پشتیبانی واتس‌اپ از گوشی‌های قدیمی تا پایان سال جاری میلادی، به پایان خواهد رسید

پشتیبانی واتس‌اپ از گوشی‌های قدیمی تا پایان سال جاری میلادی، به پایان خواهد رسید
  • 1395/9/13
  • مقدم
  • 0

همه ما ممکن است گوشی‌ هوشمند خود را هر یک یا دو سال با یک مدل جدیدتر، جایگزین نکنیم و حتی برخی از گوشی خود نزدیک به سه سال یا بیشتر استفاده نمایند. با این‌حال، اگر تاریخ ساخت گوشی‌ هوشمند شما به چهار سال پیش یا بیشتر بر می‌گردد و تا به‌حال، به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت نکرده است؛ احتمالاً پشتیبانی برنامه واتس‌اپ از دستگاه شما به زودی خاتمه خواهد یافت. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی، همراه باشید.

همان‌طور که تیم توسعه‌دهنده واتس‌اپ اعلام کرده است، در پایان سال جاری میلادی، آن‌ها دیگر از دستگاه‌های قدیمی پشتیبانی نخواهند کرد؛ این موضوع بدین معنی است که اگر گوشی‌ هوشمند یا تبلت شما به نسخه‌های جدید پلت‌فرم خودشان به‌روزرسانی نشده باشند، به زودی پشتیبانی از آن‌ها توسط واتس‌اپ متوقف خواهد شد.

به همین جهت، اگر گوشی‌ هوشمند شما با نسخه ۲٫۱ و ۲٫۲ سیستم‌عامل اندروید همراه است و نمی‌توانید آن‌را به نسخه جدیدتری از سیستم‌عامل اندروید مانند اندروید کیت‌کت یا بستنی نونی به‌روزرسانی نمایید؛ هم‌چنین اگر گوشی هوشمند ویندوزی شما به سیستم‌عامل ویندوز فون ۷ مجهز شده و نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز فون یعنی ویندوز فون ۸ برای دستگاه شما منتشر نشده است و در آخر، اگر یک گوشی آیفون قدیمی دارید که تنها تا آی‌اواس ۶، به‌روزرسانی دریافت کرده است، استفاده از واتس‌اپ در گوشی هوشمند شما به زودی متوقف خواهد شد و این موضوع، شاید برای برخی از کاربران، چندان خوشایند نباشد.

 عدم‌پشتیبانی واتس‌اپ از دستگاه شما پس از شروع سال ۲۰۱۷، بدین خاطر است که یک بخش (یا تمام) قابلیت‌هایی که تیم توسعه‌دهنده به نسخه‌های جدید واتس‌اپ اضافه نموده؛ ممکن است بر روی دستگاه شما اجرا نشود و این موضوع، باعث شده تا تیم توسعه‌دهنده، لیست محصولات قابل‌استفاده را محدود نماید. در همین رابطه، واتس‌اپ اعلام کرده است:

پلت‌فرم‌های نام‌برده شده، امکانی را برای گسترش قابلیت‌ برنامه‌هایمان در آینده در اختیارمان قرار نمی‌دهد و اگر از یکی از محصولات مذکور استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم که گوشی‌هوشمند خود را به اندروید ۲٫۳ یا بالاتر، ویندوزفون ۸ یا بالاتر و آی‌اواس ۸ یا بالاتر، تا پیش از پایان سال جاری میلادی برای ادامه‌دادن به استفاده از برنامه واتس‌اپ، به‌روزرسانی نمایید.

البته برنامه تیم توسعه‌دهنده واتس‌اپ برای توقف پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی در اوایل سال ۲۰۱۶ منتشر شد اما خبری که در وب‌سایت گویا آی‌تی خواندید، تنها یادآوری می‌کند که فرصت چندانی برای به‌روزرسانی دستگاه خود به یک نسخه جدیدتر از پلت‌فرم آن (البته در صورت انتشار به صورت رسمی یا غیررسمی) یا تعویض دستگاه خود با یک مدل جدیدتر، ندارید؛ البته، اگر هم‌چنان مایل هستید که به برنامه واتس‌اپ دسترسی داشته باشید!

با اینکه واتس‌اپ به پشتیبانی خود از دستگاه‌های قدیمی‌تر خاتمه می‌دهد، تیم توسعه‌دهنده به خریداران گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل بلک‌بری و نسخه ۱۰ این سیستم‌عامل تا نیمه اول سال ۲۰۱۷ فرصت داده است تا در صورت تمایل به استفاده از این برنامه، گوشی‌ خود را با مدل‌های اندرویدی عرضه‌شده توسط بلک‌بری، تعویض نمایند یا محصولات جدیدی را از یک سازنده دیگر، خریداری کنند. علت آن، تلاش بلک‌بری برای عمل به وعده‌های خود مبنی بر پشتیبانی از گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل این سازنده بوده است؛ با این‌حال، تیم توسعه‌دهنده واتس‌اپ، چندان به پشتیبانی بلک‌بری از سیستم‌عامل خود امید ندارند!

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *