MixBit؛ پاسخ موسسان یوتیوب به Vine و Instagram (بررسی)

MixBit؛ پاسخ موسسان یوتیوب به Vine و Instagram (بررسی)
  • 1392/5/20
  • علیرضا
  • 0

4

در کشورهای توسعه یافته که در حال حاضر از نسل چهارم اینترنت موبایل موسوم به 4G استفاده می کنند، عملا دیگر چیزی به نام سرعت اینترنت مطرح نیست. چون اینترنت با بیشترین سرعت و با بالاترین کیفیت در هر زمان و مکانی در اختیارتان خواهد بود. اشتراک گذاری ویدئو نیز که یکی از کارهای مورد علاقه دارندگان اسمارت فون هاست. وظیفه ضبط و اشتراک گذاری را هم به این برنامه ها بسپارید. همه چیز آماده است. Vine از توییتر، Instagram Video از فیسبوک و یک اتصال پرسرعت اینترنت. چیز دیگری لازم نیست. ویدئوهای شش ثانیه ای را با واین و ویدئوهای پانزده ثانیه ای را با اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

یک لحظه! اوه. ظاهرا یک تازه وارد نیز داریم. به MixBit سلام کنید. میکس بیت از ساخته‌ی دست موسسان محبوب ترین شبکه به اشتراک گذاری فیلم یعنی یوتیوب است. پس اگر موافق هستید، با هم نگاهی داشته باشیم به میکس بیت. با گویا آی تی همراه باشید….

1

میکس بیت اساس خود را از ویدئوهای واین و اینستاگرام گرفته است. یعنی ویدئوهای کوتاه. ویدئوهای میکس بیت باید ۱۶ ثانیه یا کمتر باشند. اما یک راه حل ابتکاری نیز برای ویدئوهایی با مدت زمان بیشتر نیز در میکس بیت وجود دارد. درست است؛ ترکیب ویدئوها. میکس بیت هم در واقع به معنای ترکیب ویدئوهای کوچکتر و ساخت ویدئوهایی است که ممکن است بیش از یک ساعت طول بکشند.

اما با میکس بیت تا چند ویدئو را می توان با هم ترکیب کرد؟ تا سقف ۲۵۶ ویدئو کلیپ را می توانید با یکدیگر ترکیب کرده و ویدئوی بزرگ تری بسازید.

میکس بیت دارای ابزارهای پایه ای به منظور ویرایش ویدئو کلیپ هاست. ابزارهایی که در اینستاگرام و واین به شدت جای خالی شان احساس می شود. پس از ضبط کلیپ های مورد نظرتان می توانید انگشت خود را هرجایی از صفحه نگه داشته و کارهای مختلفی مثل ایجاد یک کلیپ جدید، جدا کردن بخشی از کلیپ، کپی کردن و یا حذف آنها را انجام دهید.

2

اما قابلیت جالب دیگری نیز در میکس بیت وجود دارد و آن هم استفاده از کلیپ های شما در کلیپ های دیگر کاربران این سرویس است. هنگامی که شما یک کلیپ را به صورت عموی در میکس بیت منتشر می کنیذ، کاربران دیگر می توانند از کلیپ های شما در ویدئوهای خودشان استفاده کنند. این قابلیت در ایجاد کلیپ های خلاقانه می تواند بسیار موثر باشد.

شما به راحتی می توانید کلیپ های خودتان را در بین کلیپ های عمومی دیگران مشاهده کنید و نگه داشتن انگشت تان روی آنها، عملیات ذخیره سازی کلیپ در فولدر Saved Clips را انجام دهید که این فولدر از طریق وبسایت mixbit.com در دسترس خواهد بود.

در هر صورت میکس بیت هم مانند دیگر برنامه های اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه عمل می کند. هرچند که خلاقانه تر به نظر می رسد و دید عمیق تری داشته است. مخصوصا این ایده که دیگران بتوانند از کلیپ های شما در ویدئوهای شان استفاده کنند و یا بالعکس واقعا جالب است و می تواند به برگ برنده میکس بیت تبدیل شود.

لازم به ذکر است که با مراجعه به وبسایت mixbit.com نیز می توانید ویدئوهای ارسالی کاربران را مشاهده کنید.

3

اپلیکیشن میکس بیت در زمان نوشته شدن این مطلب فقط برای سیستم عامل iOS موجود است. هرچند که مسئولان این سرویس به زودی نسخه‌ی اندرویدی این اپلیکیشن را نیز عرضه خواهند کرد. با مراجعه به این صفحه و وارد کردن آدرس ایمیل تان می توانید به محض اینکه نسخه اندرویدی میکس بیت منتشر شد، ایمیل اطلاع رسانی را دریافت کنید.

دریافت MixBit برای iOS از فروشگاه اپل

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *