کاست امروز 50 ساله شد.

کاست امروز 50 ساله شد.
  • 1392/6/23
  • بهرام مرتاضی
  • 1

کاست صوتی امروز بعد از گذشت سالها 50 ساله شد. درست 50 سال پیش در چنین روزی بود که در شعبه اصلی شرکت Philips در آمستردام این تکنولوژی عرضه شد. این دستگاه اساساً به این دلیل ساخته شد که جایگزین دستگاه های reel-to-reel شود و نهایتاً این دستگاه در دهه 80 جزو وسایل خانگی هر کسی شد.

این دستگاه ها چیزی حدود هشت آهنگ را در خود ذخیره می کردند. خصوصیت کیفیت صدا هیچ گاه به کاست نسبت داده نشد. در حقیقت هر چقدر شما بیشتر به کاست خود گوش می کردید صدا برای شما ملموس تر به نظر می رسید.

2013-09-13-image-6

پیشرفت هایی که در زمینه کاست صورت گرفت، سیستم کاهش نویز Dolby، استفاده از نوارهای مغناطیسی با کیفیت تر بود که به بهتر شدن صدا کمک کرد. اما هنوز با استاندارد کیفیت فاصله بسیار بود. خب پس چه چیز باعث محبوب شدن کاست شد؟ یک کلمه – تطبیق پذیری

در دهه 80 شما نمی توانستید یک لیست پخش آنلاین را به طور دلخواه خود بسازید، به جای این کار شما باید پس دستگاه استریو خود می نشستید و آهنگ ها را یک به یک از رادیو ضبط می کردید. این کار نیازمند کمی دقت، حوصله و مقدار زمان زیادی بود.

کاست ها مدت زیادی است که جای خود را به صدای دیجیتال داده اند، اما آنها هنوز نمرده اند. بعضی از گروه های متال و hipster عاشق زنده شدن علایق و سرگرمی های افراد دهه 80 هستند.

 

607px-Reel-to-reel_recorder_tc-630دستگاه ضبط reel-to-reel

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. آقا ما هم به نوبه ی خودمون ۵۰ سالگی ایشون رو تبریک عرض میکنیم و امیدواریم ۱۲۰ سال عمر کنن!!!

    مردونه سایت توپی دارید…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *