رد پای یک ایرانی در هک کردن پایانه های فروش آمریکا ؟

رد پای یک ایرانی در هک کردن پایانه های فروش آمریکا ؟
  • 1391/12/29
  • امیر امام جمعه
  • 0

به تازگی دو هکر در یک اقدام استادانه توانستند اطلاعات مربوط به13 پایانه فروش فروشگاه های Subway در سه ایالات ماساچوست ، وایومینگ و کالیفرنیا آمریکا را به سرقت ببرند. در این میان نام یکی از دو هکر ، شاهین عبداللهی اعلام شده است که با نام مستعار Sean Holdt فعالیت داشته است و نام نفر دوم نیز Jeffrey Thomas Wilkinson میباشد. البته این اولین بار نیست کهSubway هک میشود زیرا در چند ماه گذشته نیز 150 فروشگاه مربوطه هک شدند و خسارتی معادل 10 میلیون دلار به بار آوردند. هم چنین 146.000 حساب بانکی در معرض خطر قرار گرفتند.

Untitled

عبداللهی که یکی از این هکرها میباشد توانسته بود شرکت خود را در زمینه پایانه های فروش یا POS تاسیس کند. وی از این طریق دستگاه های فراوانی را به فروشگاه های Subway فروخته بود و در درون هر یک ابزار های کامپیوتری لازم برای سرقت اطلاعات را قرار داده بود. این شرکت که با نام POS Doctor فعالیت داشته است حتی توانسته بود برخی از امتیاز های مربوط به Subway در جنوب کالیفرنیا را به دست بیاورد.

بعد از این که عبداللهی و Wilkinson توانستند با طرز کار دستگاه ها و سیستم Subway آشنایی پیدا کنند اقدام به ایجاد کارت های اعتباری جعلی تا سقف 40.000 دلار کردند. سپس کارت ها را در سایت هایی مثل eBay و Craigslist فروختند. این دو نفر در حال حاضر با اتهام کلاهبرداری مواجه هستند. به نظر میرسند آنها قبل از اجرایی کردن برنامه خود کار های مقدماتی بسیاری را انجام داده بودند.

منبع : Slashgear

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *