با آپدیت به ویندوزفون ۸.۱، از کورتانا لذت ببرید

با آپدیت به ویندوزفون ۸.۱، از کورتانا لذت ببرید
  • 1393/5/25
  • Jeff Mosawy
  • 0

آپدیت ویندوزفون ۸.۱ همچنان در راه هست؛ ممکن است بعضی از کاربران آن را دریافت کرده و یا بصورت Developer Preview نصب کرده‌اند و یا بعضی همچنان در انتظار عرضه رسمی آن هستند. در هر صورت، آنچه که باعث شده این آپدیت در میان کاربران زبان‌زد شود، حضور دستیارصورتی مایکروسافت، یعنی کورتانا (Cortana) است.

اکنون زمان آن رسیده که آرام‌آرام همه به سمت ویندوزفون ۸.۱ بروزرسانی کنیم، اما واقعاً چطور می‌توان آن را دریافت کرد؟ آیا تلفن هوشمند شما می‌تواند این آپدیت را دریافت کند یا می‌بایست که آن را عوض کنید؟

چرا من باید به ویندوزفون ۸.۱ آپدیت کنم؟

ابتدا لازم است بدانیم که کاربران ویندوزفون ۸ به‌هیچ‌وجه نباید نسخه ۸.۱ از این سیستم‌عامل را از دست بدهند؛ چرا که واقعاً در کنار دیگر امکانات زیبا و مفید آن، حضور دستیار صوتی Cortana بسیار ارزشمند است. شاید کمترین کاری که بتواند Cortana برایتان انجام دهد این است که به راحتی و با استفاده از فرمان‌های صوتی، شما را از نقطه A به نقطه B ببرند.

muo-wp81-cortana-car-drive

اما Cortana همه چیز در ویندوزفون ۸.۱ نیست، بلکه اضافه شدن قابلیت‌های جذاب دیگر همانند Notification Center و … خود به جذابیت این سیستم‌عامل افزوده است.

چگونه به ویندوزفون ۸.۱ بروزرسانی کنم؟

بروزرسانی تلفن‌هوشمند خود به نسخه ۸.۱ از سیستم‌عامل ویندوزفون بسیار کار ساده‌ای است. فقط دقت داشته باشید که امکان بروزرسانی از طریق اینترنت سیم‌کارت 3G امکان‌پذیر نیست و حتماً می‌بایست که به WiFi متصل باشید.

muo-wp81-upgrade-install

با ورود به Settings، به انتهای صفحه مراجعه کرده و Phone update را باز کنید. گزینه Check for update را انتخاب کرده تا تلفن شما شروع به بررسی وجود یا عدم بروزرسانی کند. درصورت وجود، آپدیت دانلود خواهد شد و آماده نصب می‌شود.

خبر بد برای کاربران ویندوزفون ۷ …

کاربران ویندوزفون ۷ و ۷.۸ متأسفانه امکان دریافت آپدیت‌ها ندارند. مشکل از اینجا ناشی است که ویندوزفون ۸ خود نیازمند حداقل سخت‌افزاریست که هیچ تلفن هوشمندی با ویندوزفون ۷ این حداقل را پوشش نمی‌دهد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *