چگونه در وب کم خوب و زیبا به نظر برسیم

چگونه در وب کم خوب و زیبا به نظر برسیم
  • 1391/9/16
  • مژگان فنائی
  • 0

در اینجا مسئله کوچکی که بسیاری از ما از آن وحشت داریم، دیدارها و نشست های وب کم می باشد. یک مورد در هنگام گفتگو با دوستان و خانواده با استفاده از اسکایپ و پاتوق های گوگل (Google Hangouts) است، اما مورد دیگر این است که به طور کلی تلاش می کنیم تا خوب به نظر برسیم و تصویری حرفه ای را برای یک نشست و دیدار وب کم حفظ نماییم. همان حس ترس و وحشت می تواند شامل حال هر فردی شود که می بایست ویدئویی را برای یک معرفی و عرضه یا برای نمایشی که میزبانش هستند ضبط کند. حتا چنانچه شما مطمئن و با اعتماد به نفس باشید، ممکن است به اندازه کافی در وب کم عالی به نظر نرسید، که این کاملا برداشت کلی را ویران می سازد.

پس، چگونه فردی برای وب کم ظاهر خوبی داشته باشد؟ اهمیتی ندارد که چقدر این هدف دست نیافتنی به نظر رسد، همواره چندین راهنمایی و پیشنهاد خوب برای آنکه هر فردی بتواند دنبال کند وجود دارد که حداقل ما را به بهترین چیزی که برای دوربین در جستجویش بودیم خواهد رساند.

1. استفاده از تجهیزات مناسب

استفاده از یک وب کم ارزان قیمت نتایجی پایین تر از حد متوسط برایتان باقی خواهد گذاشت، همان طور هم یک میکروفون ارزان قیمت، ارتباط بیسیم (وای – فای) و رایانه ای با ازدیاد بار و سنگین در بارگذاری. چنانچه در مورد خوب ظاهر شدن جدی و مصمم هستید، یک وب کم خارجی مناسب، یک میکروفون مجهز به USB بگیرید، و از یک اتصال اترنت (Ethernet) استفاده نمایید و مطمئن شوید که هر گونه برنامه غیر ضروری را بسته اید.

2. خود را آراسته سازید

بله، فکر خیلی خوب نیست که در لباس خواب خود بمانید. همچنین، به یاد داشته باشید که این افراد در طول مدت تماس/ ویدئو به طور مستقیم به شما زل خواهند زد، پس در آخرین لحظات یک بررسی سریع از وضعیت مو هایتان داشته باشید، موهای پریشان صورت تان را بررسی نمایید و مطمئن شوید که چیزی در خارج از وضعیت و مکان خود نباشد که موجب جلب توجه افراد خواهد شد. از آنجا که شما احتمالا قصد دارید تا نمای بسته و نزدیک با کیفیتی داشته باشید، حداقل استفاده از کمی آرایش را مدنظر قرار دهید از آنجا که هر گونه عیب و نقصی در دوربین نشان داده خواهد شد. آرایش و گریم استاندارد عکاسی اغراق آمیز نیست چنانچه در تلاش برای عالی ظاهر شدن هستید.

3. پس زمینه تان را بررسی نمایید

یک دیوار سفید ساده بسیار خسته کننده است، اما انبوهی از خرت و پرت، هم گیج کننده و هم ناخوشایند است. ببینید که برای ایجاد یک پس زمینه زیبا بدون درهم ریختگی و کمترین مزاحمت و حواس پرتی بصری چه می توانید بکنید.

4. نور از سمت جلو

چنانچه اصلا امکان چرخش نور پیش از استفاده از یک وب کم وجود ندارد، پس این کار را انجام دهید. نور بسیار از پشت، شما را به طور کامل تار و مات خواهد ساخت، پس تلاش کنید تا نور  را بر روی خودتان از جلو، و ترجیحا از کمی بالاتر بتابانید. چنانچه پنجره ای در اتاق تان وجود دارد، تلاش کنید تا روبروی آن باشید چرا که نور تابیده شده از پنجره بهترین خواهد بود. دشوار است تا از درخشندگی زیاد و رنگ پریدگی پرهیز کنید، اما موقعیت های متفاوت چندی را برای دستیابی به بهترین نتایج بیازمایید. چنانچه پنجره دم دستی یا چراغ ندارید، در نظر داشته باشید تا نمایشگر (مونیتور) خارجی را در پس وب کم تان بکار برید. تنها یک چیز بسیار سفید را روی صفحه نمایش بیاورید و روشنایی را زیاد کنید.

5. رو به بالا به دوربین نگاه کنید

یک تغییر اندک در وضعیت دوربین می تواند دنیایی تفاوت ایجاد کند. هنگامی که در حال نگریستن رو به پایین به دوربین هستید، به خودتان چانه ای دو برابر داده و بینی تا موها را به رخ می کشید. نگریستن رو به بالا بسیار خوشایند تر و دلنشین تر است! در صورت نیاز لپ تاب تان را روی تعدادی کتاب بگذارید.

6. راه اندازی یک فضای اختصاصی وب کم

چنانچه از وب کم تان زیاد استفاده می کنید، ممکن است بخواهید دفتر تان را آماده سازید به طوری که همیشه از یک پس زمینه مناسب، نورپردازی از جلو و دوربین تان در ارتفاعی خوب برخوردار خواهید بود. چنانچه مطمئن هستید که تجهیزات وب کم تان، کابل اترنت (ethernet)، شانه، پیراهن مناسب و لوازم آرایش و گریم پایه و ابتدایی آماده در آن مکان دارید، قادر خواهید بود تا بی درنگ به گفتگوی های وب کم بپرید و مطمئن باشید تا حد ممکن خوب به نظر می رسید.

 7. نتایج را با یک دوست بررسی کنید

چنانچه در مورد آمادگی خود اطمینان ندارید، یک گفتگوی اسکایپ با دوستان قابل اعتماد راه اندازی کنید و نظرشان را جویا شوید. آنها می بایست به سادگی قادر باشند در تصمیم گیری به شما کمک کنند اینکه آیا پس زمینه مورد قبول است، آیا نورپردازی درست است و به شما کمک کنند تا طبیعی و در بهترین حال تان ظاهر شوید.

8. سخنرانی و گفتار تان را آماده سازید

دانستن آنچه که قصد گفتنش را دارید در بیشتر راه شما را به سوی حالت و نگرشی اطمینان بخش سوق می دهد و بدون شک کمک خواهد کرد تا تأثیر خوبی برجای گذارید. چنانچه نشستی دارید، مطمئن شوید که نکات اصلی را که نیاز به فهماندن دارید می دانید. چنانچه نیاز دارید که آمار یا داده های دیگری را در دست داشته باشید، مطمئن شوید که پیش از شروع گفتگوی وب کم آماده در اختیار دارید، درست همانند زمانی که خود شخصا در یک نشست حضور دارید. هنگامی که نمایشی اجرا می کنید، یادداشت کرده و نقش تان را تمرین کنید درست همانند زمانی که برای هر گونه اجرای نقشی یا نمایش و اجرای عمومی حضور دارید.

9. خودتان باشید

تمایل به خوب ظاهر شدن می تواند به آسانی به نسخه برداری و تقلید از افراد دیگر بیانجامد. این کار را نکنید! فقط خودتان باشید و آرامش تان را حفظ کنید. چنانچه تمامی مراحل را تاکنون دنبال کرده اید، باید مطمئن باشید که در بهترین وضعیت خود ظاهر شده اید و آماده برای در برابر دوربین بودن هستید. پس، همچنان لبخند بزنید و آرامش تان را حفظ کنید.

اندیشه و نظرات بیشتر در مورد وب کم

چنانچه به دنبال شیوه هایی برای ایجاد خلاقیت و آفرینش با وب کم تان هستید، این مقاله ها را بررسی نمایید:

بهترین نکات شما برای خوب به نظر رسیدن در وب کم چیست؟ بگذارید که بدانیم!

ترجمه نوشته ای از Angela Alcorn

منبع: MakeUseOf

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *