وقتي بازيهاي ويدويي جان انسان ها را نجات ميدهند!

وقتي بازيهاي ويدويي جان انسان ها را نجات ميدهند!
  • 1392/5/18
  • hosseincode
  • 1

mario-kart-wii-u

به گزارش شبكه تلويزيوني KUSA- TV، پسر بچه‌ي 10 ساله اي به نام گريفين سندرس (Gryffin Sanders) جان مادر بزرگ و برادر كوچك تر خود را در حين رانندگي نجات داد. مادر بزرگ 74 ساله گريفين مشغول رانندگي بوده كه ناگهان به خاطر ايست قلبي بيهوش ميشود. گريفين 10 ساله كه در صندلي جلو نشسته بود، موفق ميشود ماشين را  كه با سرعت 60 مايل در ساعت در حال حركت بود كنترل كرده و از برخورد با اتوموبيل هاي ديگر منحرف كند. وقتي از او در مورد اين ماجرا سوال ميشود او مهارت خود را مديون بازي Mario Kart كه يك بازي ماشين سواري كودكانه است، ميداند.

گريفين در يكي از مصاحبه هايش گفته است: «اولين چيزي كه به ذهنم آمد اين بود كه آيا اين هم يك مسابقه است يا چي؟» و ادامه ميدهد: «من ميخواستم ماشين را به جايي هدايت كنم كه به سمت ترافيك خيابان نباشد.»

اين خبر در شبكه هاي اجتماعي هم بازتاب زيادي داشته به طوري كه يكي از اين افراد مي گويد: «اين پسربچه به قدري باهوش بوده كه واقعيت را از دنياي مجازي تشخيص دهد و در عين حال از مهارتي كه هنگام بازي كردن يك بازي به دست آورده در جهت سود رساندن به همه استفاده كرده است.»

در حالي كه اينترنت پر شده از اخبار منفي در مورد تاثير بازيهاي رايانه اي روي نوجوانان و افراد مختلف، اما گريفين تنها كسي نيست كه بازي كردن به كمك او آمده است.

در سال 2007، مردي از منطقه كاروليناي شمالي به نام پكستون گالوانك (Paxton Galvanek) به اهالي رسانه اعلام كرد كه بازي كردن بازي ويديويي America’s Army به او كمك كرده به افراد آسيب ديده يك صحنه تصادف كمك هاي پزشكي ارائه دهد.

او در ان زمان به سايت Wired گفته بود: «من قبل از آن صحنه هيچ گونه آموزش پزشكي نديده بودم و صادقانه ميگويم به خاطر آموزش و توضيحاتي كه در داخل آن بازي داده شده بود توانستم به افراد سانحه ديده كمك كنم و شايد جان آنها را نجات دهم.»

بخش آموزش پزشكي بازي America's Army
بخش آموزش پزشكي بازي America’s Army

همچنين در همان سال طبق گزارشات، يك پسر بچه 12 ساله نروژي توانسته بود به خاطر بازي World of Warcraft از حمله يك گوزن وحشي جان سالم به در ببرد. او در مصاحبه با روزنامه نروژي اعلام كرده بود وقتي داشته با خواهر 10 ساله اش قدم ميزده نا گهان با گوزن وحشي رو به رو شده اند. گوزن به آنها حمله كرده و در حالي كه خواهر هانس اولسن (Hans Jørgen Olsen) موفق به فرار شده اما خود او فكر ديگري به سرش زده است. او تاكتيكي از بازي World of Warcraft را كه هميشه آن را بازي ميكند اجرا كرده است: يعني خود را به مردن زدن!

او ميگويد: «وانمود كردم كه مرده ام و به همين دليل گوزن تمركزش را نسبت به من از دست داد و بيخيال من شد.»

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. منم مهارت Drift کردن رو از بازی nfs hot pursuit یاد گرفتم، یه بار که رفتم دستی بکشم، ماشین نزدیک بود چپ کنه، منم دریفت کردم 🙂

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *