خانه خود را هوشمند سازید: برترین تکنولوژی های خانه هوشمند در سال ۲۰۱۵ (قسمت دوم)

خانه خود را هوشمند سازید: برترین تکنولوژی های خانه هوشمند در سال ۲۰۱۵ (قسمت دوم)
  • 1393/11/21
  • علیرضا اصغری
  • 0

در قسمت اول این مقاله با ۷ گجتی که به عنوان بهترین ابزارهایی که در سال ۲۰۱۵ جهت هوشمندسازی خانه تان می توانید تهیه کنید، آشنا شدیم. در ادامه و قسمت پایانی این مقاله به معرفی ۸ مورد دیگر خواهیم پرداخت.

اکو آمازون(Echo)

به عنوان یک اسپیکر بلوتوثی و یا یک دستیار مجازی، “اکو” احتمالا عجیب ترین محصولی است که تاکنون آمازون تولید کرده است. به محض اینکه آنرا نصب و تنظیم کردید، می توانید سوال هایتان را بر سرش فریاد بزنید و یا به او دستور دهید و منتظر جوابتان باشید، کمی شبیه Siri در iOS و یا کورتانا در ویندوز فون 8.1. این دوشیزه (آمازون نام الکسا را برای اکو انتخاب کرده است) به لیست خرید شما نیازتان را اضافه خواهد کرد، اگر مثلا به او بگویید که شیر تان تمام شده است و همچنین بخواهید که از لیست موزیکتان، موسیقی پخش کند. وقتی صدا در تمام جهات پخش می شود، تکنولوژی تشخیص صدای میدان دور در الکترومغناطیس این اطمینان را می دهد که صدای شما حتما شنیده شود.

H7-Amazon

 

آرام پز هوشمند Crock-Pot

کار را با آرام پز ها نسبتا راحت و سر راست است. کمی گوشت و سبزی بردارید، آنها را داخل دستگاه گذاشته، آنرا تنظیم کنید و همگام شام دوباره بر گردید. اما، به لطف همکاری با شرکت بلکین، گجت Crock-Pot  از فن آوری WeMo  هم بهره می برد، بنابراین شما میتوانید زمانی که در قطار و مترو به سمت خانه در حرکت هستید، چای خود را نیز آماده کنید

 

H8-Crock Pot

 

محافظ نِست

دستاورد دوم مشترک گوگل و نِست برای خانه شما دستگاه “محافظ” است. سیستم اعلان خطر همزمان آتش، دود و مونوکسید کربن نه تنها شما را هنگامی که مشکلی وجود دارد خبر می کند، بلکه می تواند با حرکت دست نیز خاموش گردد. بنابراین روزهای باد زدن با دستمال آشپزخانه برای خاموش کردنِ آتش بعد از سوزاندنِ تکه ای گوشت به سر آمده است. اگر در خانه نیز از حباب های رنگی Hue استفاده می کنید، می تواند در زمان خاموشی زنگ خطر، با رنگ قرمز چشمک زن به شما اعلام هشدار نماید.

H9-Nest

 

 

همه کاره ء هوشمند Zapper

پیش از این درباره دستگاه کنترل Logitech Harmony صحبت کردیم، ولی اگر به دنبال راه ارزان تری می گردید تا جایگزین چندین کنترل مختلفتان کنید، این دستگاه می تواند به دردتان بخورد. این وسیله که شبیه به توپ بازی هاکی است، روی میز چای خوریتان قرار گرفته و جای کنترل های معمولیتان را می گیرد. همچنین می تواند به وسیله بلوتوث به تلفن و تبلتان وصل شده و به آنها قابلیت کنترل دهد.

H10-Zapper

 

چراغ رنگی Hue

پادشاه لامپ های هوشمند، برند Hue فیلیپس از زمان عرضه آن در سال 2012 رشد خیره کننده ای داشته است و هم اکنون یکی از آسان ترین راه ها برای آوردن کمی از آینده به داخل منزلتان است. با جایگزینی این گجت با چراغ های فعلیتان، Hue با وصل شدن به یک پل ارتباطی و سپس شبکه بی سیم شما،‌ این امکان را به شما می دهد تا از طریق یک اپلیکیشن یر روی گوشیتان بتوانید همه چیز را کنترل کنید. (روشن و خاموش کردن، تغییر رنگ، تنظیم تایمر و …). ویژگی و خصوصیت حیاتی Hue امکان دسترسی به “دوستان Hue” (Friends of Hue) است که با لوازم جانبی جذاب خود، کاربرد این لامپ را گسترش می دهد. ابزاری مانند نوار نورانی،‌ آلارم بیدار باش و خیلی چیزهای دیگر. به واسطه پشتیبانی نِست، امکان کار با آن نیز وجود دارد، ‌بنابراین با داشتن محافظ ضد حریق نِست،‌ چراغ Hue  نیز در صورت بروز اشکال به صورت هماهنگ و چشمک زن به شما اعلام خطر می کند.

 

H11-Hue

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *