آموزش مدیریت برنامه های پیش فرض در ویندوز

آموزش مدیریت برنامه های پیش فرض در ویندوز
  • 1391/12/14
  • ITTeach
  • 2

شاید برای شما هم این مسئله پیش آمده باشد که بعد از تازه شدن ویندوز(همان تعویض ویندوز)  ,برای اجرای برنامه ها, به ابزارهای پیش فرض بسنده نکنید و بخواهید که برای اجرای آنها از ابزاری دیگر استفاده کنید- این کار راه حل ساده ای داشت اما برای فرمت های گوناگون کمی دردسر ساز میشد.

مثلا برای گوش کردن به موزیک ها در ویندوز 8 از ابزار پیش فرض این سیستم عامل یعنی music استفاده میشود که آیکونی نارنجی رنگ داشته و با مترو نیز یکپارچه است.

Management-training-program

و اینکه شما هم قصد تغییر ابزار پخش موسیقی را دارید به طوری که این تغییر فقط یکبار صورت پذیرد و به صورت اتوماتیک به برنامه ی پیش فرض در زمینه مذکور بدل گردد. راه حل ساده این بود که با کلیک راست کردن روی یکی از موزیک ها و انتخاب properties میتوانستید ابزار مورد نظر را جهت اجرا فراخوانید و اگر قصد اجرای این تغییر را بر روی فایل هایی با فرمت مشابه داشتید از گزینه apply  و سپس ok  استفاده میکردید.اما تازه متوجه شده اید که مشکلی دارید و آن این است که فرمتِ تمام موسیقی ها یکی نیست(بعضی ها mp3 و بعضی ها wmv و …)حالا چطور؟ آیا قرار است برای همه ی فرمت ها این کار را انجام دهیم-یا اگر قرار باشد انتخاب کنیم که بین فرمت ها کدامیک توسط این ابزار اجرا شوند و کدامیک نه, آن وقت چه؟ پس با گوبا آی تی همراه باشید جهت رفع این مشکل:

برای این کار لازم است بدانید که مایکروسافت بخش بخصوصی را جهت سهولت و مدیریت در این کار, در منوی کنترل پنل نهاده است که حال به چگونگی دسترسی به آن میپردازیم.

نام این ابزار default programs  با همان ابزار های پیش فرض است که مربوط به مدیریت این موضوع میباشد. شما میتوانید کلمه ی defaul را در کادر جستجوی ویندوز (ترجیحا 8) وارد کنید تا بتوانید به این ابزار دسترسی یابید. بر روی default programs کلیک کرده تا صفحه کنترل پنل باز شود.

آنگاه گزینه set your default programs  را انتخاب کنید تا به صفحه ی مذکور هدایت شوید.

 Management-training-program

Management-training-programManagement-training-program

برای دسترسی به این صفحه از طریق منوی کنترل پنل نیز میتوانید از این آدرس استفاده کنید: Control PanelProgramsDefault ProgramsSet Default Programs

حال زمان آن فرا رسیده که ابزارهای مورد نظر خود را مدیریت کنیم. با گویا آی تی همراه باشید:

در این صفحه کادری عمودی در سمت چپ قرار دارد که لیست ابزار های موجود بر روی دستگاه را نشان میدهد-که میتوان با انتخاب نرم افزار مورد نظر , به مدیریت آن پرداخت.

 Management-training-program

برای مثال من KMPlayer  را انتخاب میکنم که با انتخاب آن در کادر سمت راست, فرمت ها و مجموعه هایی که در حال حاضر تحت این ابزار اجرا میشوند نمایش داده میشود.

Management-training-program

حالا شما دو گزینه اصلی برای مدیریت دارید که در پایین همین کادر قرار دارد.

1-set this program as default

2-choose defaults for this program

Management-training-program

با انتخاب گزینه اول , ابزار مورد نظر به ابزارِ پیش فرض در زمینه های نمایش داده شده در بالای خود تبدیل میشود.

و با انتخاب گزینه دوم میتوانید انتخاب کنید که چه فرمت هایی با این ابزار اجرا شوند. و پس از اِعمال تغییرات برای اجرایی شدن, کلید ok را بفشارید. به همین راحتی شما توانستید به مدیریت ابزارهای پیش فرض بپردازید.

از اینکه به این مطلب توجه کردید سپاسگزارم و امیدوارم که برایتان مفید باشد.

 ارسال شده توسط : مهدي اخلاقي

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *