بازگرداندن Detect Display به تنظیمات صفحه نمایش [ راهنمای OS X ]

بازگرداندن Detect Display به تنظیمات صفحه نمایش [ راهنمای OS X ]
  • 1392/5/13
  • بهراد جاود
  • 0

tipsandtricks_top

شاید تا به حال به این نکته توجه نکرده باشید ولی اگر در Mountain Lion به بخش System Preferences > Display بروید متوجه می شوید که گویا یک چیزی کم است ( البته اگر قبلا با این مورد گمشده آشنا باشید راحت تر متوجه نبودن آن خواهید شد ).

OSX_Tips

گمشده ما چیزی نیست جز ویژگی Detect Display که به ظاهر از تنظیمات صفحه نمایش حذف شده است. شاید بعضی از کاربران از این موضوع ناراحت شده باشند ولی نگران نباشید.

شما می توانید به روشی عجیب و غریب این ویژگی را باز گردانید. برای کسانی که هنوز با این ویژگی آشنایی ندارند لازم است ذکر کنم که این ویژگی زمانی به درد می خورد که شما از پروژکتور ها و نمایشگر های اکسترنال استفاده می کنید چون در این مواقع گاهی ممکن است یک صفحه نمایش به درستی کار نکند. در این زمان است که Detect Display به کمک شما می آید تا همه چیز را برای این دیوایس ها و صفحه نمایش ها تنظیم کند و مشکل را حل کند.

حالا برای اینک این ویژگی را دوباره بازگردانید کافی است در همان بخش System preferences > Display کلید Option روی صفحه کلید را فشار داده و نگه دارید تا Detect Display نمایان شود.

OSX_Tips

اگر در حال حاضر یک صفحه نمایش را به مک خود متصل کرده اید ممکن است به صورت پیشفرض به جای Detect Display عبارت Gather Windows را ببنید.

OSX_Tips

در این مورد نیز اگر کلید Option را فشار دهید خواهید دید که Detect Display جایگزین Gather Windows خواهد شد. نکته جالبی بود، اینطور نیست؟ حالا که می دانیم چطور این ویژگی را مجددا فعال کنیم یک سوال باقی می ماند و آن هم این که چرا اپل چنین کاری کرده؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *