دانلود کردن همه تصاویر در Instagram و پاک کردن حساب کاربری

دانلود کردن همه تصاویر در Instagram و پاک کردن حساب کاربری
  • 1391/10/6
  • امیر امام جمعه
  • 3

بعد از این که برنامه Instagram نسخه های متعددی را برای سیستم عامل های مختلف همراه از جمله اندروید منتشر کرد ، حرف و حدیث های بسیاری را نیز برای خود ایجاد نمود. یکی از مهم ترین مسائل درباره این سرویس به اشتراک گذاری تصویر ، حق مالکیت قانونی تصاویر است که بسیاری از کاربران را آزار میدهد. با این که Instagram دارای سرویس های گوناگونی است و میتوان آن را به دیگر شبکه های اجتماعی متصل نمود ولی این نقص اصلی در آن موجب میشود که کاربران زیادی از این سرویس صرف نظر  کنند.

وقتی که قصد ثبت نام در این سرویس را داشته باشید با پیام زیر مواجه میشوید :

“شما قبول میکنید که Instagram حق دارد حساب کاربری شما ، لینکها ، تصاویر و … را به صاحبان دیگر مشاغل بفروشد. این تبادل ممکن است در قبال پرداخت مبلغ و یا اسپانسر شدن طرف مقابل و بدون کسب اجازه از سوی شما صورت بگیرد.”

بند بالا به این معنی است که شما توافق میکنید که اطلاعات شخصی شما که شامل تصاویرتان نیز میشود به دیگران فروخته شود. برای مثال اگر به رستورانی رفتید و در آن عکسی گرفته اید ، آن رستوران تصویر شما را از Instagram خریداری میکند و برای تبلیغات خود استفاده می نماید. هم چنین این شرایط ممکن است برای حساب کاربری شما در دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک نیز تکرار شود. آیا شما حاضر هستید که اطلاعات خود را به رایگان در اختیار افراد غریبه قرار دهید؟

از سال 2010 Instagram با انتشار آپدیت های متعدد سعی در تغییر قوانین خود نمود. هر چه که زمان بیشتری میگذشت موارد ذکر شده مبهم تر میشد و ممکن بود نتایج نامطلوبی را برای کاربران فراهم کند. این در حالی است که بسیاری از کاربران متوجه این شرایط نمیشوند.

اگر شما هم نگران اطلاعات شخصی خود و استفاده از آنها برای جنبه های تبلیغاتی هستید میتوانید همین حالا اقدام به دانلود کردن تصاویر خود و پاک کردن حساب کاربریتان نمایید. تمام این کارها را میتوان در چند مرحله ساده و بدون دردسر انجام داد.

البته اگر دوست دارید بازهم تصاویر خود را بر روی شبکه ذخیره کنید میتوانید از سرویس رایگان Flickr استفاده نمایید. قبل از پدید آمدن Instagram سرویس Flickr یکی از محبوب ترین ها در زمینه به اشتراک گذاری عکس بود و از خدمات مشابه مثل برنامه مخصوص برای موبایل و فیلتر های دلخواه بهره میگیرد. با این تفاوت که اطلاعات شخصی شما را به دیگران نمی فروشد.

برای شروع به سرویس Instagram بروید و وارد حساب کاربری خود شوید. پس از واردن شدن گزینه Download .zip file را بزنید و سپس بر روی Start Export کلیک کنید. شما میتوانید با استفاده از تنظیمات پیشرفته مشخص کنید که چه تصاویری را نیاز دارید. طبقه بندی این تصاویر از روش های مختلف مثل تاریخ آپلود و یا تگ های به کار رفته در آن انجام میشود.

بعد از انجام کارهای بالا تمامی تصاویر شما به صورت خودکار در یک فایل ZIP بر روی رایانه تان ذخیره میشود. با استفاده از برنامه هایی مثل 7zip میتوانید فایل مورد نظر را باز کنید و اطلاعاتتان را از روی آن استخراج نمایید.

حال پس از این که از ذخیره تصاویرتان بر روی رایانه مطمئن شدید میتوانید اقدام به حذف حساب کاربری خود نمایید. در این قسمت به شما آموزش میدهیم که چگونه به طور دائمی و سریع حسابتان را از بین ببرید. توجه داشته باشید که پس از انجام این کار تمام اطلاعات کاربری شما مثل تصاویر ، اطلاعات ، لینکها ، نظرات و … از بین میروند و هیچ راه برگشتی نیز در کار نیست.

پس از رفتن به سایت Instagram.com به صفحه  Delete Your Account بروید و دارد حساب کاربریتان شوید. در این صفحه فرمی برای شما نمایش داده میشود و باید دلیل خود را برای پاک کردن حساب کاربری بنویسید.

پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده رمز عبور خود را بنویسید و بر روی گزینه Permanently deactivate my account کلیک کنید. در ادامه پنجره ای برای شما باز میشود که در آن نیز بر روی گزینه OK کلیک نمایید تا سرویس متوجه شود شما از انجام این کار اطمینان کافی دارید.

از این پس حساب کاربری شما در Instagram وجود ندارد. اگر تمایل دارید میتوانید از دیگر سرویس های مشابه استفاده نمایید.

منبع : addictivetips

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. سلام و ممنون از راهنمایی هاتون
    من اکانت اینستاگرامم رو بستم و به هیج عنوان دیگه نمیتونم واردش شم اما هنوز اسم و عکس پروفایلم قابل دیدن هست
    چرا؟:( آیا راهی نداره که کامل پاک بشه؟

  2. سلام من اینستا رو حذف کردم الان اسمم و عکسم هنوز هست. دیگه نمیتونم وارد شم. راهی نیست دیگه؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *