سازماندهی نرم افزارها،فایل هاو پوشه های موجود برروی ” OS X Desktop” با استفاده از ” DockMenus”

سازماندهی نرم افزارها،فایل هاو پوشه های موجود برروی ” OS X Desktop” با استفاده از ” DockMenus”
  • 1391/12/2
  • سهیل دارائی
  • 0

در سیستم ” OS X” شما بعضی از داکیومنت ها و پوشه های خود را که به طور مداوم با آن ها سرو کار دارید ودر قسمت هیستوری و تاریخچه سیستم به طور موقت ثبت می شود ؛ ممکن است از دست برود و شما مجبور شوید از راه های سخت تری برای دستیابی به آن فایل ها و پوشه های مورد علاقه خود استفاده کنید. با نرم افزار ” DockMenus” ، شما می توانید به راحتی یک لیست از تمامی اپلیکیشن ها و فایل های مورد علاقه خود بر روی محیط دسکتاپ ( میز کار ) ؛ بسازید و هر چند بار که می خواهید به آن مراجعه نمایید.البته شما در سیستم “OS X” ، می توانید به طور پیش فرض یکسری از فایلها را به عنوان “مورد علاقه” نشانه گذاری کنید ولی ایراد این کار در محدودیت و ظرفیت پایین آن است!

” DockMenus” یک مک اپلیکیشن (Mac app) است که به ارزش $2.99 در مک اپلیکیشن استور (Mac App Store) به فروش می رسد.شما با استفاده از این اپلیکیشن ، هر تعداد که می خواهید منو ، فایل ، برنامه ، پوشه و اپلیکیشن های دیگر را می توانید به لیست علاقه مندی خود ؛ جهت نمایش اضافه نمایید.از امکانات جالب و کارای این برنامه می توان به نام گذاری دلخواه منوها اشاره داشت همچنین شما می توانید مجموعه خود را در بالای تمامی پنجره ها به طور ثابت الصاق نمایید.آپشن مخفی سازی منوهای ساخته شده توسط شما نیز از دیگر امکانات این برنامه است.همچنین منو ها قابلیت پین شدن (‘pinned’) برروی صفحه را دارند تا شما در مکان دلخواه خود ، آنها را پین کنید (بچسبانید) و خیالتان از بابت تغییر مکان تصادفی آن ها راحت باشد.همچنین شما اگر از منویی که ساخته اید رضایت کافی ندارید و می خواهید آن را حذف کنید ، به راحتی می توانید منوها را به “سطل زباله” (Trash) منتقل سازید و جالب این جاست که حتی آیکون “سطل زباله” را نیز می توانید به این منو ها اضافه نمایید تا همیشه دسترسی به آن برای شما راحت باشد.برای ارسال آیکون های اپلیکیشن های دلخواه خود ، کافیست روی آیکون آن انگشت خود را نگه دارید تا انتخاب شود ، سپس انگشتتان را روی مسیر ورودی منو بکشید و آیکون انتخابی را با انگشت خود به سوی داخل منو هدایت نمایید.شفافیت منو ها و نور پس زمینه آن ها نیز قابل تنظیم است و شما از قسمت “تنظیمات” توانایی کم و زیاد کردن این مقدار را دارید.

بعد از اتمام نصب اپلیکیشن “DockMenus” ، به صورت خودکار یک آیکون چهارگوش کوچک به قسمت نوار منو (Menu Bar) اضافه می گردد و شما بدین ترتیب از به راحتی به این اپلیکیشن دسترسی خواهید داشت.حال برای اضافه کردن و ساخت یک منوی دلخواه ؛ از قسمت نوار منو وارد اپلکیشن شده و گزینه “منو جدید” (‘New Menu’) را انتخاب نمایید.برای اضافه کردن پوشه ها ، فایل ها و سایر اپلیکیشن های موجود در گوشی ؛ همانطور که می دانید کافیست با کشیدن و رها کردن آیکون های آن ها به داخل منوی ساخته شده شما ، این انتقال را انجام دهید.

برای سفارشی کردن منو و انجام تغییرات دلخواه خود در آن ؛ کافیست روی دکمه چرخ دندانه کوچک (little cog wheel button) ، کیلیک نمایید ( این دکمه در قسمت بالای صفحه تعبیه شده است ).در پنجره جدیدی که باز می شود به شما توانایی تغییر نام منو ، تغییر پس زمینه منو و سایر تنظیمات اضافی جهت سفارشی سازی منوی ساخته شده شما را می دهد.اگر شما گزینه شناور سازی (‘Floats’) را انتخاب نمایید ، منوی شما به حالت شناور در بالای تمامی پنجره ها نمایش داده خواهد شد.به مین مموال گزینه مخفی سازی (‘Hide’) نیز منوی ساخته شده توسط شما را پنهان می کند.با انتخاب گزینه ‘Add Trash’ ، شما به آسانی می توانید ، “سطل آشغال” را به منو ساخته شده خود ، اضافه نمایید.گزینه “minimize button” ( به حداقل رساندن ) نیز به شما کمک می کند تا سایز منو را به مقدار حداقل برسانید.

نکته ! مراقب دکمه ” close button” باشید ! در ظاهر هرچند به معنی بستن منو است اما در باطن عمل دیگری انجام میدهد ! این گزینه منوی ساخته شده شما را حذف می کند.

DockMenus-create

با چند ضربه یا یک ضربه محکم به تاچ اسکرین صفحه نمایشتان ، منوی ساخته شده توسط شما به سمت همان جایی که ضربه وارد کرده اید ؛ کشیده می شود و شما با اینکار می توانید به سمت راست یا چپ صفحه نمایشگر؛ منوی خود را منتقل سازید.روی منو هم چند ضربه ناگهانی وارد آورید تا توانایی ریسایز دستی برای شما فراهم شود.

DockMenus

اپلیکیشن “DockMenus” یکی از توانا ترین و بهترین اپلیکیشن های دنیای بی انتهای اپلیکیشن هاست که به شما برای ساخت منوها کمک می کند و همچنین آپشن های مختلف آن شما را از روزمرگی و تکراری شدن منوها خارج می کند.

لینک دانلود مستقیم اپلیکیشن “DockMenus” از سایت “Mac App Store”

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *