چگونگی پرهیز از زنگ های بلند آزاردهنده در اندروید با Intelligent Ringer

چگونگی پرهیز از زنگ های بلند آزاردهنده در اندروید با Intelligent Ringer
  • 1392/4/20
  • مژگان فنائی
  • 0

Intelligent Ringer

انتخاب یک حجم صدای (ولوم) زنگ می تواند دشوار باشد؛ هیچ تنظیم واحدی وجود ندارد که متناسب با تمامی محیط ها باشد. آنچه که در خانه کامل و تمام عیار به نظر می رسد ممکن است در هنگامی که سوار قطار هستید، آرام و آهسته بوده، اما برای دفتر یا اداره، بسیار بلند باشد. Intelligent Ringer را می توان برای تنظیم حجم صدای زنگ با توجه به سطوح سر و صدای(نویز) محیط مورد استفاده قرار داد.

هنگامی که تلفن تان زنگ می زند می بایست قادر به شنیدن صدای آن باشید. فعال کردن لرزش برای هنگامی که گوشی در جیب تان است، سودمند و مفید می باشد، اما این کار کمکی به شما برای شنیدن صدای گوشی تان در محیط های شلوغ و پرهیاهو نمی کند، اگر که آن را روی میزکار تان گذاشته باشید.

Intelligent Ringer_1

پس از دانلود یک نسخه از این برنامه از فروشگاه برنامه های گوگل (Google Play)، آن را راه بیندازید، روی دکمه فهرست (menu) بزنید و سپس به سوی تنظیمات (Settings) بروید.

Intelligent Ringer_2

تمامی تنظیمات از طریق مجموعه ای از لغزنده ها قابل کنترل است، و هریک از آنها به نسبت گویا و آشکار هستند. لغزنده Pocket Factor تنها هنگامی قابل اجرا است که شما “حالت جیبی” (Pocket mode) را فعال کرده باشید. این از حسگر مجاورتی (proximity detector) گوشی تان برای تعیین زمانی که در جیب تان است و افزایش حجم صدا با توجه به چگونگی تنظیم این لغزنده از سوی شما، استفاده می کند.

Intelligent Ringer_3

با پیمایش به سمت پایین می توانید بیشترین و کمترین حجم صدای زنگ را پیکربندی کنید؛ از تنظیمات کمترین (Minimum) برای پیکربندی اینکه چقدر صدای زنگ می بایست در شرایط آرام بلند باشد استفاده کنید، و از بیشترین (Maximum) برای جاهای پر سر و صدا. برای اینکه هر بار که می خواهید از ویژگی های آن استفاده کنید، نیاز به شروع دستی برنامه نداشته باشید، کنار گزینه “شروع در هنگام راه اندازی” (Start on boot) تیک بزنید.

Intelligent Ringer_4

برای کمک به بهبود و افزایش دقت برنامه در هنگامی که شروع به تفسیر سطوح حجم صدا (ولوم) می کند، از گزینه های تنظیم و درجه بندی دقیق (calibration) در پایین صفحه استفاده کنید. هنگامی که می خواهید بدانید که در یک محیط پر هیاهو، صدا به چه صورت خواهد بود – در هنگامی که مایلید حجم صدای زنگ بالا باشد – با زدن روی دکمه سر و صدا (Noise) از سطوح صدا، نمونه برداری می شود.

به همین ترتیب، هنگامی که در جایی آرام، یا ساکت هستید، روی دکمه سکوت (Silence) بزنید تا از سطوح صدا در یک چنین محیطی نمونه برداری کند. در هر دو مورد، روی OK بزنید و سپس هنگامی که نمونه برداری کامل شد روی انجام شد (Done) بزنید.

Intelligent Ringer_5

تا زمانی که شما گوشی تان را دوباره راه اندازی کنید و برنامه به صورت خودکار در هنگام راه اندازی و بالا آمدن (بوت) شروع شود، روی دکمه بازگشت (back) بزنید و سپس برای راه اندازی و اجرا روی شروع (Start) بزنید؛ یک نماد (آیکون) اطلاع رسانی نمایان می شود، پس شما متوجه می شوید که Intelligent Ringer فعال است.

Intelligent Ringer_6

ممکن است نگران این باشید که نظارت پیوسته بر سطوح سر و صدای پس زمینه شاید اثر منفی روی عمر باتری تان داشته باشد، اما نگران نباشید. در حقیقت، Intelligent Ringer هنگامی سطوح سر و صدای محیط را بررسی می کند که تماسی دریافت شود، در واقع پیش از زنگ زدن در یک حجم صدا، متناسب با شرایط کنونی، تأخیر بسیار کمی را ایجاد می کند. اگر دریافتید که سنجش سطح صدا بسیار طول می کشد، اندکی لغزنده دقت (Accuracy) را پایین بیاورید.

منبع: HowToGeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *