چه کنیم تا باز شدن فایل‌ها و فولدرها شیک تر به نظر برسند؟

چه کنیم تا باز شدن فایل‌ها و فولدرها شیک تر به نظر برسند؟
  • 1391/10/4
  • مهيار سوري
  • 1

اگر شما هم مثل من ویندوز 8 را نصب کرده باشید، از همان اولش به ترس کار با آن پی می برید. آنجا هیچ نوار ابزار سریع ( Quick Launch) یا منوی استارت یا شبیه آن در دسترس نیست پس شاید کمی از دیدن آن از بترسید! که البته نمی دانم مایکروسافت پیش خود چه فکری کرده که این دغدغه را پیش پای خریدارانش قرار داده است. اما باز هم باید از وجود شرکت های جانبی علی الخصوص ترد پارتی ها تشکر کرد که همیشه کار را برای کاربران آسان تر می کنند. البته دو مشکلی هم که در بالا گفتم زیاد نباید جدی گرفت چون که خیلی راحت با کمی کار کردن می شود حلشان کرد، اما به هر صورت اگر باز هم به دنبال حل آن مشکل و به مراتب چیزی که در عنوان گفته شده هستید با ما همراه باشید.

AddToRun

اد تو ران (اضافه کردن به اجرا) یک ابزار کوچک و در عین حال کاربردی است که از نسخه های XP تا 7 را پشتیبانی می کند. اما تا به حال اثبات نشده که این برنامه به خوبی با ویندوز 8 کنار بیاید، اما به هر حال نامش را به خاطر بسپارید!

AddToRun به شما امکان می دهد تا به راحتی هر چه تمام تر، نام های انتخابی خود را در درون فایل های داخلی سیستم بوجود بیاورید. البته برای اینکه این برنامه ها بیشترین تاثیر ممکن را بگذارند نیازمند این هستید که بتوانید به Run سیستم عامل خود دسترسی و کار با آن را به خوبی بلد باشید که همانطور که می بینید در منوی استارت موجود است.

 

به جایگاه برنامه موردنظر خود بروید، آن را انتخاب کنید، نام مستعاری (دلخواه) برای آن انتخاب کنید و بر روی دکمه Add کلیک کنید.

حال Run را باز کرده و نام موردنظر (انتخابی) خود را وارد نمائید. حال دیگر اد تو ران چیز دیگری از کاربرانش نمی خواهد، خسته نباشید!

Famulus

فمیولوس یک برنامه تبلیغ شده، شناخته شده و کاربردی است که از ورژن ویندوز 2000 تا 7 شما را ساپورت می کند که راجع به ویندوز 8 چیزی به میان آورده نشده. اما زمانی که تست شد، همه چیز به خوبی پیش می رفت.

فمیولوس از هر جهتی که حساب کنید از اد تو ران بهتر است؛ البته از نظر من. در واقع  تعلق داشتن به یک چیز آن هم Run ویندوز چیز خوبی نمی تواند باشد.

همچنین فمیولوس تمامی برنامه هایی که به آن ها وابستگی دارید را نشان تان می دهد که به کمترین مشکلی هم بر نخورید؛ علاوه بر آن می توانید هر گونه فایل یا فولدر را هم باز کنید که به طور انحصاری تنها به برنامه ها محدود نیستید.

کد فعال سازی (Activation Code) نام گزیده لازم برای اجرای برنامه هاست.

مکان فایل (File Path)  راه جایگزینی برای پوشه یا فایلیست که شما برای آن نام مستعار تعریف کرده اید.

توجه داشته باشید که همواره گزینه مناسب را انتخاب کنید؛ فایل یا پوشه که باید با نام مستعاری که برایش تعریف کرده اید متناسب باشد. گزینه (Option) گزینه ای است که می توانید ویژگی فایل مورد نظر را بیان کنید: مثلا بگویید که فایل در حالت اجرا تمام صفحه باشد، کوچک باشد یا کلاً مخفی باشد.

اگر یک پوشه فعال، برای اجرای بهتر اپلیکیشن مورد نظر نیاز است، پس شما امکان اضافه کردنش را دارید!

بر روی گزینه Save کلیک کنید تا هر بخش را ذخیره سازی کرده و به اتمام برساند. اما صبر کنید، چگونه باید برنامه ها را اجرا کنید؟ خیلی راحت و ساده دکمه * (آستریک) را برای نیم ثانیه نگه دارید. (اگر از یک لپ تاپ یا نت بوکی استفاده می کنید که این دکمه را ندارد، می توانید  Run->OSK را باز کرده و این کار را به آسانی انجام دهید با وجود این که در سمت پائین-راست صفحه یک کادر ورودی قرار دارد که می توانید هر کاراکتری را ذخیره کنید.

دکمه اینتر را فشار داده و برنامه به راحتی باز خواهد شد.

نتیجه گیری

 

هر دو برنامه دقیقا همان چیزی را که تبلیغش را می کردند انجام می دهند اما دقیقا در دو راه متفاوت! حال از شما خوانندگان گرامی گویا آی تی می پرسم. شما کدامیک را ترجیح دادید و دانلود کردید؟ کدام یک از نظرتان بهتر بود؟ با ما در میان بگذاریدش!

موفق باشید

منبع: MakeUseOf

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *