید دیگران هم از پیش‌بینی آینده بشریت توسط ما لذت ببرند.

منبع: Hongkiat

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *